Společnost H&M se omluvila za obrázek, kde má na sobě dítě tmavé pleti mikinu s...

Společnost H&M se omluvila za obrázek, kde má na sobě dítě tmavé pleti mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“. | foto: H&M

Rasismus je drahý špás. Akcie H&M se propadly na devítileté minimum

  • 192
Urážlivá reklama, která se v pondělí objevila na webu společnosti H&M, zřejmě způsobila pokles hodnoty jejich akcí. Německý týdeník Der Spiegel napsal, že se propadly pod 160 dolarů za kus, což představuje devítileté minimum.

Švédský prodejce oblečení uveřejnil v pondělí na britské verzi svého eshopu fotografii chlapce tmavé pleti v mikině s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“. Na společnost se sesypala vlna kritiky a stovky uživatelů sociálních sítí obvinily firmu z rasismu. Ta se následně ústy své mluvčí omluvila a urážlivou reklamu stáhla.

Mezi rozzlobenými uživateli sociálních síti byl i kanadský muzikant The Weeknd, který v reakci na obrázek ukončil spolupráci s firmou.

08.ledna 2018 v 20:20, příspěvek archivován: 09.ledna 2018 v 17:27

woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore... https://t.co/P3023iYzAb

Ke kauze se vyjádřila i bývalá tenisová hvězda Boris Becker.

08.ledna 2018 v 22:26, příspěvek archivován: 09.ledna 2018 v 17:28

It never stops ...when do we start respecting colour !!! https://t.co/38DCSL7Vgs

Poprask, který fotografie vyvolala na sociálních sítích se projevil i na finančních trzích. Akcie H&M se v úterý ráno propadly a během dne se vzpamatovaly jenom částečně. Naposledy se jejich hodnota pohybovala takhle nízko v roce 2009.

Mezitím švédský módní řetězec stáhl mikinu ze svého sortimentu. Na Twitteru publikoval omluvu, v níž uvedl, že fotografie ani oděv již nejsou k dispozici.

09.ledna 2018 v 11:47, příspěvek archivován: 09.ledna 2018 v 17:29

https://t.co/WykuYSPxYv

H&M je pod tlakem nejenom kvůli obviněním z rasismu, ale i kvůli poklesu tržeb za poslední čtvrtletí roku 2017, který byl zřejmě nejvyšší za posledních deset let. Společnost reagovala oznámením, že urychlí svůj plán transformace, kterým se vyrovnává se změnami na trhu, zejména se vzestupem online prodeje oblečení. Součástí plánu je i uzavření některých kamenných prodejen.