- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak to raději na kole, než elektrickým letadlem.
Efektivní baterii stále nikdo nevynalezl a možná to ani není fyzikálně možné, tak je hlavně narvěte všude. V letadlech se jistě nevyplatí ještě víc než v autech.
představa, že současné baterie už se nebudou zlepšovat je srandovní, od roku 2010 došlo k velkému technologickému pokroku, neustále se posouvá energetická hustota baterií, Tesla s energetickou hustotou 250 Wh/kg měla nejlepší baterie, čínský výrobce je překonal a hustotu baterie proti Tesle vylepšil na 300 Wh/kg, předpokládá se, že v roce 2025 budou baterie s hustotou už 500 Wh/kg tzn. dojezd se stejně velkou baterii bude mít Tesla cca 1100 km, aktuálně je Model S na 600 km, navíc neuvěřitelně klesá cena za 1 kWh (v roce 2010 = 1160 dolarů/1kWh, rok 2018 = 176 dolarů/1kWh)
https://twitter.com/bloombergnef/status/1075410072283594753?lang=cs
Letectví má pro elektrifikaci dvě zásadní nevýhody. Na rozdíl od automobilů se tam nedá "občurat" fyzika a bezpečnostní předpisy. Tudíž dokud současné baterie nedokáží pojmout víc, než sotva 1/10 energie na jednotku hmotnosti vůči fosilnímu palivu (a žádné lepší nejsou ani na obzoru), není žádná šance poskládat smysluplné funkční letadlo. Fyzika je v tomto neúprosná, každý 1kg, o který veze letadlo více paliva (baterií), sníží o 1kg užitečnou (platící) nosnost letadla. Pokud třeba na dolet 1000km u nějakého menšího letadla potřebuji 200kg paliva, tak ve formě baterií to bude minimálně 2 tuny, což už je naprosto mimo realitu, co by tak malé letadlo vůbec mohlo unést. Nebo když vezmu jako příklad třeba B737, ten na delší lety kolem 5 hodin tankuje třeba 10 tun paliva. U baterií by to muselo být 100 tun, takže opět naprostý nesmysl, takové letadlo se nevznese. To že tady někdo prezentuje NA ZEMI letadlo pro 9 lidí s doletem údajně až 1200km, v reálu bude vypadat úplně jinak. Letecké předpisy ten dolet v praxi srazí v nejlepším případě tak na 1/3. Proč? Protože letadlo v komerční dopravě musí být schopno letět do plánované destinace, tam nějakou dobu vyčkávat, potom se třeba zjistí, že z důvodu počasí nelze přistát, takže musí být schopno nastoupat zpět alespoň do nějaké nižší cestovní hladiny, přeletět na náhradní letiště, tam zase nějakou dobu vyčkávat a přistát, přičemž po přistání ještě musí zůstat nějaká minimální nepřekročitelná rezerva. Takže když někdo napíše laboratorní dolet 1200km, tak použitelných v praxi bude v nejlepším 300-400km, aby byla zachována bezpečnost. A kromě toho, baterie na rozdíl od fosilního paliva mají zásadní nevýhodu, jsou stále stejně těžké, ať jsou vybité nebo nabité. Letadlo s fosilním palivem postupně během letu snižuje svojí hmotnost až na polovinu vzletové hmotnosti a tím se postupně snižuje nárok na výkon. Kdežto elektrolet i když už je téměř vybitý, je pořád stejně těžký, jako při vzletu. Letadlo na baterie v dnešní době jsou jen m
No tak ono nikdo neprodava elektroletadla dneska ze. Tzn jestli nejake budou, tak zrejme s lepsimi baterkami.
A pak taky jestli nekde nekdo uplatni elektroletadla, tak to bude primarne na kratke trasy (napr obluha ostruvku apod) urcite ne x hodinove lety....
Přání otcem myšlenky, tedy titulku...
Zajímaly by mě propočty, jaký bude odběr elektřiny na letištích, kam budou elektrická letadla létat.
V době, kdy se baterky nafukují v mobilech, u aut dramaticky padá dojezd v kopcích, v zácpách, při rychlejší jízdě, v zimě a v létě, je to utopie. Technologie bezpečného uchování velkého množství energie v relativně malých zařízeních prostě neexistuje. Nemluvě o tom, že když bude Ruzyně nabíjet několik letadel superchangery, tak zhasne celá Praha (rozuměj - není infrastruktura ale ani zdroje).
Tak zrovna velkoodběratelé nemají s přivedením silového vedení problém.
Copak ropní šejkové, ale co naše bratrské Rusko? Alternativní pohony jsou podlý útok fašistů a imperialistů
Tady je zase odborníků, kterým je naprosto jasný, jací jsou v Izraeli osli....:-P:-P:-P