(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

Míň cukru a víc kofeinu. Coca-Cola hasí žízeň po kávových nápojích

  • 56
Nápojový gigant chce do konce letošního roku v 25 zemích představit směs klasické koly a kávy pod názvem Coca-Cola Coffee. Káva v plechovce je v kategorii kávy nejrychleji rostoucím segmentem, v letech 2016 až 2017 vzrostla její spotřeba o téměř třetinu, říká agentura pro výzkum trhu Mintel.

Spojení kokakoly a kávy není nové. Firma ale chce do tohoto segmentu proniknout daleko silněji. Podle šéfa společnosti Jamese Quinceyho nápoj míří například na zákazníky, kteří během odpoledne cítí pokles energie. Směs koly a kávy má o něco méně kofeinu než normální šálek kávy, ale víc než plechovka koly, upřesňuje CNBC.

Krok je reakcí na chování zákazníků, kteří se od slazených nealkoholických nápojů odvracejí ve prospěch balené vody nebo koly bez cukru. Coca-Cola Coffee obsahuje méně cukru než kola stejné velikosti. 

Nový nápoj také firmě umožní naskočit na trend, který letí. Namíchaná káva připravená k okamžité konzumaci je v kategorii kávových nápojů nejrychleji rostoucím segmentem, tvrdí agentura pro výzkum trhu Mintel. V letech 2016 až 2017 vzrostla její spotřeba o téměř třetinu. Roste také obliba chlazené kávy. Od roku 2013 do roku 2017 se v USA zvýšila poptávka po ní o desetinu. Evropští zákazníci jsou v tomto poněkud konzervativnější.

Dosud se kávový byznys Coca-Coly soustředil hlavně na Japonsko, kde je kafe v plechovce z prodejního automatu oblíbené po desetiletí. Značka Georgia Coffee patřící do sortimentu nápojového gigantu překročila s obratem miliardu dolarů a rozšířila se i do dalších asijských zemí. 

Cola se pokoušela o celosvětový vstup na trh s kolo-kávovým nápojem v roce 2006, kdy představila produkt Coca-Cola Blak. Jeho život ale skončil o pouhé dva roky později. V roce 2017 firma učinila další pokus v Austrálii, kde uvedla nápoj Coca-Cola Plus Coffee. Loni ho, obohacené o silnější kávové aroma, začala testovat v Asii. 

OBRAZEM: Kde se rodí Coca-Cola a dalších tři sta produktů

„První výsledky jsou velmi slibné, zaznamenali jsme skokový nárůst prodeje značky Coca-Cola s jen velmi malou kanibalizací vlastních produktů,“ informoval loni v červnu Quincey. 

Společnost též plánuje v Evropě během tohoto čtvrtletí začít prodávat kávové nápoje pod značkou Costa. Coca-Cola koupila britský kavárenský řetězec Costa Coffee za 5,1 miliardy dolarů včetně dluhů v lednu. Podle šéfa Coca-Coly stále ještě pracují na tom vymyslet vzájemné synergie, které by jim zvýšily příjmy a zisk.

Ve své reklamě během Superbowlu oslavovala Coca-Cola výjimečnost (2/2019):

24. dubna 2019