ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

  • 20
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých postradatelných položek, na svět luxusu to velký vliv nemělo. Značka Chanel zvýšila cenu své ikonické klopové kabelky 2.55 a poprvé s ní prolomila hranici 10 tisíc eur, tedy zhruba 253 tisíc korun.

I přes slábnoucí poptávku některé luxusní značky v této době zvyšují ceny. Důkazem je právě Chanel, která cenovku své nejznámější kabelky nakonec zvedla přesně na 10 300 eur. To ve srovnání s cenami ze začátku letošního roku představuje zvýšení přibližně o 6,2 procenta.

Módní značka, která stojí například i za vůní No. 5, obvykle reviduje ceny výrobků dvakrát ročně, v září a březnu. Ceny luxusního zboží v Paříži se hojně sledují, protože hlavní město přitahuje dobře situované turisty, kteří nakupují v pauzách mezi návštěvami muzeí a restaurací a využívají možnosti vrácení DPH.

2.55

Psal se únor 1955, když Gabrielle Coco Chanel přišla s kabelkou 2.55, pojmenovanou podle měsíce a roku vzniku návrhu. Ačkoli to nebyl její první návrh kabelky, značka se tímto navždy zařadila mezi špičku luxusu.

Chanel

je francouzský luxusní módní dům založený v roce 1910 Coco Chanel v Paříži. Je v soukromém vlastnictví rodiny Wertheimerů a od roku 2018 sídlí v Londýně.

Specializuje se na dámskou konfekci, luxusní zboží a doplňky.

Kabelka znamenala zásadní milník ve světě módy. Až do té doby se totiž daly kabelky nosit pouze v ruce. Nadčasová Chanel 2.55 byla první, kterou ženy mohly nosit na rameni a stala se tak okamžitě senzací. V 80. letech se změnil design a kabelka dostala aktuální jméno, tedy klasická kabelka Chanel s klopou. Ta překrývá hlavní kapsu kabelky.

Nyní cena této kabelky ve střední velikosti poprvé v Paříži překonala hranici 10 tisíc eur, přibližně 253 tisíc korun, informuje agentura Bloomberg.

„Chanel stanovuje ceny svých kabelek podle jejich pořizovací ceny. Ceny surovin a výrobní náklady poznamenala v uplynulém roce inflace, což nás vedlo k úpravě cen v buticích,“ uvedl pro agenturu Bloomberg mluvčí společnosti Chanel.

Nejlepší věci na světě jsou zadarmo. Ty druhé nejlepší jsou velmi drahé.

Gabrielle Coco Chanelmódní návrhářka

„Toto navýšení vstoupí v platnost na všech trzích od 27. března 2024, přičemž průměrná sazba úpravy bude v eurech činit šest procent,“ uvedl tiskový mluvčí, který dodal, že sazba se může mírně lišit, protože značka se snaží omezit velké cenové rozdíly mezi jednotlivými trhy. „Je to otázka spravedlnosti pro všechny naše klienty.“

V září Chanel zvýšil ceny o šest až osm procent na trzích, mimo jiné v Číně, v Japonsku a Austrálii.

Chanel chce převzít módní dům Prada, na obzoru je obchod za miliardy eur

Exkluzivní luxusní značky jsou známé tím, že si mohou dovolit zvyšovat ceny, aniž by nutně přišly o zákazníky. Stejně jako Hermès nebo hodinářství Rolex, jejichž tržní pozice odolává i celkovému zpomalení poptávky a úsporám domácností.