košík, ilustrační foto

košík, ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Carrefour plánuje zásadní změny, oseká 2400 míst a investuje miliardy

  • 4
Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour odhalil v úterý svou vizi pro příští roky. Kromě vytvoření strategických partnerství plánuje rozsáhlé investice, podporu online prodeje a restrukturalizaci svého obchodního modelu.

Druhý největší maloobchodní řetězec na světě, francouzský Carrefour, v úterý oznámil vytvoření partnerství s čínským konglomerátem Tencent Holdings a investice v řádu několika miliard, především do online prodeje. Výkonný ředitel společnosti Alexandre Bompard tak plánuje čelit tlaku od konkurenčního Amazonu, uvádí agentura Bloomberg.

„Mám ambici, že se Carrefour stane lídrem změny stravovacích návyků tím, že bude svým zákazníkům nabízet kvalitní a spolehlivé potraviny za rozumnou cenu. Abychom toho dosáhli, musíme přetvořit naši společnost, otevřít se novým partnerstvím, zvýšit efektivitu a investovat do růstu,“ uvedl Bompard v prohlášení.

Ambiciózní plán s názvem „Carrefour 2022“ počítá mimo jiné se zrušením 2400 pracovních míst ve Francii. Cílem „dobrovolného odchodu“ těchto zaměstnanců má být zjednodušení organizační struktury. Společnost také plánuje v příštích pěti letech otevřít 2000 nových prodejen ve velkých městech, ušetřit na nákladech až 2 miliardy eur do roku 2020 nebo zvýšit příjmy z prodeje organických potravin na 5 miliard eur do roku 2022.

Ve svém úterním prohlášení francouzský prodejce oznámil i partnerství s čínskou sítí supermarketů Yonghui. Spolupráce by měla společně s holdingem Tencent posílit značku Carrefour v této Číně, jež se v současnosti potýká s problémy, píše agentura Bloomberg. V souvislosti s velkolepým odhalením plánů společnosti stoupla v úterý hodnota jejich akcií o 6,6 procenta.

Na českém trhu Carrefour přestal působit v roce 2006. Zejména kvůli ztrátě, jež se v roce 2005 vyšplhala až na 1,42 miliardy korun, prodala společnost svých 11 tuzemských hypermarketů konkurenčnímu řetězci Tesco.