V reklamách Nomury na nezdaněné investiční účty se Imma začala objevovat teprve nedávno. Má být řešením problému japonské vlády, která se již několik let snaží přimět lidi, aby investovali do rizikovějších aktiv, místo aby peníze hromadili na spořicích účtech. Premiér Fumio Kišida tento program od ledna 2024 rozšiřuje a Nomura v této souvislosti uvádí na trh nové produkty osvobozené od daně. Informaci přinesla agentura Bloomberg.
Posílení individuálních investic je v nadcházejících letech pro zemi obzvláště důležité, neboť japonská generace babyboomerů, která drží většinu bohatství, předává postupně svůj majetek mladší generaci. Pro Nomuru je to šance, jak zajistit, aby finanční prostředky jejích retailových klientů většinou starších šedesáti let směřovaly zpět do investic, a nikoli do hotovosti nebo státní pokladny prostřednictvím dědické daně.
Virtual influencers are going mainstream.
— TheLastQuantFund (@last_fund) August 4, 2023
Imma is a computer generated influencer with nearly a million total followers on Instagram and TikTok.
Vtubers are the next generation and feature a real life person behind the avatar.#anycolor #hololivehttps://t.co/djEPMEmJC5
„Zpočátku panovaly určité pochybnosti ohledně použití systému Imma, který vyvinula společnost Aww Inc.,“ říká mluvčí společnosti Nomura Hiroši Tanigaki. Dodává, že v reklamách značky obvykle vystupují sportovní hvězdy a další známé osobnosti. I Imma má však ve svém virtuálním CV také zajímavé položky. Vystupovala například jako modelka v reklamách pro BMW, IKEA a různé kosmetické značky. Prostřednictvím videomappingu se také objevila na závěrečném ceremoniálu paralympiády v Tokiu v roce 2021. Mezi staršími generacemi je ale podle mluvčího málo známá.
Měnová krize nyní nehrozí, vyvracejí čeští ekonomové stanovisko Nomury |
„Měli jsme obavy, ale potřebovali jsme zdůraznit, že nová politika individuálních investičních účtů přinese zásadní změnu,“ vysvětlil Tanigaki. Firma nechtěla jen rozšiřovat stávající reklamní strategii, i přestože reklamní agentury původně navrhovaly konzervativnější řešení. „Neustále jsme je žádali o něco s větším dopadem, údernějšího... a ony nakonec navrhly, co třeba virtuální influencerka?“ uvedl Tanigaki.
Reklamní kampaň s Immou má být nejnovějším pokusem Nomury zvýšit zájem o investování mezi mladými lidmi. Není zatím jasné, zda reklamy s ní přesvědčí více mladších lidí, kteří se momentálně potýkají s minimálním růstem mezd i nejistými ekonomickými vyhlídkami, aby si založili účty. Mladí Japonci se nyní později žení a vdávají, stále více jich zůstává svobodných a průměrný věk, kdy se rodí děti, se zvýšil na více než třicet let. Finanční plánování proto pro mnohé z nich nemá takovou prioritu, uzavírá Bloomberg.