Diskuze

Přichází éra letadel na baterky, signalizuje Pařížský aerosalon

Podobně jako je tomu u automobilového průmyslu, i budoucnost letecké dopravy zřejmě tkví v pohonu na elektřinu. Naznačuje to zájem, který na letošním Pařížském aerosalonu vzbudily například čistě elektrické letadlo izraelského startupu Eviation nebo plány hybridních letounů od Airbusu či společnosti United Technologies.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V67í50t 10K90o52u53b18a

24. 6. 2019 8:42

Tak to raději na kole, než elektrickým letadlem.

0 1
možnosti

Efektivní baterii stále nikdo nevynalezl a možná to ani není fyzikálně možné, tak je hlavně narvěte všude. V letadlech se jistě nevyplatí ještě víc než v autech.

0 1
možnosti

P81e45t21r 58B42l46á49h61a

24. 6. 2019 11:48

představa, že současné baterie už se nebudou zlepšovat je srandovní, od roku 2010 došlo k velkému technologickému pokroku, neustále se posouvá energetická hustota baterií, Tesla s energetickou hustotou 250 Wh/kg měla nejlepší baterie, čínský výrobce je překonal a hustotu baterie proti Tesle vylepšil na 300 Wh/kg, předpokládá se, že v roce 2025 budou baterie s hustotou už 500 Wh/kg tzn. dojezd se stejně velkou baterii bude mít Tesla cca 1100 km, aktuálně je Model S na 600 km, navíc neuvěřitelně klesá cena za 1 kWh (v roce 2010 = 1160 dolarů/1kWh, rok 2018 = 176 dolarů/1kWh)

http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2019041503/svetovy-rekord-cinane-v-energeticke-hustote-li-ion-baterii-porazeji-americkou-teslu-nebo-nemeckou-bmz-15-04-2019&rw=ADMTZ123&rt=baterie

https://twitter.com/bloombergnef/status/1075410072283594753?lang=cs

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

Letectví má pro elektrifikaci dvě zásadní nevýhody. Na rozdíl od automobilů se tam nedá "občurat" fyzika a bezpečnostní předpisy. Tudíž dokud současné baterie nedokáží pojmout víc, než sotva 1/10 energie na jednotku hmotnosti vůči fosilnímu palivu (a žádné lepší nejsou ani na obzoru), není žádná šance poskládat smysluplné funkční letadlo. Fyzika je v tomto neúprosná, každý 1kg, o který veze letadlo více paliva (baterií), sníží o 1kg užitečnou (platící) nosnost letadla. Pokud třeba na dolet 1000km u nějakého menšího letadla potřebuji 200kg paliva, tak ve formě baterií to bude minimálně 2 tuny, což už je naprosto mimo realitu, co by tak malé letadlo vůbec mohlo unést. Nebo když vezmu jako příklad třeba B737, ten na delší lety kolem 5 hodin tankuje třeba 10 tun paliva. U baterií by to muselo být 100 tun, takže opět naprostý nesmysl, takové letadlo se nevznese. To že tady někdo prezentuje NA ZEMI letadlo pro 9 lidí s doletem údajně až 1200km, v reálu bude vypadat úplně jinak. Letecké předpisy ten dolet v praxi srazí v nejlepším případě tak na 1/3. Proč? Protože letadlo v komerční dopravě musí být schopno letět do plánované destinace, tam nějakou dobu vyčkávat, potom se třeba zjistí, že z důvodu počasí nelze přistát, takže musí být schopno nastoupat zpět alespoň do nějaké nižší cestovní hladiny, přeletět na náhradní letiště, tam zase nějakou dobu vyčkávat a přistát, přičemž po přistání ještě musí zůstat nějaká minimální nepřekročitelná rezerva. Takže když někdo napíše laboratorní dolet 1200km, tak použitelných v praxi bude v nejlepším 300-400km, aby byla zachována bezpečnost. A kromě toho, baterie na rozdíl od fosilního paliva mají zásadní nevýhodu, jsou stále stejně těžké, ať jsou vybité nebo nabité. Letadlo s fosilním palivem postupně během letu snižuje svojí hmotnost až na polovinu vzletové hmotnosti a tím se postupně snižuje nárok na výkon. Kdežto elektrolet i když už je téměř vybitý, je pořád stejně těžký, jako při vzletu. Letadlo na baterie v dnešní době jsou jen m

1 1
možnosti

No tak ono nikdo neprodava elektroletadla dneska ze. Tzn jestli nejake budou, tak zrejme s lepsimi baterkami.

A pak taky jestli nekde nekdo uplatni elektroletadla, tak to bude primarne na kratke trasy (napr obluha ostruvku apod) urcite ne x hodinove lety....

0 0
možnosti
Foto

J22a75n 70B25r20a34u35n

23. 6. 2019 5:51

Ještě, že máme to lítium, anebo už né?

0 0
možnosti

Přání otcem myšlenky, tedy titulku...

0 0
možnosti

Zajímaly by mě propočty, jaký bude odběr elektřiny na letištích, kam budou elektrická letadla létat.

1 0
možnosti

V době, kdy se baterky nafukují v mobilech, u aut dramaticky padá dojezd v kopcích, v zácpách, při rychlejší jízdě, v zimě a v létě, je to utopie. Technologie bezpečného uchování velkého množství energie v relativně malých zařízeních prostě neexistuje. Nemluvě o tom, že když bude Ruzyně nabíjet několik letadel superchangery, tak zhasne celá Praha (rozuměj - není infrastruktura ale ani zdroje).

2 3
možnosti

Tak zrovna velkoodběratelé nemají s přivedením silového vedení problém.

1 0
možnosti

P71e40t88r 76H75e16j14n50ý

22. 6. 2019 23:55

A ropní šejkové nebudou mít co žrát...

2 0
možnosti

Copak ropní šejkové, ale co naše bratrské Rusko? Alternativní pohony jsou podlý útok fašistů a imperialistů :-P

0 1
možnosti
Foto

P48e30t92r 76Š31r49a65i55e57r

22. 6. 2019 23:45

Tady je zase odborníků, kterým je naprosto jasný, jací jsou v Izraeli osli....:-P:-P:-P

3 2
možnosti