Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Co se změnilo ve prospěch spotřebitele

Na počátku roku 2002 je na tom spotřebitel zase o něco lépe, než byl na přelomu tisíciletí. Za minulý rok přibylo několik významných opatření, která zlepšují jeho postavení na trhu. Nikomu už by se nemělo stát, že si návrat z dovolené v zahraničí bude muset platit dvakrát, nebo že mu pohled na předražené hrnce bude ještě dlouho připomínat, jak pod psychickým tlakem výmluvných dealerů objednal něco, co vlastně nechtěl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Chocenská

22. 1. 2002 1:34
Nárok na poštovné z důvodu klamavé reklamy
Má zákazník nárok na vrácení poštovného a balného,vrátí-li zákazník zboží z důvodu "klamavé reklamy", jelikož mu zásilková služba zaslala jiné neobjednané zboží ? Objednala jsem si u brněnské zásilkové firmy fenovací kulmu. Dle obrázku na katalogu této firmy je vyfotografována fenovací kulma PROFI LFG LF 300 set se 6ti nástavci. Ve skutečnosti tento typ kulmy po dodání měl pouze 4 nástavce. Domnívám se, že se jednalo o "klamavou reklamu" a proto jsem fenovací kulmu vrátila zpět se žádostí vrácení i poštovného a balného. Zásilková firma mi zaslala "velkoodběratelský" dobropis na cenu fenovací kulmy bez poštovného. Firma mi odmítá zaslat maloodběratelský dobropis a odmítá mi uhradit náklady na balné a poštovné. Nepochodila jsem ani u ČOI v Brně,kam jsem se po delší korespondenci nakonec obrátila. ČOI mi odpověděla,"že vyobrazení s dalším nástavcem je uvedeno z ilustrativních důvodů a že nelze ji hodnotit jako klamavou reklamu a že na tuto skutečnost je zákazník upozorněn na vlastním letáku zásilkové firmy že : Některé fotografie, názvy, loga a barvy mohou mít pouze ilustrativní charakter". Této poznámky jsem si také všimla, je na poslední 8mé stránce, text je ve velikosti 1 mm v levé horní části tmavomodré 0,5 cm lemovací lišty (dá se přečíst pouze za použití zvětšovací lupy), také v dolním pravém rohu je stejně 1 mm vysokým písmem napsáno : "V průběhu akce mohou být vyprodané modely nahrazeny parametricky adekvátními výrobky" a proto jsem na svou faxovou objednávku uvedla, že "v případě vyprodaného modelu nemám zájem o jinou náhradu parametricky adekvátního výrobku". ČOI v Brně toleruje způsob upozornění na prodejním letáku (katalogu)tj.umístění s textem velikosti 1 mm viditelným jen s použitím zvětšovací lupy a na druhé straně nerespektuje na objednávce požadavek zákazníka (v normální velikosti písma), že nechce jiné zboží ! Jsem na pochybách, zda zákazník má se snažit hájit svá práva. Přibližně ve stejné době po zaslání stížnosti ČOI v Brně, náš telefonní záznamník nahrál výhružný vzkaz :"Přijdeme Vás vykrást !" Dle zjištění data a času Čs.Telecom identifikoval telef. číslo volajícího, které je z telefonního aparátu v Brně, ve stejné ulici, shodného popisného čísla ulice, kde sídlí zmíněný zásilkový obchod.
0 0
možnosti

Chocenská

22. 1. 2002 1:34
Test Dnes z 14.7.1999 "Pokud zákazník dostane jiné zboží, než které si objednal, má právo odstoupit od kupní smlouvy"
Pokud zákazník dostane jiné zboží, než které si objednal, má právo od kupní smlouvy. Jak je to ale s náklady na dopravné a balné ? Má zákazník nárok v tomto případě na vrácení celé dobírkové částky včetně dopravného a balného ? Já se domnívám, že ano. Bohužel, skutečnost je ale jiná : Objednala jsem si od zásilkového obchodu pánskou zimní bundu z mikrovlákna. Následně zaslaná bunda měla s objednanou bundou shodnou pouze barvu a podobný střih. Nebyla z mikrovlákna, použitý materiál byl v daleko horší kvalitě (slisovaná, působila dojmem pracovní bundy), neměla kovové knoflíky, neměla skryté zapínání, chyběly jí na koncích rukávů patky s knoflíčkem - bunda byla úplně jiná, než popisovaná a vyfotografovaná v katalogu zásilkového obchodu. Bundu jsem hned zaslala zásilkovému obchodu zpět a o skutečnosti, jaká mi byla zaslaná bunda místo objednané, jsem zásikovému obchodu napsala e-mail. Měla jsem zájem o zaslání bundy, kterou jsem objednávala, jelikož však již byla vyprodaná žádala jsem o vrácení celé dobírkové částky včetně poštovného a balného. Následně mi ze zásilkového obchodu telefonovali a omlouvali se za zaslanou bundu, o které se domnívali, že je ze stejného materiálu, jako zmiňovaná bunda v katalogu. Za vrácenou bundu jsem obdržela zpět peněžní poukázku jen na částku ceny bundy. Náklady na poštovné a balné mi nebylo vráceno.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Auto by se mohlo stát stabilizačním prvkem soustavy. Místo baterie, říká Daniel Ševčík

1. května 2024  5:36

Dodává SW pro řízení dobíjecí infrastruktury do Norska, Švédska, Itálie a dobíjecí stanice...

Češi si na důchod šetří na „spořáku“, o možnostech investic nemají dostatek informací

1. května 2024,  aktualizováno  8:27

Advertorial Sedm z deseti Čechů tuší, že jim výše jejich budoucího starobního důchodu nebude stačit na pokrytí...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

V kuchyni jsem i brečela, ale zocelilo mě to, říká kuchařka Nemčková

1. května 2024

Premium Vždy ji bavilo vařit. A od vítězství v MasterChefu se odrazila do nejlepších restaurací ve Velké...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!