Diskuze
Revoluce ve strojovnách. Naftu nahradí plyn, věří významný námořní přepravce
Děkujeme za pochopení.
M52a53r10t38i52n 23R76u18z72i49c63k91a
První použití LNG v dopravě se datuje do 50. let 20. století, kdy byl zkapalněný zemní plyn použit v SSSR k pohonu zemědělských traktorů.
To jako fakt? Ja vim, je to opsane ze stranek oenergetice.cz, ale nejak se mi to nezda,... Mel jsem za to, ze prvnim dopravnim prostredkem na LNG byla lod "Methane Pioneer"?
J31i69ř38í 24N48o83s96e68k
no jasné je že v zaostalém Rusku je něco takového nemožné....navíc ještě když ukradli Krym
J30i96ř38í 56K98o40c49u53r32e90k
Jak zpřísňují emisní limity. Každý přece ví, že pro lodě žádné emistní limity neexistují. Zeptejte se v hospodě, všeci to vědí.
L64u54k49á58š 56A39d37a63m85e98c
No dobře, ale co se bude dělat s mazutem? Možná by se mohl spalovat v mazutových elektrárnách a vyrábět tak elektřinu pro elektromobily.
M95a15r67t96i34n 93K87a15r60á33s33e41k
Proc ne, spaleni v elektrarne je nesrovnatelne cistejsi nez paleni v motoru lodi, ale ony ty lode zas tolik toho mazutu nespotrebuji (ne tolik aby z toho vznikl nejaky zasadni elektrarensky sektor)..
M33i12r98e94k 23G45a67j28e26r
To by byl velký průšvih. Zemní plyn je ideální na topení v domácnostech, protože neznečišťuje vzduch ve městech. Tohle by ho hodně zdražilo a vyplývalo.
Stavěly se elektrárny na moři produkující elektřinu z energie vln. Máme větrné elektrárny, ale kontejnerove lodě jezdí pořád na naftu bez výpomoci větrem. Bohužel.
J36a39n 81P20e80s83c20h
Tak nakonec se asi vrátíme k plachetnicím - čistý ekologický provoz. Dokážu si představit plachetnice s plachtami z technologické látky schopné zachytávat energii slunečního záření a generovat z něho elektrickou energii. Lodě by se pohybovaly pomocí plachet + elektromotor/y napájené přes zásobníkové baterie nabíjené z těch plachet. Bylo by to docela win-win řešení pokud by výroba, údržba a provoz stál obdobně než obdoba v podobě spalovacího řešení.
Akorát by se při použití plachetnic muselo počítat s delší dobou dopravy. Navíc pokud by se zavedly nějaké přísnější emisní normy pro lodě aby to finančně vyšlo +- stejně, tak to má smysl. Nebo horor v podobě dotací (ale to je vyhánění čerta ďáblem). Když už se prodávají BIO potraviny tak by šlo prodávat i ECO TRANSPORT zboží.
Je prostě otázka zda jsme jako lidská společnost schopni polevit ze svého pohodlí a podpořit/zavést ekologickou dopravu na úkor rychlosti dopravy.
Tady jsem přes Google narazil na článek o realizaci projektu dopravní plachetnice:
https://blog.logio.cz/2014/08/07/fairova-namorni-doprava-jedina-nakladni-plachetnice-ma-zmenit-svet/
PS.: Nemohu reagovat napříspěvky, nemám jště íčka.
J21i69ř10í 20K11o33c88u11r15e55k
Mno plachetnice mají tu nevýhodu, že jsou nespolehlivé. Nedokážete dodržet termín dodávky. Krom toho ta plachta znamená stěžeň a stěžeň znamená lanoví. Což dohromady dává opravdu blbý přístup k nákladu, takže nakládka a vykládka zabere násobně delší dobu. Budete tedy potřebovat násobně větší přístavy, aby se do nich vešlo násobně více lodí. A taky to bude násobně dražší.
Ale jo, to se vlastně vás týkat nebude, vy si měď těžíte doma, vám ji lodě nevozí.
P27e40t41r 31S18t35e54j40s42k50a49l
"Obrovské nákladní lodě vyprodukují každoročně téměř jednu miliardu tun oxidu uhličitého, což jsou dvě procenta celosvětové produkce."
Nedavno nekdo psal, ze auta produkuji 0,5%CO2. Nejvetsi protiargument naftomilu o znecisteni DPF - lode, produkuji 2%. Co tedy produkuje 97% CO2?
B91o92h33u77m37i25l 24P23e14š93e40k
Hlavně výroba elektřiny, pak dlouho nic, pak chemičky, pak zbytek. Třebas němcům po odstavení jaderek hodně stoupla produkce CO2, ani náhodou nesplní limity z Pařížské dohody.
O62d40s23t10r75a16n22ě40n22ý 62U97ž40i93v18a73t84e35l
J77o54s60e85f 90H41o60n32e98š
Nechápu,proč do lodní dopravy nevtrhla norma Euro 5.Mnohé lodě jsou staré a myslím si,že by montáž čištění výfuku byla ekonomická.Pohon na plyn je drahý to rejdaři nepřijmou
O29d67s76t22r54a64n36ě37n19ý 28U38ž93i91v82a29t51e38l
J27a61r50o33m32í95r 32H30l54u35b48e79k
Jaderný reaktor je vymyšlen už dávno, spousta vojenských lodí i ponorek jej používá. U lodí se to poměrně hodí, loď je veliká a hodně unese. U aut, která jsou malá, tam to nepřipadá v úvahu ́, už z hlediska ohrožení posádky. U těch lodí by to šlo.
J75o41s74e50f 95M72i80k87i49n
Nevím, ale reaktor mimo kontrolu vlády? Loď unesou piráti a co potom?
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
Bývalý zápasník zachraňuje podniky recenzemi na TikToku. Jen jím, tvrdí
Americké restaurace, které čelí krachu kvůli nezájmu zákazníků, objevily nečekaného spasitele. Je...
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
Hibernace už bylo dost. Heineken je na cestě osvěžit britské hospody
Pivovarnický gigant Heineken oznámil, že plánuje znovu otevřít přibližně dvaašedesát svých hospod a...
Obchody, kavárny, zábava i motýli. Obchodní dům Máj se otevře 20. června
Obchodní dům Máj, který stavbaři od července 2022 rekonstruují, se lidem otevře ve čtvrtek 20....