Jak přesně toho chce výrobce kalorických pochoutek docílit, zda výměnou tučných surovin za odlehčené, nebo zmenšením porcí, či vyškrtnutím nejenergičtějších tyčinek z nabídky, nezveřejnil.
Kalorické bomby zmizí
Jisté je ale to, že milovníci extra velkých tyčinek Snickers, které podle agentury Reuters obsahují 540 kalorií (terminologicky se jedná o kcal, tedy kilokalorie), se do své oblíbené pochoutky už za dva roky nezakousnou. Zapomenout mohou i na klasická v Česku prodávaná 51gramová balení, která mají 260 kalorií a nastavený limit energie překračují o deset. Tedy za předpokladu, že společnost Mars své odhodlání neztratí.
"Uvědomujeme si, že dieta, výživa a zdraví jedince i celé společnosti spolu velmi úzce souvisejí. A my chceme všechny ujistit, že naše společnost hodlá v tomto komplexu hrát pozitivní roli," vysvětluje na svých stránkách pateticky Mars. "Jsme přesvědčeni o tom, že všechny naše výrobky a v nich obsažené ingredience budou splňovat znaky vyvážené diety - ať už to jsou lahodné tyčinky Mars či rýže Uncle Ben´s," dodává potravinářský gigant.
Vůbec nejlehčí by tak bylo zmenšit prodávané porce. Například tyčinky Twix se dnes prodávají v balení po dvou, na obalu je ale vyznačen energetický údaj pouze za jednu tyčinku. Stačí tak druhou odebrat a Mars nemusí ani příliš měnit obaly.
Ještě ubereme sůl a do světa pustíme přijatelnější reklamy
Vedle nižší energetické hodnoty hodlá Mars také odsolit další výrobky. Do roku 2015 chce snížit hodnotu soli u svých produktů o čtvrtinu z úrovně, kterou obsahovaly v roce 2007.
Vedle zdravějšího jídla hodlá firma také odpovědněji přistupovat k reklamě, což znamená, že nebude své slogany zaměřovat na děti mladší 12 let.
Mars v roce 2010 utržil přes 30 miliard dolarů. Vedle čokoládových tyčinek a řady produktů Uncle Ben´s prodává také značky Hubba Bubba, Winterfresh, bonbony Skittles či jídlo pro domácí mazlíčky Pedigree a Whiskas.
Nestlé: nové to není, my si zdravý životní styl hlídáme už 10 let
Konkurenční potravinářský kolos Nestlé nevidí na aktivitě americké skupiny nic objevného. "Náš přístup k tématu výživy a zdravého životního stylu vnímáme jako součást společensky odpovědného podnikání již zhruba 10 let, zaměřujeme se na změny receptur, výživovou osvětu a komunikaci se spotřebiteli," řekl mluvčí Nestlé Česko Martin Walter.
V tuzemských závodech Zora, Sfinx a Carpathia podle něj firma omezuje setrvale obsah tuků a cukru. Zároveň také nahrazuje výrobky s umělými barvivy za produkty s přírodními barvivy, jako je tomu například u bonbonů Bon Pari, Jojo či u tyčinek Deli.
Mění se i přístup k propagaci výrobků. "Zatímco dříve bylo běžné vidět v reklamě člověka, který si s chutí otevírá stogramovou tabulku čokolády, dnes už nic takového vidět není. Propagují se mnohem menší porce a dává se důraz na aktivní přístup k životu a sport," dodal mluvčí tuzemské Nestlé.
Společnost Krafts Foods odpověděla, že svůj přístup k dietním výrobkům stihne vypracovat až příští týden.