Prodejna Forever 21

Prodejna Forever 21 | foto: AP

Prodejce oblečení Forever 21 unikl krachu, zachránili jej vlastní věřitelé

  • 0
Noví majitelé řetězce Forever 21 vykoupili společnost za zhruba 80 milionů dolarů. Plánují expandovat a do sortimentu zařadit nové zboží. Dvěma ze tří kupujících značka dlužila 13,4 milionů dolarů za nezaplacený pronájem. Podle expertů je transakce důkazem toho, že byznys kamenných prodejen klesá ke dnu.

Kupujícími jsou firmy Simon Property, jež provozuje obchodní centra, Brookfield Property spravující komerční nemovitosti a Authentic Brands, která se zabývá managementem značek. V rámci revize plánují uvést do prodejen s módou nové zboží v podobě šperků, obuvi a kabelek. Řetězec rovněž hledá nového výkonného ředitele, uvádí BBC.

Módní řetězec Forever 21 krachuje, zavře přibližně třetinu obchodů

Kromě prodeje se počítalo i s druhou variantou v podobě přímé likvidace podniku, který ještě na podzim minulého roku zaměstnával asi 32 800 lidí. Od minulého týdne měl řetězec k dispozici pouze pět milionů dolarů, což ani zdaleka nestačilo na pokrytí dluhu z pronájmů, jež za únor činí 24 milionů dolarů (víc jak půl miliardy korun). 

Právě firmám Simon Property a Brookfield Property dlužil prodejce oblečení 13,4 milionů dolarů (310 milionů korun). Noví majitelé dali za podnik dohromady zhruba 80 milionů dolarů (1,85 miliard korun), píší Financial Times

Soumrak kamenných prodejen

Byznys kamenných prodejen podle odborníků rychle ztrácí zákazníky kvůli konkurenci online prodejen. Americká média vývoj označují za apokalypsu retailu. Právě taková situace nejspíš donutila pronajímatele obchodních center Forever 21 odkoupit. „Ukazuje se, jak je tento sektor slabý,“ konstatuje David Tawil, prezident hedge fondu Maglan Capital.

Forever 21 se sídlem v Los Angeles má nyní asi 600 obchodů v 57 zemích světa. O ochranu před věřiteli požádal prodejce oblečení loni v září. V tehdejším prohlášení společnost uvedla, že plánuje odejít z většiny zahraničních trhů v Evropě a Asii. Rozhodnutí chtějí nyní noví majitelé zvrátit. Nejenže plánují zachovat stávající pobočky, jejich přáním je i dále expandovat.

Řetězec, kde si dříve oblečení s oblibou vybírali mladí, se podle agentury AP stal obětí rychlé expanze, proměny nákupních zvyklostí a konkurenčního internetového prodeje módy. Prodejce měl v minulosti dvě pobočky i v Praze v nákupních centrech na Černém Mostě a na Chodově. 

„Informace o opětovném otevření prodejny Forever 21 ve Westfield Chodov nebo v Centru Černý Most v tuto chvíli nemáme. Do budoucna tuto možnost vyloučit nemůžeme,“ uvedl za společnost Unibail-Rodamco-Westfield, pod kterou obě centra patří, Adam Dudek.