Akcie atlantské doručovací firmy UPS klesly tento rok o pětinu, oproti tomu FedEx Express zaznamenal propad dokonce o půlku. Firma viní strmý pád světové poptávky. Snaha vybalancovat slabé období se UPS byla nicméně úspěšná, čtvrtletně tržby poskočily o 4,2 procenta na 24,2 miliard dolarů, což je o kousek více než burzy na Wall street předpokládaly.
Bývalý šéf prodeje FedEx Dean Maciuba tvrdí, že UPS zvládla lépe reagovat na změnu v chování zákazníků a efektivněji pracovat se sníženou poptávkou po doručovatelských službách.
„Vedení UPS své lidi lépe řídí a mají přehled o trhu. Díky tomu mají podstatně vyšší zisky,“ konstatuje. FedEx měl naopak zbytečně moc letadel ve vzduchu a aut na silnicích, čímž se ztráty ještě prohlubovaly, tvrdí investoři a analytikové.
Kdo s koho
UPS se snaží přilákat další zákazníky. Nejnovějším přírůstkem je dánská miliardová firma Lego, výrobce populárních stavebnicových kostiček. Shodou okolností ji ukradl právě firmě FedEx. Ta situaci okomentovala tím, že je přirozené, že se specifické preference zákazníků s časem vyvíjejí.
United parcel service se ale bude muset mít nadále na pozoru. Malá poptávka po kurýrních službách se pravděpodobně lepšit nebude, dokonce i očekávání pro vánoční sezonu, období horečného shánění dárků pod stromeček, jsou spíše střízlivá.
Ukazují to i výsledky prodejů z období předsezónních slev Amazonu. Kombinace recese, inflace a covidové politiky Číny umocňuje vlažná očekávání logistické prosperity v období Vánoc.