Prodeje aut v kategorii SUV vzrostly loni o 24,2 procenta, zatímco celý trh jen o 9,3 procenta). Jejich podíl na trhu vzrostl na 22,5 procenta, především na úkor aut malé a nižší střední třídy.
Podle analýzy společnosti JATO Dynamics trh s SUV rostl především díky velké poptávce po malých autech v této kategorii, které se na celkovém počtu podílely více než 38 procenty.
Tak tohle je Kodiaq. Škoda VisionS se představí za měsíc |
Vozy kategorie SUV jsou hitem po celé Evropě, automobilky nabídku těchto vozidel čím dál více rozšiřují. Razantněji chce do této kategorie vstoupit i Škoda Auto, která má zatím v nabídce jen model Yeti. Letos ale představí větší SUV.
Lídrem trhu je především díky modelu Qashqai Nissan. Dohání ho ale Renault, zejména díky novému modelu Kadjar, jehož prodeje meziročně stouply o 44 procent.
V kategorii nejmenších SUV vede v prodejích Renault Captur, v kategorii kompaktních Qashqai, u střední třídy Volvo XC60 a u velkých SUV BMW X5. Prodeje SUV vytlačují zájem o jiné kategorie, v Česku ale zůstává nejprodávanějším typem nižší střední třída. SUV sice rychle rostou, jsou však zatím třetí.
Za stoupající oblibou aut SUV vidí analytici především jejich větší bezpečnost, čím dál větší nabídku modelů i levné tankování, při kterém lidé tolik neřeší vyšší spotřebu (více čtěte zde).
30. června 2015 |