Starbucks v roce 2023 otevřel 785 prodejen v Číně.

Starbucks v roce 2023 otevřel 785 prodejen v Číně. | foto: Reuters

Starbucks v Číně zkouší novinku. Kávu s příchutí vepřového masa

  • 10
Kdo by si ke kávě nedal trochu dušeného vepřového? Společnost Starbucks na tuto neobvyklou kombinaci vsadila a nový nápoj uvedla na čínský trh u příležitosti Nového lunárního roku. Kávu s názvem Abundant Year Savory Latte, tedy něco jako chutné latte pro rok hojnosti. Starbucks ho popisuje jako nápoj se zajímavou chutí.

Podle webu CNN latte kombinuje omáčku Dongpo Braised Pork Flavor Sauce s espressem a parou vyšlehaným mlékem, servíruje se s ozdobou v podobě kousku vepřového zalitého další porcí vepřové omáčky. Cena je podle aplikace Starbucks delivery 68 jüanů, tedy zhruba 220 Kč.

Fotografie nápoje, které na čínské sociální síti Weibo zveřejnila šanghajská pražírna Starbucks Reserve, zobrazují kousek vepřového masa na špejli zavěšený na okraji hrnku. Na mléčnou pěnu pak stéká tmavě karmínová omáčka. Pražírna zároveň dodala, že nápoj přenáší „tradiční novoroční zvyky do kávy“ a vytváří „nečekané slané a sladké chutě“.

I když se jídla podávaná na čínských novoročních hostinách v jednotlivých regionech liší, často se objevuje právě dušené vepřové maso. Dongpo rou je pokrm z dušeného vepřového bůčku, kandovaného cukru, sójové omáčky, rýžového vína a směsi koření. Výsledkem jsou bohatě ochucené a mimořádně křehké kousky vepřového masa, které lze snadno rozdělit hůlkami.

Kavárenský řetězec Starbucks slaví padesátiny limitovanou edicí hrnečků

Experimentování s chutí kávy pomocí neobvyklých ingrediencí není pro Starbucks nic nového. V únoru 2023 řetězec uvedl na trh novou řadu kávy jménem Oleato, jejíž nápoje obsahovaly extra panenský olivový olej. Tato nezvyklá kombinace našla inspiraci v italském zvyku konzumovat každý den lžíci olivového oleje.

Čína je pro Starbucks dlouhodobě jedním z nejdůležitějších motorů růstu, neboť je jejím druhým největším trhem na světě a hlavním zahraničním trhem. Podle zprávy, kterou v prosinci zveřejnil World Coffee Portal, zde Starbucks v roce 2023 otevřel 785 prodejen. Má však silnou konkurenci, zejména ve společnosti Luckin Coffee. Tento čínský startup je s více než 13 000 provozovnami největším kavárenským řetězcem v zemi a nabízí nápoje za mnohem nižší cenu než jeho americký konkurent.

Ochutnali byste kávu s příchutí vepřového masa?

Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 čtvrtek 29. února 2024. Anketa je uzavřena.

Vepřové latte od Starbucksu si rychle získalo oblibu na čínských sociálních sítích, k 22. únoru bylo toto téma na Weibo zobrazeno více než 476 000krát. Někteří uživatelé vyjadřovali zvědavost, jiní však byli skeptičtí, poukazovali na vysokou cenu a ptali se, proč by měli pít vepřové latte místo toho, aby jedli pravé dušené vepřové maso.

„Za 67 jüanů bych si mohl dát talíř dušeného vepřového, pak zajít do Luckinu a vypít dvě latte,“ napsal jeden z uživatelů Weibo.

Čína sesadila USA z postu kavárenské velmoci, má několik agilních hráčů

Jiný uživatel si rýpnul: „Obojí (vepřové a kávu) bych zvládl mít najednou v žaludku, ale ne v ústech.“

Jiupai News, web přidružený ke státnímu deníku Changjiang Daily, uvedl, že nápoj byl v jednom obchodě ve Wuhanu již vyprodán a zákazníci tvrdili, že chuť je „jedinečná“ díky hutnému a jemnému pocitu v ústech.

Podle účtu Shanghai Reserve Roastery na Weibo uvedla společnost Starbucks v únoru v celé Číně také další nové příchutě se sváteční tematikou, včetně jujube macchiato inspirovaného novoročními rýžovými koláčky a mandlového tofu macchiato.


Témata: Starbucks, Čína, Káva