- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Proč je tedy řetězce zavádějí, když jsou v mnoha případech rychlejší klasické pokladny s obsluhou?"
Protože peníze, zaplatit pokladní se jim nechce a tak pokladní nejsou.
Z mého pohledu mám cenu za pokladní v ceně nákupu, tak proč bych měl dělat Tescu a jiným obchodníkům zadarmo pokladní já sám.
Protože je to tolik práce navíc? Vytáhout to zboží z košíku a strčit ho do tašky musíte stejně. Takhle vám přibude ta namáhavá práce pohnout rukou se zbožím přes čtečku. 99 procent zboží ma na sobě čárový kod.
Samoobslužné pokladny jsou daleko rychlejší a efektivnější. Na místo 1 normální pokladny postavíte 2-4 samoobslužné a 2-3 zaměstnankyně obslouží 15 takových pokladen. Nedívím se, že ty klasické nahrazují. Zváště teď, když se obchody o pokladní přetahují.
Nějak jsem nepochopil proč bych se měl obtěžovat nějakým skenováním a snižovat mzdové náklady řetězcům, když mají pro mnohé neuvěřitelné marže. Nové zaměstnance prostě jen nechtějí zaplatit. Tomu že nemohou najít zaměstnance už nevěří ani malé dítě. Proč taky, stačí jim když hodí almužnu současným zaměstnancům a díky vysokým ziskům z českého trhu dotují pobočky jinde v EU, kde zisky nejsou zdaleka takové :)
Jinak zkušenost z malého teska na IP Pavlova.........mají tam tuším že 3 smaoobslužné kasy z toho minimálně u jednéí stojí prodavačka a lidi naviguje že mají dát peníze do krmítka a né jí a na ty zbylé nikdo nechodí a přitom tam bývají docela fronty.......lidi to asi neumí a bojí se toho nebo co....když se ptám jestli k ní půjdou tak řeknou že ne a pustí mne tak že jen díky tomu obvyle předběhnu třeba i 5 lidí protože k těm samoobslužným nechtějí..........tohle moc nechápu ale vzhledem k tomu že já ušetřím čas mi to nevadí.
Ano, ač se živím jako IT odborník, tak mám vždy s tou samoobslužnou pokladnou v malém tesku na IP Pavlova nějakou patálii. Myslel jsem si, že je lepší předběhnout tu frontu, ale po třech pokusech se mi tam už taky nechce. Ten systém je hodně neintuitivní a dodnes například nevím jak to udělat, když si chci koupit i tu tašku, do které chci nacpat nákup.
Mám špatnou zkušenost s Globusem a skenerem. Chodím na velké nákupy, tak 6000 v průměru za nákup a vždycky jsem byla vybrána ke kontrole, velmi obtěžující při tak velkém nákupu hledat určité položky v naskládaných bednách. Takže věřím, že při menších nákupech OK, pro hodně velké nákupy to není.
Do jakého Globusu jezdíte?
Protože to co popisujete já z Globudu tedy neznám. Ad jedna nidko nic nehledá a rozthodně tedy ne já jako zákazník nedává to ani smysl proč hledat nco co naskenované je............u nás probíhá kontrola tak že si prodavačka vezme z mých tašek cca 5-6 všci ty si oskenuje a tím zkontroluje že je mám na svém seznamu naskenované a je to hotovo za půl minuty. Vůbec nechápu to hledání které popisujete to prostě nedává smysl zažila jsem to ve více globudech a nikde nebylo to co popisujete vždy jen ta kontrola jak jsem popsala já............také dělám velké nákupy obvykle nad 3 tisíce a mám košík úplně plný a žádný problém kontrola tak jednou za 7 nákupů
V globusu tedy zásadně nakupuju jen s tou čtečkuo čárových kódů........na rozdíl od klasické samoobslužné poklady tu odpadá opakované vyndavání věcí u poklady vše si napípám když to beru z regálu a dám rovnou do taška.tak že toto je můj naprostý fasvorit. Tam kde mají jen ty klasické samoobslužné pokladky ale taky preferuju obsluhu pokud není fronta právě kvůli rychlosti.zkušená pokladní to namarkuje mnohem rychleji než já.
Cekam na idealni stav. Kdy prijdu do bchodu, vezmu co chci, odejdu. Strhne se to z karty... Takhle to ma myslim nekde amazon v NY. Snad to casem prijde i sem.
Obchody bez zaměstnanců se mi nelíbí, ale asi doopravdy brzy přijde doba kdy vše budeme jen objednávat přes e-shop a buď si pro nákupní tašku zajedeme drive in nebo nám přijede do ulice dodávka. Takže nerozumím tomu proč se nové markety staví.
Než bych si měl zajíždět pro nákupní tašku "drive-in", tak to jsem dřív doma z krámu na konci ulice. Dodávky ať jezdí. Ale ať jezdí tehdy, kdy jsem doma a ne, kdy ony mají čas. A ať přijedou i tehdy, kdy si objednám rohlík a deset deka vlašáku, aniž bych platil navíc kromě zboží i "dovozné".
Nevyhoda samoobsluznych pokladen tkvi v tom, ze vaha nedokaze obcas rozpoznat prilis lehke polozky, typicky koreni, plus obcas retard, ktery nedokaze obslouzit ani tak trivialni zarizeni a zdrzuje. Jeste bych se tedy primlouval, aby mlcely, ale tak ja operuju se zbozim dostatecne rychle na to, aby mi to nemusela pokladna pripominat. Jinak ma jen vyhody v cele s tim, ze (vetsinou) nemusim s nikym komunikovat, coz mi maximalne vyhovuje. Pokud je k dispozici samoobsluzna, jdu vzdycky k ni.
Nevýhod samoobslužných prodejen je víc. Pomíjím, že na rozdíl od kvalifikované zkušené pokladní nedokáži rozlišit a správně namarkovat, zda jde o obyčejné banány anebo o dražší banány "bio", pokud je někdo vzájemně promíchá v regálu. Závažnější je, že samoobslužné pokladny "neumí" převzít a vrátit ani hotovost, ani platit stravenkami. A taky neumí poznat, že ač víc, než dospělý, musím volat obsluhu k tomu, abych prokázal automatu, že si mohu koupit lahváč na zapití večeře. Až se to všechno automaty "naučí", půjdu k sámoškám raději, než do fronty u pokladen. Do té doby ne.
Chodím na samoobslužnou pokladnu docela často. Ale zatím se mi nikdy nestalo, aby nebyl nějaký problém. Nejde naskenovat zboží, nebo nejde navážit ovoce, nebo zelenina, problémy se zaplacením. A nejhorší je to v Tecso.
tak zrovna v tescu se mi kasy zalíbily :o) ... bez problému se dá vše koupit za cenu kila jablek v akci :o)