Čtvrtek 7. července 2022, svátek má Bohuslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 7. července 2022 Bohuslava

Konec nekalého marketingu, Unilever chce transparentní reklamu

  17:08
Společnost Unilever, která je jedním z největších světových výrobců spotřebního zboží, bude usilovat o vyšší transparentnost svého marketingu. Chce tím dosáhnout především přerušením spolupráce s nepoctivými influencery, kteří si na sociálních sítích kupují počty sledujících, čímž uměle nafukují svůj vliv.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

S rozmachem sociálních sítí se rychle rozvíjí i odvětví marketingu, které k propagaci výrobků či služeb využívá populární uživatele, kteří za úplatu zveřejňují reklamu ve svých příspěvcích. Její výše značně závisí na tom, kolik lidí profil influencera sleduje.

Kdo je influencer

Termín influencer, odvozený od anglického slova pro vliv („influence“, pozn. red.), se používá zejména v posledních letech v souvislosti s rozmachem virtuálního prostoru a sociálních sítí. Označuje člověka, jehož myšlenky, postoje či názory, mají určitý vliv.

Může se jednat o významnou osobnost z veřejného života jako jsou herci, sportovci či zpěváci. V současnosti se objevují i nezávislí influenceři, kteří působí právě na sociálních sítích. Tam se jejich vliv měří hlavně počtem sledujících, tj. lidí, kteří čtou příspěvky z profilu influencera.

V souvislosti s tím na sociálních sítích narůstá počet falešných účtů (botů, pozn. red.), které skutečné lidi svou aktivitou pouze simulují. Dokážou tak ve velkém generovat „lajky“ či sdílení. Tato umělá interakce na síti totiž vyvolává iluzi popularity, za níž jsou mnozí influenceři ochotni i platit, protože jim uměle zvyšuje vliv.

Koncern Unilever, do jehož portfolia patří i známé značky Dove nebo Hellmann’s, vytáhl do boje proti podobným nekalým marketingovým praktikám. „Unilever oznamuje jasný závazek podpořit autenticitu a důvěru v marketing prostřednictvím influencerů. Společně můžeme zlepšit důvěru spotřebitelů, předtím než bude pozdě,“ uvedl marketingový šéf společnosti Keith Weed na Twitteru.

18.června 2018 v 10:32, příspěvek archivován: 18.června 2018 v 15:20

Today, @Unilever is announcing clear commitments to support authenticity and trust of influencer marketing. Collectively, we have the power to improve consumer trust, before it's too late. #CannesLions https://t.co/KNuVh2Qb4A https://t.co/ivcVbNqhBL

Podle serveru CNBC rozpočet na marketing Unileveru přesahuje sedm miliard eur (179 miliard korun). Firma v tiskové zprávě uvedla tři klíčové závazky, od kterých si slibuje zvýšení jeho transparentnosti a zlepšení možností monitorovat svůj skutečný vliv.

Unilever slíbil, že nebude spolupracovat s influencery, kteří si svůj vliv kupují. Dále se zavázal, že nikdy nebude platit za navyšování počtu sledujících na sociální síti a bude spolupracovat především s partnery, kteří také zvyšují svou transparentnost a napomáhají k vymýcení nepoctivých marketingových postupů.

Sociální sítě musí zvýšit kontrolu obsahu

Kvůli praktikám nakupování sledujících se zvyšuje riziko poškození jednoho z nejrychleji se rozvíjejících segmentů současného marketingu, kterým jsou právě „celebrity“ na sociálních sítích. „Existuje značné množství skvělých influencerů, ale i pár špatných. Problém je, že jakmile dojde k podkopání důvěry, ve výsledku to potopí všechny,“ řekl Weed agentuře Reuters.

Obrací se i na samotné sociální sítě, po kterých požaduje vyšší kontrolu, která by odstranila tyto problémy. „Některé platformy už v tomto ohledu podnikají opatření, ale je potřeba aby je prováděly ve větší míře a s vyšší transparentností,“ uvedl pro The Wall Street Journal  marketingový šéf Unileveru.

Falešné účty jsou jeden z největších současných problémů, kterému provozovatelé sociálních sítí čelí. Podle odhadů tvoří „boti“ zhruba 15 procent všech profilů na Twitteru. Deník The New York Times v lednu popsal případ společnosti Devumi, která využívá podobných pochybných praktik k prodeji počtu sledujících na této platformě. Její boti navíc kradli osobní informace z účtů skutečných lidí a vytvářeli pomocí nich falešné profily.

Autor:
  • Nejčtenější

Ne, ne, já nemusím, já už ho vidím. Holčička z reklamy na Kofolu se vrací

Malá holčička z vánoční „prasátkové“ reklamy na Kofolu, ve které zazněly hlášky „a bude mít ty velký zahnutý zuby...

Ruská ekonomika se hroutí, už není pochyb, ukazují nová statistická data

Ekonomika v Rusku se postupně hroutí, píše americký týdeník Newsweek. Průmyslová výroba se propadla hned v několika...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Máslo za stovku, rohlík za 9 korun? Ceny ještě porostou, říká šéfka potravinářů

Premium Nadále stoupají ceny paliv a energií. A ty pak ovlivňují ceny všeho dalšího. Razantní zdražování základních potravin...

Rusko utahuje ropné kohouty, nařídilo dočasně odstavit potrubí z Kazachstánu

Ropovod Caspian Pipeline Consorcium (CPC), jímž proudí ropa z Kazachstánu přes Rusko do světa, musí podle nařízení...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francie zakáže „vegetariánské stejky“. Zákaz chce rozšířit na celou EU

Francouzští výrobci potravin nahrazujících maso už nebudou moci pro své výrobky používat názvy jako „vegetariánský...

Cesta do Chorvatska 2022: Jak projet rozkopané Slovinsko a tankovat v Maďarsku

Premium Dobrá zpráva pro dovolenkáře mířící autem na Jadran. Cesta byla letos hladká, na nejrychlejší trase přes Vídeň, Graz...

Zbraně, které zaskočily Putina: „Muskovo“ bombardování

Premium Už druhý den po nočním překročení hranic měli triumfálně projíždět centrem Kyjeva, po čtyřech měsících místo toho vězí...

Jet sto třicet, nebo zpomalit? Na dálnici můžete uspořit litry paliva

Premium Ceny paliv opět atakují rekordy. Také si všímáte, o kolik víc řidičů jezdí poslední měsíce „na spotřebu“? Vyzkoušeli...

  • Další z rubriky

Bohatí dál chudnou. Nejvíce to odnesl Musk, Bezos a Zuckerberg

Pět set nejbohatších lidí světa přišlo v první polovině tohoto roku o 1,4 bilionu dolarů. Číslo představuje nejprudší...

Rusko utahuje ropné kohouty, nařídilo dočasně odstavit potrubí z Kazachstánu

Ropovod Caspian Pipeline Consorcium (CPC), jímž proudí ropa z Kazachstánu přes Rusko do světa, musí podle nařízení...

Čínský déšť pomohl ušetřit uhlí i plyn, vodní elektrárny jedou naplno

Ceny energií se pohybují na dlouhodobých maximech, jedna dobrá zpráva však mezi nepříznivými prognózami přeci jen...

Francie chce znárodnit EDF. Akcie energetické společnosti prudce rostou

Francie má v plánu plně znárodnit energetickou společnost EDF, uvedla ve středu premiérka Élisabeth Borneová. Po...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Ne, ne, já nemusím, já už ho vidím. Holčička z reklamy na Kofolu se vrací

Malá holčička z vánoční „prasátkové“ reklamy na Kofolu, ve které zazněly hlášky „a bude mít ty velký zahnutý zuby...

Pavla Tomicová výrazně zhubla a s kolegy oslavila šedesátiny

Pavla Tomicová měla s Dášou Zázvůrkovou v květnu nehodu, když do kolegyniny Vespy před Národním divadlem nabouralo...

Móda z Varů: Luxus i lacinost. Sexy Ramba a Plodková. Třeštíková přestřelila

Na červeném koberci zazářily v den slavnostního zahájení 56. ročníku karlovarského filmového festivalu v luxusních...

Ruská ekonomika se hroutí, už není pochyb, ukazují nová statistická data

Ekonomika v Rusku se postupně hroutí, píše americký týdeník Newsweek. Průmyslová výroba se propadla hned v několika...

Hvězdy ve Varech: Bývalí milenci Jágr s Verešovou po 20 letech opět spolu

Jaromír Jágr (50) a modelka Andrea Verešová (42) patřili kdysi k nejsledovanějším párům showbyznysu. Hokejista vyrazil...