Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Obliba SUV roste, v Evropě jsou poprvé nejprodávanějším typem aut

Zájem o auta kategorie SUV, někdy špatně označovaných jako terénní, láme rekordy. Loni se poprvé v historii staly nejprodávanějším typem vozidel na evropském trhu. V kurzu jsou hlavně menší SUV, které nejsou do terénu, ale lidé si je kupují kvůli pocitu většího bezpečí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Když si člověk vezme názory z tohoto článku a některých zdejších diskutérů a dovede je ad absurdum, tak budoucností osobní přepravy je, že si všichni koupíme nějakého pěkného tahače. Však cena nafty jde dolů, člověk bude mít větší pocit bezpečí (ale oproti SUV i skutečně větší bezpečí, nejen ten pocit), větší přehled a s rostoucí životní úrovní si je budeme i moci dovolit. Už jen vyřešit problém s nedostatkem místa na parkování a za 20 let se nám budou po silnicích prohánět "osobní" verze tahačů MAN a SCANIA, možná se nám pak do kategorie osobních aut zase vrátí i naše Tatra ;-)

1 0
možnosti
VB

ať si každej jezdí čím chce, pokud tím druhým neškodí, tak proč ne, za škodu neberu závist, když chce někdo SUV, tak ať si ho koupí, pak třeba zjistí, že je to nepraktický a koupí si něco jinýho, takový případ neznám, tohle mentorování neuznávám, vyrostl jsem v komunismu a komunisti v ždycky věděli, co má kdo dělat, co má koupit a co nemá, ve škole nám říkali, kam máme jet na dovolenou, jak se máme oblíct, jak se ostříhat, že vlastnictví auta je projev vyvyšování a pohrdání dělnickou třídou, já jsem pro svobudu, chceš mít tahač, tak měj tahač, ty nemáš na nic jinýho než na clio, jezdi s cliem, to je tvoje věc

4 0
možnosti
DS

Mají lepší pocit bezpečí:-/ ano automobilce jde o to, aby zblbla lidi, a za levné zboží nabídla drahé. Inu za podvozek osobního, jim nabulíka off-road. No nekup to!;-D

0 3
možnosti
MB

Problém ale je, že pak nejde jen o ty, které takto zblbla, ale nás všechny ostatní, protože ten pocit bezpečí ovlivňuje styl jízdy. Že ta SUV auta mají pro některé situace tragické jízdní vlastnosti, to už se až tak moc neřeší...

1 1
možnosti
JS

názorný příklad "aerodynamické efektivnosti" karosérie dává poměr mezi výkonem motoru a maximální rychlostí bez omezovače. Hondě Civic jako zástupci auta normální konstrukce stačí 104 kW k tomu aby dosáhla rychlosti 215 km/hod. Velmi úspěšné SUV Nissan Qashqai se 120 kW(!) dosáhne jen na 200 km/hod. To je asi tak 30 kW "vyhozených oknem"....trochu absurdní v dnešní honbě za spotřebou....

2 1
možnosti
VZ

Ale je to IN a to je přece to hlavní.

0 0
možnosti
PM

Mně se ta auta i celkem líbí a jako o dalším voze o autě kategorie SUV vážně uvažujeme, ale odrazuje mě fakt, že za cenu zvýšeného auta koupím klasické auto o třídu výš jak velikosti, tak technikou a vlastně i výbavou...

0 0
možnosti

Článek mimo mísu, stejně jako existují kategorie nižší/střední/vyšší třída, existuje i rozdělení SUV. Sečíst všechny kategorie dohromady a pak to porovnávat s jednou třídou je naprostý nesmysl. Rv

3 0
možnosti
PM

Přesně tak. Zhruba stejná kravína jako jásat nad tím, že to listnaté stromy v součtu nandaly borovicím, jedlím i modřínům. I když možná by mé přirovnání rozcupoval smrk :-)

1 0
možnosti

Ten dobrej výhled a mraky plechu kolem dodává hodně pocitu bezpečí a přehledu. Sezení "v křesle" mi na dlouhé trasy velmi pohodlné (ačkoliv tady nemám jako řidič srovnání s limuziínami) Takže tu popularitu asi nějak chápu, ačkoliv jsem příliš racionální tvor na to, abych o něčem takovém uvažoval.:-)

A z pozice "řidiče malých aut" mě hodně prudí dálnice zaplavená vysokými potvorami s předimenzovanými světly, která mi pravidelně rentgenují lebku.:-)

4 0
možnosti
VB

můžu potvrdit, že na dlouhé tratě jsou SUV velmi pohodlné a to i přesto, že nejsou k tomuto účelu původně určena, pohodlí je ale vykoupeno docela dost vyšší spotřebou při jízdě po dálnici, je to daň za výšku, váhu a široké pneu, roli hraje i světlá výška podvozku, tahle nevýhoda se dá částečně eliminovat dieslovým motorem a nižší cestovní rychlostí

0 0
možnosti
VB

obliba roste přímo úměrně tomu, kolik přibývá lidí, kteří si to mohou dovolit, dokonce znám i zapřísáhlé odpůrce SUV, kteří když zjistili, že si ho mohou koupit zradily svoje ideály a dnes už jezdí mazdou cx5

2 0
možnosti
JK

Co se tyce CR, tak mate jiste pravdu. Cesi bohatnou /i kdyz u toho maji hromadu reci, jak jsou vlastne strasne chudi - ale to je takovy nas folklor/ Ale tohle je trend cele Evropy. Popularita MPV konci a nahrazuji je SUV, ktere jsou libivejsi, univerzalnejsi a tedy i praktictejsi pro siroke vyuziti v rodine...

0 0
možnosti
ZH

je teda fakt, že když mi v práci změnili služebáka z yetti na oktu, tak jsem se první dny pákrát při nastupování třísknul do hlavy o horní futro (mám 190cm).

ale vážně: pokud bych měl auto jen na pojíždění do práce a zpět + nákupy po městě a občas výlet s rodinou, tak bych si sám pro sebe asi koupi SUV neodůvodnil

0 0
možnosti
JP

My postarší si kupujeme auto, které umí jezdit v Praze po dlažbě. Mám pocit že to je přesně na co bylo postaveno. Nezaskočí mě 6 kanálů na 100 metrech. (Ale ložiska na předních kolech mám už stejně nové.) Nepraštím se do hlavy když do auta nastupuji. Moje přítelkyně také radši leze do vyššího auta než do Fabie. Fabii mám stále, a jsem na ní po 407 tisícech zvyklý. Už s ní jezdim ale jenom když musím. Vždy když z ní lezu tak si říkám: s touhle motokárou se mi jezdí stejně lépe než s tím kočárem. Přesto je lepší to větší než to staré. Má to svoje důvody. Kdo to nechápe toho neřeším.

3 0
možnosti
AS

fabie je motokára vhodná na německé silnice, tam se využije tvrdý podvozek, najezdil jsem s novou dost kilometrů, do Prahy nevhodná. Na takové ježdění aspoň Yeti

0 0
možnosti
PK

K nicemu, at zijou sportaci R^

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Blackout? Máme na to podpůrné služby, vysvětluje šéf přenosové soustavy

29. dubna 2024

Premium „Blackout se sice nedá úplně vyloučit, ale pravděpodobnost, že k němu může dojít, je velice nízká,“...

Není práce, chybějí turisté. Na válku ekonomicky doplácí Izrael i Palestinci

29. dubna 2024

Důsledky více než šestiměsíční války na izraelskou a palestinskou ekonomiku jsou nedozírné. V Gaze...

Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky

28. dubna 2024

Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...

V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí

28. dubna 2024  17:07

Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!