Podle smlouvy měly londýnské červené autobusy dostávat levnou ropu z Venezuely. Na oplátku poskytoval Londýn poradenské služby při plánování rozvoje Caracasu.
Díky levné venezuelské ropě ušetřila londýnská doprava zatím 16 milionů liber (506 milionů korun). Tyto peníze byly vloženy do programu, díky kterému mohli obyvatelé britského hlavního města s nízkým příjmem cestovat červenými autobusy za polovinu.
Johnson zhodnotil kontroverzní dohodu svého předchůdce jako nespravedlivou dotaci.
"Myslím si, že Londýňanům se nelíbilo, že doprava v jedné z nejmocnějších finančních mocností je dotována zemí, ve které žijí mnozí lidé v extrémní chudobě."
Dohoda by měla přestat platit v srpnu. Livingstone se k rozhodnutí Johnsona postavil kriticky.
"To, že je Johnson motivován situací obyvatel Venezuely, je lež, kterou dokazuje i fakt, že vypovězením dohody se zruší i poradenské služby, které Londýn Caracasu poskytoval. Ukazuje to, že ho více zajímá jeho pravicová ideologická agenda."