Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Prodej aut v Evropě klesl za osm měsíců na nové minimum

Prodej osobních aut v Evropské unii od ledna do srpna klesl meziročně o 5,2 procenta. Dealeři prodali celkem 7,84 milionu vozů, což je za takové období nejméně od začátku vedení statistik v roce 1990. Údaje zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů ACEA.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Takže politika EU zaměřená na snižování emisí a CO2 slaví úspěch. Nebylo k tomu třeba ani nových technologií. Jenom stačilo zavést nové daně a poplatky, takźe rázem se vše stalo tak drahé, že je to nedostupné.

1 0
možnosti

P48e67t34r 55K72o30v59a97r

17. 9. 2013 13:06

Mám  tři auta a nejraději a nejvíce jezdím tím nejstarším, Fordem z roku 86. Letos na jaře dostal nové prahy a  pár dalšího, prošel přes STK.

Jsem velmi rád, že trvale zhoršuji statistiky prodeje aut. Navíc, pokud to jde a počasí umožní, jezdím ještě raději  na motorce.

Stejně je každá ta nová plechovka na 4 kolech méně kvalitní. Nedovedu si představit, že by nějaká škodofka přežila tolik let co můj Ford. A to má původní tlumiče a motor jako zvon. Je prakticky bezúdržbový, jen pravidelné výměny oleje, filtru a  nějaké brzdové desky či výfuk.

Když si koupím novou plechovku, mám stejnou užitnou hodnotu, větší provozní  náklady  a pokud nekoupím něco dražšího i méně pohodlí. naftový motor mi bere málo a  startuje i za mrazu. Není co řešit.

1 1
možnosti

No, já jsem musel dát starý auto do šrotu, protože mělo cenu asi tak právě 10 tis, no a to by se dalo za poplatek. Jinak bylo celkem v pohodě, a emise mělo výborný, proti dnešním oturbínkám.

1 0
možnosti

Když se před několika lety Evropou řítila vlna šrotovného, ti co toto předpovídali byli označeni za nelidy a ekonomické analfabety. Nyní vidíme výsledky.

3 0
možnosti

Jediny zrejme pozitivum je, ze ten pokles je postupny a tak maj autobilky vic casu na reseni problemu s odbytem, ktery si dokazi kompenzovat na mimoevropskych trzich. Bez srotovneho by ten propad byl rychly a rust mimo Evropu by tak vysoky nebyl. Na druho stranu firma, kde pracuji, ze srotovneho netezila, protoze jsme dily na maly auta nedodavali a prosli jsme si docela ocistcem a firma posledni 3 roky roste slusnym tempem, nemaly podil na tom ma to, ze kdyz se nedarilo, tak se musela vyroba dost zeefektivnit a zpruznit.

0 0
možnosti

Já souhlasím s Ivanem Zykánem v tom, že automobilky se zbláznily a každá uvedla ohromné množství modelů, a teď na tom nejde vydělávat. Takový Renault, mamutí automobilka, měl v osmdesátých letech asi šest modelů, dneska jich má asi osmnáct. Peugeot měl asi ctyři modely, teď jich má asi dvanáct. Výrobní linky, vývoj.. tohle nemůže fungovat. Dneska chce každá automobilka dělat všechno, od miniaut po luxus, a do toho SUV, MPV, a když už nevíme, tak vymyslíme "crossover".

A Škodovka se taky tam někam řítí, ještě v roce 2000 měla tři modely. Dneska jich má sedm.

0 0
možnosti

To , jak se chovají automobilky je zcela logické...V jejich zájmu je , aby se auta prodávala... takže mimo jiné potřebují přicházet na trh pořád s něčím novým.... protože řadu lidí to přesvědčí , aby si to auto koupili...

Třeba takové škodovce tato politika pomohla k obrovskému růstu v poslední době...

0 0
možnosti

I45v64a39n 95Z37y54k64á68n

17. 9. 2013 11:31

Podle mě je lék na toto překvapivě jednoduchý. Lidé nejsou ochotni kupovat nová auta, protože ta stávající jim stále ještě slouží a nové si nekoupí proto, že i ta cena je pro ně stále ještě vysoká, i přesto, že auta zvolna zlevňují. Takže pokud mám hledat model fungování, který většině automobilek zachová maximum možného pracovních míst, pak to znamená zlevnit výrobu a zlevnit tím pádem i prodejní cenu vozu. Zlevnit výrobu lze nepopulárním krokem anebo ještě jedním. Nepopulární je snížení cen práce. Jak známo, odbory v autoprůmyslu jsou poměrně silné a dokázaly zvedat mzdy. Možná by zde určitý prostor, minimálně pro zakonzervování mezd, byl. Ale výrazné úspory lze získat ve VÝVOJI ! Zde to má rovněž dvě základní polohy. 1) Zlevnit vůz tím, že ho zjednodušíme, přestaneme do něj cpát spousta dnes (skoro)povinných součástek, které dříve potřeba nebyly a které jsou povinné z titulu EU nařízení. Tzn. osekat bezpečnostní prvky, které beztak navíc vůz i činí těžším, tzn. vyšší spotřeba paliva, vyšší emise. 2) Zde je hlavní jádro pudla ... negenerovat tak často nové a nové modely! Každý model znamená vývoj, několikaletitý, velmi nádkladný a tyto náklady se musí vrátit v prodejní ceně a servisu vozů. Lépe udělat jeden model kvalitní co 6-8 let, který bude jako řada již existujících modelů nadčasových, než dělat co dva roky facelifty a co čtyři roky nové modelové řady. Tím pádem by i vozy mohly velmi výrazně zlevnit a stát se mnohem atraktivnějším pro koupi o nějaký ten rok dříve, než dnes lidé v průměru činí.

1 2
možnosti

Především je třeba vymyslet zcela novou pohonnou jednotku místo více než sto let staré technologie spalující benzín či naftu. Podívejme se na ostatní odvětví jaký udělaly za tu dobu pokrok. S elektrotechnikou je to naprosto nesrovnatelné. Pokud se to někomu povede, myslím že nebude mít s prodeji potíže.

2 1
možnosti

J24a35n 22M93u45c18h59a

17. 9. 2013 10:21

7,84 milionu vozů, to je pořád celkem dost :-)

2 0
možnosti

EU už na tom pracuje. Vymyslí se nějaké nařízení, jako třeba to, že starší vozy budou muset každý rok na STK. Oni ty lidi do koupi nových "plechovek" dokopou.Rv

2 0
možnosti

P48a71v30e53l 46Ř86a32p46e63k

17. 9. 2013 10:21

Doufám, že chápete, že tímto způsobem si v ničem nepřilepšíme a že jde o ekonomickou sebevraždu. EURv

Žádná společnost nezbohatne tím, že bude vyhazovat funkční věci a pod pohrůžkou násilí vyrábět a kupovat nové, často kvalitativně ještě horší než ty předchozí.

1 0
možnosti

P45a46v11e31l 49Ř13a82p42e18k

17. 9. 2013 10:00

Vždyť ty popelnice překážejí a smrdí všude kam se podíváš. Už je na čase přestat tohle zaostalé odvětví masivně subvencovat, do čehož počítám i státní výstavbu předražených silnic, státní výstavbu parkovišť pro fakticky soukromé užívání, státní pozemkovou strategii atd. Kolem plechovek se točí asi třetina naší pseudoekonomiky, což je zcela absurdní, vždyť se proboha jedná jen o přepravu! Toto odvětví samo o sobě nic neprodukuje, pouze spotřebovává zdroje.

3 2
možnosti

Napiš, že nemáš auto a hned to budeme chápat

0 0
možnosti

Riesenim by bol zakaz predaja ojazdenych aut.;-)

1 1
možnosti

To by neprošlo. Ale taková daň z prodeje automobilu, třeba ve výši 50% jeho odhadní hodnoty.......A hned by byla plná i státní kasa.....

0 0
možnosti

Výroba aut je rychlejší než spotřeba.

 Pro záchranu automobilového průmyslu je nutno začít vyrábět nekvalitní auta s krátkou životností.:-)

0 0
možnosti

Nutne zacat? Ja si myslim, ze s tym uz davno zacali.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

Jak se peče uran. Reportáž z hlídané továrny, kde vzniká palivo do elektráren

5. května 2024

Korejská republika vyrobí téměř třicet procent elektrické energie prostřednictvím domácích...

Pár kilometrů, poloviční ceny. Byty na severu Čech jsou dražší než v Německu

5. května 2024

Premium Navzdory zpomalení ekonomiky a vysokým úrokovým sazbám cena nemovitostí na českém trhu za poslední...

Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích

4. května 2024

Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...

Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží

4. května 2024

Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!