Charismatický šéf francouzské automobilky Luca de Meo ještě v dobách, kdy vládl španělskému Seatu.

Charismatický šéf francouzské automobilky Luca de Meo ještě v dobách, kdy vládl španělskému Seatu. | foto: Seat

Čtyřdenní pracovní týden se stal realitou. Ve Francii ho zavádí Renault

  • 167
Francouzská automobilka Renault zkracuje pracovní dobu zhruba třinácti tisícům svých zaměstnanců v pařížském regionu. Reaguje tak na propad v objednávkách vozů této značky. Technici a pomocní pracovníci továrny z okolí francouzské metropole budou mít až do poloviny srpna volné pátky.

Zaměstnanci automobilky budou pobírat stejnou mzdu, část z ní pokryjí státní dávky v nezaměstnanosti. Informovala o tom agentura Bloomberg s odvoláním na interní zprávu automobilky. 

Dopad pandemie na objednávky a nedostatek čipů „přispívají k nutnosti mít pod kontrolou naše fixní náklady“, uvedl Renault v interní zprávě. Opatření, které potvrdil i mluvčí společnosti, prodlužuje a rozšiřuje stávající režim kurzarbeitu.

Jsme pro čtyřdenní pracovní týden, říká Maláčová. Ekonomové nesouhlasí

Tento krok podle agentury Bloomberg ukazuje, že krize evropského automobilového odvětví zdaleka neskončila. Evropské země kvůli nízké proočkovanosti proti covidu-19 zachovávají protipandemická opatření. Automobilky včetně Renaultu i konkurenčního Stellantisu opakovaně kvůli nedostatku čipů snižují produkci.

Francouzská automobilka Renault měla loni vinou pandemie covidu-19 rekordní ztrátu osm miliard eur (208,1 miliardy korun). Kvůli protipandemickým uzávěrám podnik méně vyráběl. Prodeje mu klesly o více než pětinu.

Šéf Luca de Meo, který podnik řídí od loňského července, se snaží dosáhnout změn v hospodaření mimo jiné i tím, že opouští dlouhodobou strategii globální expanze a zaměřuje se na prodej dražších aut, aby posílil ziskovost. Náklady chce snížit zavíráním závodů a zrušením bezmála patnácti tisíc pracovních míst. De Meo se také snaží napravit pochroumané partnerství s japonskou automobilkou Nissan.

,