Nestlé vyrábí zdravé potraviny na míru, využívá k tomu testy DNA

  15:08aktualizováno  15:08
Švýcarský potravinový gigant Nestlé posouvá zdravou stravu na novou úroveň. Společnost testuje lidskou DNA, pomocí chytrých technologií a umělé inteligence pak lidem sestavuje stravovací plány na míru. Pilotního projektu se v Japonsku účastní zhruba 100 tisíc lidí.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Společnost Nestlé naskočila na světovou vlnu zájmu o zdravé stravování a využívá u toho nejmodernější technologii. Pomocí umělé inteligence, testů lidské DNA a také obyčejné lidské „posedlosti“ fotografováním svého jídla jim vytváří zdravé výživové doplňky na míru.

Projekt s názvem Welness Ambassador odstartoval v Japonsku, kde má momentálně kolem stovky tisíc uživatelů, kteří zasílají fotografie svého jídla přes aplikaci Line. Kromě toho si pomocí speciální domácí sady odebírají krev a zasílají ji odborníkům společnosti za účelem testování DNA.

Ti pak s pomocí umělé inteligence provedou analýzu stravovacích návyků klienta a doporučí změny v životním stylu a speciální doplňky stravy. Agentura Bloomberg uvádí, že program může uživatele stát až 600 dolarů ročně (zhruba 13 tisíc korun). Účastníci v rámci něj dostávají kapsle s čaji bohatými na živiny, smoothies a další produkty bohaté na vitamíny.

V rámci programu odborníci také odhalí náchylnost k onemocněním, jako je cukrovka nebo vysoká hladina cholesterolu. Projekt představuje významný posun nadnárodního giganta Nestlé směrem ke zdravé stravě. Švýcarská firma s 152letou tradicí tak reaguje na trendy ve světě, zejména na klesající poptávku po sladkostech, s nimiž si většina lidí výrobce spojuje.

Výživou k lepšímu životu

V Japonsku, které se vzhledem k vysoké průměrné délce dožití svých obyvatel potýká s problémy spojenými se stárnutím populace víc, než ostatní země, je zdravá životospráva jedním z velkých témat. „Zdravotní problémy spojené s jídlem a výživou se staly velkým problémem,“ řekl Bloombergu Kozo Takaoka, šéf japonské pobočky Nestlé. „Nestlé se s tím musí potýkat na globální úrovni a udělat z toho naši misi pro 21. století.“

Nestlé se současně snaží těžit z rostoucího zájmu o tzv. nutraceutika, potravinářské přísady, které jsou zpracovány a baleny jako léčiva nebo doplňky ke zdravému životnímu stylu. Na japonském trhu přitom volí individuální přístup, kvůli tamní spotřebitelské skepsi vůči masově vyráběným produktům.

Bývalý generální ředitel švýcarské společnosti Peter Brabeck-Letmathe vydal v minulém roce knihu s názvem Výživou k lepšímu životu, ve které představil svou ideu stravování za pomoci vědy. I když už se z Nestlé stáhl, firma jeho vizi realizuje dál.

Uber začal v Česku doručovat jídlo, konkurence v oboru houstne

Brabeck-Letmathe ve svých vyjádřeních pro server Quartz zdůraznil, že „jídlo na míru“ představuje budoucnost. Podle něj je jedním z hlavních cílů potravinářského průmyslu vývoj nové generace gastronomických produktů, které by mohly zabránit některým chorobám, aby vůbec propukly.

Někteří odborníci jsou však vůči individuálním stravovacím plánům skeptičtí a zdůrazňují především jejich psychologický efekt. Personalizovaná dieta není podle nich natolik nutná a působí pouze jako placebo. Pokud lidé věří, že je udělá zdravějšími, pravděpodobně se to skutečně stane.

Autor:

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Nezaúčtoval koláč, dostal pokutu 11 tisíc. Soud se teď prodejce zastal

293 milionů účtenek se již do včerejška vydalo.

Soud se zastal prodejce, který nevystavil EET účtenku za desetikorunový koláček. Místo původní pokuty 11 tisíc korun...

Mince s nulovou hodnotou. Blýskavá past na penzisty má stovky obětí

Sběratelská plaketa s hlavou princezny Diany v nabídce Českého mincovního...

Je to šlendrián, který v Česku běží už léta. Do schránky přijde leták se zdánlivě výhodnou nabídkou lesklých...

Češi prodali radar na nespokojené klienty. Mění call centra po celém světě

Ilustrační snímek

Čeští investoři v čele s Jakubem Havrlantem prodávají zlaté startupové vejce jménem Brand Embassy. Úspěšný nástroj péče...

Další z rubriky

Americké aerolinky obviňují mechaniky za zrušené a zpožděné lety

Letadlo společnosti American Airlines (14. května 2019)

American Airlines žalují odborové svazy, které zastupují jejich mechaniky. Podle společnosti mohou za 2 200 zpožděných...

Přirážka za diskrétnost. Obal léků na erekci a pleš stojí víc než obsah

Ilustrační snímek

Muži jsou ochotní připlatit si za neutrální balení léků na podporu erekce a růst vlasů i několikanásobek původní ceny....

Kradete naše duševní vlastnictví, stěžovali si domorodci z Panamy na Nike

Boty Nike Air Force 1 Low 'Puerto Rico'

Americká firma Nike stáhla nový model sportovních bot, který se měl začít prodávat příští měsíc. Učinila tak poté, co...

Najdete na iDNES.cz