Sobota 1. dubna 2023, svátek má Hugo
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 1. dubna 2023 Hugo

Konec nekalého marketingu, Unilever chce transparentní reklamu

  17:08
Společnost Unilever, která je jedním z největších světových výrobců spotřebního zboží, bude usilovat o vyšší transparentnost svého marketingu. Chce tím dosáhnout především přerušením spolupráce s nepoctivými influencery, kteří si na sociálních sítích kupují počty sledujících, čímž uměle nafukují svůj vliv.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

S rozmachem sociálních sítí se rychle rozvíjí i odvětví marketingu, které k propagaci výrobků či služeb využívá populární uživatele, kteří za úplatu zveřejňují reklamu ve svých příspěvcích. Její výše značně závisí na tom, kolik lidí profil influencera sleduje.

Kdo je influencer

Termín influencer, odvozený od anglického slova pro vliv („influence“, pozn. red.), se používá zejména v posledních letech v souvislosti s rozmachem virtuálního prostoru a sociálních sítí. Označuje člověka, jehož myšlenky, postoje či názory, mají určitý vliv.

Může se jednat o významnou osobnost z veřejného života jako jsou herci, sportovci či zpěváci. V současnosti se objevují i nezávislí influenceři, kteří působí právě na sociálních sítích. Tam se jejich vliv měří hlavně počtem sledujících, tj. lidí, kteří čtou příspěvky z profilu influencera.

V souvislosti s tím na sociálních sítích narůstá počet falešných účtů (botů, pozn. red.), které skutečné lidi svou aktivitou pouze simulují. Dokážou tak ve velkém generovat „lajky“ či sdílení. Tato umělá interakce na síti totiž vyvolává iluzi popularity, za níž jsou mnozí influenceři ochotni i platit, protože jim uměle zvyšuje vliv.

Koncern Unilever, do jehož portfolia patří i známé značky Dove nebo Hellmann’s, vytáhl do boje proti podobným nekalým marketingovým praktikám. „Unilever oznamuje jasný závazek podpořit autenticitu a důvěru v marketing prostřednictvím influencerů. Společně můžeme zlepšit důvěru spotřebitelů, předtím než bude pozdě,“ uvedl marketingový šéf společnosti Keith Weed na Twitteru.

18.června 2018 v 10:32, příspěvek archivován: 18.června 2018 v 15:20

Today, @Unilever is announcing clear commitments to support authenticity and trust of influencer marketing. Collectively, we have the power to improve consumer trust, before it's too late. #CannesLions https://t.co/KNuVh2Qb4A https://t.co/ivcVbNqhBL

Podle serveru CNBC rozpočet na marketing Unileveru přesahuje sedm miliard eur (179 miliard korun). Firma v tiskové zprávě uvedla tři klíčové závazky, od kterých si slibuje zvýšení jeho transparentnosti a zlepšení možností monitorovat svůj skutečný vliv.

Unilever slíbil, že nebude spolupracovat s influencery, kteří si svůj vliv kupují. Dále se zavázal, že nikdy nebude platit za navyšování počtu sledujících na sociální síti a bude spolupracovat především s partnery, kteří také zvyšují svou transparentnost a napomáhají k vymýcení nepoctivých marketingových postupů.

Sociální sítě musí zvýšit kontrolu obsahu

Kvůli praktikám nakupování sledujících se zvyšuje riziko poškození jednoho z nejrychleji se rozvíjejících segmentů současného marketingu, kterým jsou právě „celebrity“ na sociálních sítích. „Existuje značné množství skvělých influencerů, ale i pár špatných. Problém je, že jakmile dojde k podkopání důvěry, ve výsledku to potopí všechny,“ řekl Weed agentuře Reuters.

Obrací se i na samotné sociální sítě, po kterých požaduje vyšší kontrolu, která by odstranila tyto problémy. „Některé platformy už v tomto ohledu podnikají opatření, ale je potřeba aby je prováděly ve větší míře a s vyšší transparentností,“ uvedl pro The Wall Street Journal  marketingový šéf Unileveru.

Falešné účty jsou jeden z největších současných problémů, kterému provozovatelé sociálních sítí čelí. Podle odhadů tvoří „boti“ zhruba 15 procent všech profilů na Twitteru. Deník The New York Times v lednu popsal případ společnosti Devumi, která využívá podobných pochybných praktik k prodeji počtu sledujících na této platformě. Její boti navíc kradli osobní informace z účtů skutečných lidí a vytvářeli pomocí nich falešné profily.

Autor:

Daňové přiznání 2023

Základní lhůta pro podání daňového přiznání za zdaňovací období 2022 připadá letos na pondělí 3. dubna. Interaktivní daňové formuláře umí vypočítat daně za vás.

Mohlo by vás zajímat

  • Nejčtenější

Nervozita roste. Padající Deutsche Bank stáhla dolů korunu i pražskou burzu

Od záchrany problémové švýcarské banky Credit Suisse ještě neuplynul ani týden a investoři opouštějí další potenciální...

PŘEHLEDNĚ: Pošta zveřejnila, které pobočky od léta zruší

Česká pošta zveřejnila seznam poboček, které v rámci úspor uzavře. Nejvíce jich je v Moravskoslezském kraji a v Praze....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ČNB se propadla do obří ztráty 412 miliard, za rok je jedenáctinásobná

Česká národní banka (ČNB) loni vykázala rekordní ztrátu 411,9 miliardy korun. V roce 2021 měla ztrátu 37,7 miliardy...

Nejvíc poboček zavře pošta v Praze a Ostravě, ukazuje pracovní seznam

Desítky poboček uzavře Česká pošta ve všech větších městech. Například 35 v Praze nebo 27 v Ostravě. Tak má podle...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Evropští ministři stvrdili konec spalovacích motorů. S jednou výjimkou

Ministři pro energetiku členských států Evropské unie v úterý definitivně rozhodli o schválení normy, která omezí...

Starý dům už neprodáte. Unijní směrnice ale může být protiústavní, tvrdí právníci

Premium Zateplování, výměna kotle i oken, solární panely na střechu… Nechcete starý dům opravovat „po evropsku“? Rychle se jej...

Přežila Terezín i Osvětim. Bůh není, takové utrpení by nedopustil, říká

Premium Měla si užívat bezstarostné mládí, namísto toho si musela na kabát přišpendlit židovskou hvězdu. V 15 letech ji...

Hokej se změnil v jatka. Píše o nich i Wikipedie, extraliga se styděla

Premium Jen co se ve zlínském kamrlíku pro rozhodčí potkal Roman Polák s kolegy, hned měli jasno: „Pánové, dnes to může být...

Příprava na konec? Vesmírná Virgin Orbit propustí 85 procent zaměstnanců

Vesmírná společnost Virgin Orbit britského miliardáře Richarda Bransona propustí 85 procent zaměstnanců. Firma, které...

Nečekaná otočka. Putin poprvé připustil vliv sankcí na ruskou ekonomiku

Ruský prezident Vladimir Putin připustil, že se sankce mohou ve střednědobém výhledu negativně podepsat na ruské...

Jádro štěpí Evropu. V sázce jsou miliardy i pro tuzemské jaderné projekty

Premium V Evropské unii se rozhořelo nové kolo sporu, zda je jaderná energie dost zelená. Přou se i dva nejsilnější lídři,...

Na Aljašce se prostě vrtat bude. Když je ropa důležitější než klimatická krize

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena schválila v půli března kontroverzní projekt Willow v aljašské Národní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Rozjívené fracky tu nechceme. Kde končí svoboda dětí ve veřejných prostorách?

Vlnu vášní vyvolalo vyjádření pražského bistra, které na sociálních sítích publikovalo pravidla, jak se mají chovat...

Horníci leželi na pokojích na břichu. Skrývali erekci. A zrodila se viagra

Modrá pilulka slaví pětadvacet let. Spustila svého druhu kulturní i farmaceutickou revoluci, preformátovala vnímání...

PŘEHLEDNĚ: Pošta zveřejnila, které pobočky od léta zruší

Česká pošta zveřejnila seznam poboček, které v rámci úspor uzavře. Nejvíce jich je v Moravskoslezském kraji a v Praze....

ČNB se propadla do obří ztráty 412 miliard, za rok je jedenáctinásobná

Česká národní banka (ČNB) loni vykázala rekordní ztrátu 411,9 miliardy korun. V roce 2021 měla ztrátu 37,7 miliardy...

Paltrowová si po srážce na lyžích myslela, že jde o sexuální útok

Herečka Gwyneth Paltrowová (50) v pátek opět vypovídala před soudem v případu údajného neposkytnutí první pomoci...