Společnost Kazakhstan Travel oficiálně debutovala se svou novou kampaní v oblasti cestovního ruchu „Very Nice“ v sérii reklam zaměřených spíše na zdůraznění skutečného Kazachstánu, než na verzi, kterou představil Sacha Baron Cohen ve filmu Borat a jeho pokračování.
Čtyři krátké reklamy představují krajinu, architekturu, jídlo a kulturu země. Každá končí záběrem na návštěvníka, který to komentuje „velmi pěkné“.
„Kazachstán? Velmi pěkné! Je to místo, o kterém jste možná slyšeli a které je mnohem hezčí, než jste si dokázali představit,“ zní zpráva zveřejněná na oficiálních stránkách společnosti Kazakhstan Travel.
Popis dále označuje Kazachstán jako místo, kde turisté najdou „nekonečné stepní, písečné a epické vrcholky hor“ i moderní města. Příspěvek se také může pochlubit kazašskými nákupními centry a tradičními potravinami, jako je česneková kazašská klobása z koňského hřbetu a pikantní ujgurské nudle.
Samotnou kampaň však původně představil kazašské turistické komisi Dennis Keen, Američan, který nejprve studoval a nakonec se i přestěhoval do Kazachstánu, kde v současné době působí v cestovatelských pořadech, uvádí New York Times.
„Kazašská povaha je velmi pěkná, jídlo je velmi pěkné a jeho obyvatelé, i přes Boratovy vtipy o opaku, jsou jedni z nejmilejších na světě,“ uvedl Kairat Sadvakassov, místopředseda kazašské turistiky v prohlášení pro Fox News.
„Byli bychom rádi, kdyby každý přijel navštívit naši zemi a na vlastní kůži viděl, že Boratova domovina je hezčí, než možná slyšel.“
Sám Cohen reagoval na užití části svého díla a pro deník Times řekl, že si původně vybral Kazachstán jako Boratovu domovinu, protože „téměř nikdo“ v Americe o tom nic nevěděl, což mu umožnilo vytvořit „falešný svět“. „Skutečný Kazachstán je krásná země s moderní a hrdou společností, opak Boratovy verze,“ řekl Cohen.
Ne každý je ale z nejnovějšího filmu Borat nadšený. Prezident Trump již řekl, že nepovažuje Cohena za „vtipného“, na což Cohen odpověděl a uvedl, že tento pocit je vzájemný, i když „celý svět se mu směje“.