- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono se jako u novinářů nepočítá Rusko do Evropy? Jeho produkce pšenice je na druhém místě ve světě a Rumunsko s Bulharskem je paběrkují
Ten kanál je investice. Která se odepisuje sto nebo i dvě stě let. A nezdá se, že by Rumunsko zbankrotovalo. Naopak, nyní z kanálu prosperuje.
zbankrotovalo v roce 1989, mimo jiné...
Takže takový kanál je vlastně velice dobrá, užitečná a fantastická věc...
Dobrá tedy. Změním názor na D-O-L, stanu se jeho velkým fanouškem a propagátorem a nechám si zhotovit sérii různobarevných placek s nápisem:
"Kanál D-O-L???
ANO, to chceš!!!"
Myslíte, že pak dostanu taky nějaký ten metál...???
Jak dlouho asi budet trvat než ten tilulek opraví? Odhaduji,že sám guru Babiš přijímá novináře do Mafry.
Není spíše obilní velmocí než obilná velmoc? Doporučuji všem návštěvu Rumunska, v mnohém je dnes dál než my. Na pot a slzy se zapomene, na vybudované dílo nikoli.
pokud jsem slyšel od kolegy ze sportu tak v ve světě taxi rozhodně...
Ke kanálu D-O-L, aby si hrad nebral příklad z Rumunska :
Vody pro DOL je potřeba celkem cca 13m3/s. Je to voda potřebná pro dolnění vody ztracené odpařením a vsáknutím. Číslo vychází z hodnot získaných dlouhodobým sledováním údajů na kanálu Rhein-Main-Donau (SRN) a přepočtených na délku DOL. samozřejmě za předpokladu, že by se DOL postavil stejně důkladně, jako to postavili Němci
Pro připomenutí - řeka Morava v Olomouci PRŮMĚRNĚ 26m3/s (ale dneska jen 5,4!!). Kolik asi tak m3/s můžete z té řeky dlouhodobě brát, aby to bylo hydrologicky udržitelné? 3 (tři)? A kolik dneska?
Jinými slovy, v té části střední Evropy, kde má kanál stát, NEJSOU vodní zdroje pro jeho napájení. K čemu přehrada? Např. Slezská Harta má průměrný odtok 5,5m3/s. Tam to taky nevezmeme.
kdo ještě neporozuměl, co chci říci, tak nechť si představí barák s okapem nikoli pod střechou, ale hned dvě tašky pod hřebenem. Co asi tak v tom okapu nachytáme?
Jediný možný zdroj vody je Dunaj *), ovšem pánové konečně pochopili (byli pochopeni), že Rakousko nám na tuto megakravinu vodu nedá. Proto také došlo ke "geniálnímu" odklonu kanálu z Hodonína přes hřeben Malých Karpat(!!!!!) na Slovensko. Místo toho, abychom to - když už - táhli nejjednoduším směrem, tak jedeme přes další kopec. Ještě někdo věří, že se na tvorbě této věci podílejí kompetentní jedinci?
*) z Dunaje se bere voda pro MDK, ovšem jaksi v místě (Kelheim), kde má Dunaj průměrný průtok 335m3/s a zároveň je toto místo 15km (patnáct!) a 60 výškových metrů od nejvyššího místa kanálu RMD. Srovnejte s 200km (dvěstě) a 175 metry u DOL (oproti Dunaji ve Vídni). Tohle holt praotec Čech trochu podělal, posadit nás někam, kde není dost vody do kanálu...
Když jsme počítali spotřebu el. energie pro čerpání vody z Dunaje na rozvodí kanálu u Hranic a Třebovic, tak nám vyšlo, že to ročně bude cca 70% roční spotřeby elektrické energie celé železniční nákladní dopravy. A to je jen ta voda, to není energie spálená v naftě v těch lodích... A teď kolik tunových km je na železnici a kolik tkm by to bylo kanálem. Takže asi tak
A komu to ještě nestačí, celková podudržovanost silniční sítě v ČR se odhaduje na 1bilion Kč (VUT Brno, 2006). To opravdu máme zbytečných 600GKč na kanál?
Takže z toho co postavili za "bolšána" nyní těží a prosperují? Neměli by to z politických důvodů teda zbořit nebo nevyužívat?
Kloukám, že vy byste chtěl zbourat i tu Vendovu králikárnu, kde bydlím? Vlastně většinu Kladna?
Nějak mi trhá uši ta "obilná velmoc". Z pravidel pravopisu jsem vyčetl, že obilné je zrno, ale lán, země atp. - obilní.
Ale zase je běžná obilná kaše, obilní kombajn, obilní silo, v jednom městě je prý i Obilní trh...
Tak teď nevím, jakou délku ten kanál vlastně má. Prej 40 km. Jedna z větví měří 65 km a ta navazující pak kolem 25 km, celkem 90 km.....
Nejspíš je část vedena v původním přírodním toku.
Já bych doporučil se tam zajet podívat. Třeba i přímo do Bukurešti. Co komanč postavil, to tam je. Pro mě bylo a je obrovským zklamáním, že Bukurešť jsme obohatili jen o lepší auta, opravili metro a Rumunsko má nějké dálnice. Rozhodně tedy ale lepší než u nás. Ale jinak co kkomanč postavil, to mají a i centrum Bukurešti chátrá. prostě zase takové hurá to není a spíše těží z toho, coza komančů vybudovali.
pěkné dálnice tam můžou mít, protože jsou pár let staré...