Zpěvačka Shakira sesadila reklamou na jogurt Danone spot Volkswagenu

  10:53aktualizováno  10:53
Nejstahovanější internetová reklama na světě je francouzská. Zpěvačka Shakira za pouhé dva měsíce překonala spotem na jogurt Activia od Danone tříletý rekord, který držela automobilka Volkswagen s reklamou na Passat, jež parodovala Hvězdné války. Píše o tom francouzský ekonomický týdeník Challenges.

Reklamu v podobě videoklipu spustil francouzský výrobce několik týdnů před mistrovstvím světa ve fotbale, a i proto se v něm mihli například hráči Lionel Messi a Neymar. Přes sociální sítě od Facebooku až po Twitter si reklamu lidé prohlédli 5 372 945krát, změřila marketingová agentura Unruly na konci července.

Videoklip s písní „La La La (Brazil 2014)“, který trvá tři a půl minuty, sesadil z prvního místa nejsledovanějších virálních reklam Volkswagen, který žebříček vedl od roku 2011 s minutovým klipem odvysílaným u příležitosti Super Bowl, vrcholu amerického fotbalu.

Německý klip se dojemně inspiroval slavnými Hvězdnými válkami. Dítě v kostýmu Dartha Vadera se snaží použít „Sílu“, aby v domácích podmínkách oživilo panenku, kolo nebo pračku, ale neposlouchá ho ani pes. Sílu pocítí až při ovládnutí Passatu, který se jako kouzlem nastartuje. Už nevidí, že to udělal otec dálkovým ovladačem z kuchyně. Na konci července měla tato reklama na kontě 5 372 945 zhlédnutí, píše francouzský týdeník Challenge.

Německý tisk novinku neuvítal a zpochybňuje srovnání obou spotů, z nichž ten jogurtový se řadí do kategorie „trackvertising“, čili reklamy v podobě hudebního klipu. Značka Activia se v něm vyskytuje jen skrytě, navíc videem společnost Danone podporuje Světový potravinový program OSN proti hladu tím, že rozdává jídlo dětem ve školách. Logo Activie se zjeví jen na začátku a na konci klipu slavné zpěvačky, se kterou má dlouhodobou smlouvu, a ve „smajlících“ na břiše tanečníků.

Francouzskému výrobci mléčných výrobků pomáhá, že Shakira je nejen slavná, ale má sto milionů fanoušků na Facebooku. Tolik jich nemá žádná jiná celebrita. Activia je hlavní značkou společnosti a na prodeji mléčných výrobků se podílí 20 procenty. Toto je její první celosvětová kampaň, vyslaná do 55 zemí. Cílem Danone bylo dostat se i na nové trhy jako je Brazílie, Čína a Rusko. Po zavedení ruských sankcí ji zbývají k růstu první dvě zmíněné.

  • Nejčtenější

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

Premium

Sny mladých o bydlení narážejí na mizivé úspory, většina na hypotéku nedosáhne

Ceny bytů dál rostou a dostupnost bydlení pro mladé rodiny se stále zhoršuje. Jak ukazuje průzkum Hypoteční banky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

KOMENTÁŘ: Euro je časovaná bomba, držme se od něj dál, říká ekonom Kovanda

Česká ekonomika se sice na úrovni jednotlivých firem eurizuje, ale přesvědčivých argumentů pro plošné přijetí jednotné...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

  • Další z rubriky

Spotřebitelská sdružení žalují Českou pojišťovnu a Generali kvůli poplatkům

Spotřebitelské organizace Asociace občanských poraden a Podvedení klienti podávají žalobu na Českou pojišťovnu a...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

TEST DNES: Úplné výsledky testu hovězích bujonů

Aktuální test jsme zaměřili na koncentrované hovězí bujony, které usnadňují přípravu polévek nebo omáček. Do testu jsme...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz