Burger King začal Američanům nabízet zmrzlinu se slaninou. Do Čech se novinka v

Burger King začal Američanům nabízet zmrzlinu se slaninou. Do Čech se novinka v létě nechystá. | foto: AP

Burger King „nacpal“ slaninu do zmrzliny. Česku se letní novinka vyhne

  • 259
Fastfoodový řetězec Burger King začal Američanům nabízet zmrzlinu se slaninou. Novinka má firmě přilákat nové zákazníky a snížit náskok na hamburgerovou jedničku McDonald's. Češi se ale novou zmrzlinou v létě neosvěží, tuzemské restaurace s ní v nabídce nepočítají.

Burger King začal ve Spojených státech nabízet vanilkovou zmrzlinu s opečenou slaninou a slaninovými krutony právě dnes. "Lahůdka" obsahuje podle serveru USA Today 18 gramů tuku, vedle něj má i 61 gramů cukru a člověka nabije 510 kaloriemi.

Burger King

První restaurace byla otevřena v USA v roce 1954. Firma, která má nyní po světě zhruba 12 tisíc provozoven, pak několikrát měnila majitele. V roce 2006 vstoupila na burzu. V roce 2010 kupuje Burger King investiční společnost 3G Capital za 3,26 miliardy dolarů a stahuje ji z burzy. Nyní se chce Burger King na newyorskou burzu vrátit.

Do Česka se firma dostává v listopadu 2008. Dnes má v zemi 13 fastfoodů. Restaurace jsou provozovány ve formě franšíz. V ČR mají licenci společnosti AmRest, BK Team (dceřiná firma JLV) a Autogrill.

Řetězec láká strávníky na novou chuť v omezené letní nabídce ve stylu barbecue, spolu se slaninovou zmrzlinou jim předkládá i nové sendviče dochucené barbecue omáčkami.

Doufá, že si tím získá přízeň Američanů a budou k němu chodit častěji než dosud. Podíl hamburgerové dvojky se totiž od doby, kdy ji na podzim roku 2010 koupila investiční firma 3G Capital a stáhla ji z burzovního trhu, na americkém trhu pomalu ztenčuje.

Síť rychlého občerstvení to zlobí a začala razantně proměňovat svou image. Z restaurace, která cílila na muže milující velké kalorické burgery, se začala stávat jídelna schopná uspokojit chutě také širší skupiny lidí. Před půl rokem začala v souladu s touto strategií nabízet saláty, kuřecí maso a smoothies, aby nalákala do svých provozoven maminky i celé rodiny. 

Proměnila také svůj slogan. Z původního "Have it Your Way" (ušij si to na míru) odkazující na možnost navolit si přísady do porce sám, se stává "Taste is King" (chuť je král), pod kterou se lépe schovají agresivní novinky, jako je právě slaninová zmrzlina.

Češi mastnou zmrzlinu v létě nevyzkouší

Češi však poslední chuťovou "bombu" v létě neochutnají. Do svého menu ji nebude zavádět ani majitel licencí AmRest, kterému patří sedm tuzemských provozoven, ani společnost BK Team, která je dceřinou firmou JVL (Jídelní a lůžkové vozy) a provozuje v ČR pět restaurací. Italský stravovací gigant Autogrill, který vlastní jednu z 13 restaurací, redakci své plány nesdělil.

Podle šéfa JVL to však neznamená, že v budoucnu se zmrzlina nemůže v nabídce objevit. "V Americe se vždy novinky testují, a když jsou u zákazníků úspěšné, převádí se dál, obvykle to bývá s půlročním zpožděním," vysvětluje generální ředitel JVL Bohumír Bárta.

Podle něj by nezvyklá zmrzlina mohla mít u některých Čechů úspěch. "Já sám bych slaninovou zmrzlinu vyzkoušel. Ochutnával jsme už slanou a nebylo to vůbec nic špatného. Třeba by to chutnalo více lidem, takže pokud by byla úspěšná ve Spojených státech, u nás bychom ji také rádi nabízeli."

Ochutnali byste zmrzlinu se slaninou?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 čtvrtek 5. července 2012. Anketa je uzavřena.

Ne, je to hnusná kombinace
Ne, je to hnusná kombinace 3358
Ano, mohlo by to být zajímavé
Ano, mohlo by to být zajímavé 1756