Diskuze
Prodej aut v Evropě klesl za osm měsíců na nové minimum
Děkujeme za pochopení.
J10i58ř59í 20V12o16t70o68u67p17a57l
Takže politika EU zaměřená na snižování emisí a CO2 slaví úspěch. Nebylo k tomu třeba ani nových technologií. Jenom stačilo zavést nové daně a poplatky, takźe rázem se vše stalo tak drahé, že je to nedostupné.
P48e67t34r 55K72o30v59a97r
Mám tři auta a nejraději a nejvíce jezdím tím nejstarším, Fordem z roku 86. Letos na jaře dostal nové prahy a pár dalšího, prošel přes STK.
Jsem velmi rád, že trvale zhoršuji statistiky prodeje aut. Navíc, pokud to jde a počasí umožní, jezdím ještě raději na motorce.
Stejně je každá ta nová plechovka na 4 kolech méně kvalitní. Nedovedu si představit, že by nějaká škodofka přežila tolik let co můj Ford. A to má původní tlumiče a motor jako zvon. Je prakticky bezúdržbový, jen pravidelné výměny oleje, filtru a nějaké brzdové desky či výfuk.
Když si koupím novou plechovku, mám stejnou užitnou hodnotu, větší provozní náklady a pokud nekoupím něco dražšího i méně pohodlí. naftový motor mi bere málo a startuje i za mrazu. Není co řešit.
P20a38v62e68l 73O50d52r33a48z53i13l
No, já jsem musel dát starý auto do šrotu, protože mělo cenu asi tak právě 10 tis, no a to by se dalo za poplatek. Jinak bylo celkem v pohodě, a emise mělo výborný, proti dnešním oturbínkám.
J68a57r17o47s91l79a47v 72N34o10v95á30k
Když se před několika lety Evropou řítila vlna šrotovného, ti co toto předpovídali byli označeni za nelidy a ekonomické analfabety. Nyní vidíme výsledky.
O27n13d44ř53e24j 77L83o83š19o28t20h
Jediny zrejme pozitivum je, ze ten pokles je postupny a tak maj autobilky vic casu na reseni problemu s odbytem, ktery si dokazi kompenzovat na mimoevropskych trzich. Bez srotovneho by ten propad byl rychly a rust mimo Evropu by tak vysoky nebyl. Na druho stranu firma, kde pracuji, ze srotovneho netezila, protoze jsme dily na maly auta nedodavali a prosli jsme si docela ocistcem a firma posledni 3 roky roste slusnym tempem, nemaly podil na tom ma to, ze kdyz se nedarilo, tak se musela vyroba dost zeefektivnit a zpruznit.
R97a70d95e89k 45D61o63l47e29ž24a13l
Já souhlasím s Ivanem Zykánem v tom, že automobilky se zbláznily a každá uvedla ohromné množství modelů, a teď na tom nejde vydělávat. Takový Renault, mamutí automobilka, měl v osmdesátých letech asi šest modelů, dneska jich má asi osmnáct. Peugeot měl asi ctyři modely, teď jich má asi dvanáct. Výrobní linky, vývoj.. tohle nemůže fungovat. Dneska chce každá automobilka dělat všechno, od miniaut po luxus, a do toho SUV, MPV, a když už nevíme, tak vymyslíme "crossover".
A Škodovka se taky tam někam řítí, ještě v roce 2000 měla tři modely. Dneska jich má sedm.
V87i18k40t29o42r 75N34á57r34o97ž23n18ý
To , jak se chovají automobilky je zcela logické...V jejich zájmu je , aby se auta prodávala... takže mimo jiné potřebují přicházet na trh pořád s něčím novým.... protože řadu lidí to přesvědčí , aby si to auto koupili...
Třeba takové škodovce tato politika pomohla k obrovskému růstu v poslední době...
I45v64a39n 95Z37y54k64á68n
Podle mě je lék na toto překvapivě jednoduchý. Lidé nejsou ochotni kupovat nová auta, protože ta stávající jim stále ještě slouží a nové si nekoupí proto, že i ta cena je pro ně stále ještě vysoká, i přesto, že auta zvolna zlevňují. Takže pokud mám hledat model fungování, který většině automobilek zachová maximum možného pracovních míst, pak to znamená zlevnit výrobu a zlevnit tím pádem i prodejní cenu vozu. Zlevnit výrobu lze nepopulárním krokem anebo ještě jedním. Nepopulární je snížení cen práce. Jak známo, odbory v autoprůmyslu jsou poměrně silné a dokázaly zvedat mzdy. Možná by zde určitý prostor, minimálně pro zakonzervování mezd, byl. Ale výrazné úspory lze získat ve VÝVOJI ! Zde to má rovněž dvě základní polohy. 1) Zlevnit vůz tím, že ho zjednodušíme, přestaneme do něj cpát spousta dnes (skoro)povinných součástek, které dříve potřeba nebyly a které jsou povinné z titulu EU nařízení. Tzn. osekat bezpečnostní prvky, které beztak navíc vůz i činí těžším, tzn. vyšší spotřeba paliva, vyšší emise. 2) Zde je hlavní jádro pudla ... negenerovat tak často nové a nové modely! Každý model znamená vývoj, několikaletitý, velmi nádkladný a tyto náklady se musí vrátit v prodejní ceně a servisu vozů. Lépe udělat jeden model kvalitní co 6-8 let, který bude jako řada již existujících modelů nadčasových, než dělat co dva roky facelifty a co čtyři roky nové modelové řady. Tím pádem by i vozy mohly velmi výrazně zlevnit a stát se mnohem atraktivnějším pro koupi o nějaký ten rok dříve, než dnes lidé v průměru činí.
D92a49l46i19b75o94r 88R11o21z70s61y76p16a23l
Především je třeba vymyslet zcela novou pohonnou jednotku místo více než sto let staré technologie spalující benzín či naftu. Podívejme se na ostatní odvětví jaký udělaly za tu dobu pokrok. S elektrotechnikou je to naprosto nesrovnatelné. Pokud se to někomu povede, myslím že nebude mít s prodeji potíže.
D61a92l22i83b62o59r 35R16o64z35s92y64p54a19l
EU už na tom pracuje. Vymyslí se nějaké nařízení, jako třeba to, že starší vozy budou muset každý rok na STK. Oni ty lidi do koupi nových "plechovek" dokopou.
P48a71v30e53l 46Ř86a32p46e63k
Doufám, že chápete, že tímto způsobem si v ničem nepřilepšíme a že jde o ekonomickou sebevraždu.
Žádná společnost nezbohatne tím, že bude vyhazovat funkční věci a pod pohrůžkou násilí vyrábět a kupovat nové, často kvalitativně ještě horší než ty předchozí.
P45a46v11e31l 49Ř13a82p42e18k
Vždyť ty popelnice překážejí a smrdí všude kam se podíváš. Už je na čase přestat tohle zaostalé odvětví masivně subvencovat, do čehož počítám i státní výstavbu předražených silnic, státní výstavbu parkovišť pro fakticky soukromé užívání, státní pozemkovou strategii atd. Kolem plechovek se točí asi třetina naší pseudoekonomiky, což je zcela absurdní, vždyť se proboha jedná jen o přepravu! Toto odvětví samo o sobě nic neprodukuje, pouze spotřebovává zdroje.
R55a33d35e22k 45N63e94u55m44a68n22n
Napiš, že nemáš auto a hned to budeme chápat
M60a13r75t63i91n 50C97i31n36g25e39l
Riesenim by bol zakaz predaja ojazdenych aut.
V47á61c38l84a12v 80K92r83a18j44č77a
To by neprošlo. Ale taková daň z prodeje automobilu, třeba ve výši 50% jeho odhadní hodnoty.......A hned by byla plná i státní kasa.....
J91i47ř93í 40G11a32l36a89m29b76o33š
Výroba aut je rychlejší než spotřeba.
Pro záchranu automobilového průmyslu je nutno začít vyrábět nekvalitní auta s krátkou životností.
M49a27r73t49i90n 90C20i34n81g25e26l
Nutne zacat? Ja si myslim, ze s tym uz davno zacali.
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli
Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...
Jak se peče uran. Reportáž z hlídané továrny, kde vzniká palivo do elektráren
Korejská republika vyrobí téměř třicet procent elektrické energie prostřednictvím domácích...
Pár kilometrů, poloviční ceny. Byty na severu Čech jsou dražší než v Německu
Premium Navzdory zpomalení ekonomiky a vysokým úrokovým sazbám cena nemovitostí na českém trhu za poslední...
Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích
Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...
Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží
Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...