K jedinému pochybení z naší strany došlo pouze v bodě, že jsme nedodrželi zákonem stanovenou lhůtu reklamace. Důvodem bylo, že každá ze stran vycházela z jiného data podání reklamace.
Pohovka je v této době dána do komisního prodeje, a jakmile bude prodána, tak peníze zaplacené naším zákazníkem vrátíme.
ONDŘEJ NEMETH, jednatel společnosti Ponte-design centrum, Praha
Jiřímu Bínovi bylo po prošetření jeho stížnosti sděleno, že jeho stížnost byla oprávněná a společnosti bude za porušení zákona o ochraně spotřebitele uloženo opatření v rámci pravomoci České obchodní inspekce. To konkrétně znamená, že s touto právnickou osobou bude zahájeno správní řízení a uložena odpovídající sankce. Pokuta může být uložena až do výše půl milionu korun.
Česká obchodní inspekce není oprávněná zasáhnout do způsobu vyřízení reklamace, neboť spory vzniklé z reklamace vad nemůže řešit žádný jiný orgán než soud. Kupující se může domoci svých práv pouze soudní cestou. Musí tedy prodávajícího žalovat. Náklady vynaložené v souvislosti se soudním řízením může požadovat po žalované straně.
MILOSLAVA FLÉGLOVÁ, tisková mluvčí České obchodní inspekce
Zákon o ochraně spotřebitele, pargraf 19, odst. 3:
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.