Polský výrobce uvádět na obalu vyšší objem masa, než výrobek ve skutečnosti měl.

Polský výrobce uvádět na obalu vyšší objem masa, než výrobek ve skutečnosti měl. | foto: Státní zemědělská a potravinářská inspekce

Polský výrobce klamal o obsahu masa ve sklenicích, Lidl je stáhl

  • 66
Potravinářská inspekce zjistila další dva případy klamání o obsahu masa u masných výrobků. Kuřecí a vepřové maso vystavoval na svých pultech řetězec Lidl. Výrobky z Polska obsahovaly méně masa, než bylo uvedeno na obalu.

Konkrétně šlo o výrobek Pikok Kuřecí maso - Sterilovaný masný výrobek v konzervě o hmotnosti 280 gramů s datem minimální trvanlivosti 23. listopadu 2020 a šarží L: 15583. Oproti deklarovaným 80 procentům masa analýza potvrdila přítomnost pouze 72,1 procent masa. 

Podobné pochybění bylo zjištěno u výrobku Pikok Chalupářské vepřové maso - Sterilovaný masný výrobek v konzervě o hmotnosti 300 gramů s datem minimální trvanlivosti 20. prosince 2020 a šarží L: 17660. Místo 89 procent masa obsahoval produkt pouze 78,9 procent. 

Inspekce proběhla v pobožce Lidlu v Hradci Králové v ulici Na Okrouhlíku. 

Oba produkty pochází od výrobce Pampol S. A. z Polska. V hledáčku inspektorů se tato značka neobjevila  poprvé. O obdobném zjištění informoval úřad již loňský rok v tiskové zprávě

Inspekce kontrolované osobě uložila, aby předmětné šarže stáhla z tržní sítě a dále aby provedla analýzy zaměřené na obsah masa v akreditovaných laboratořích u pěti dalších dodaných šarží těchto potravin a to na vlastní náklady. S kontrolovanou osobou bylo zahájeno správní řízení o uložení pokuty. 

Řetězec Lidl v reakci uvedl, že celou záležitost s dodavatelem prověřuje. „K výrobku Pikok Chalupářské vepřové maso s datem minimální trvanlivosti 20.12.2020, č. šarže: L: 17660 máme od dodavatele k dispozici protokol z laboratorních testů, podle kterého je obsah masa v pořádku,“ uvedla Zuzana Holá, tisková mluvčí společnosti.