S vozíčkem do metra nelez - tato zásada platí v Bruselu skoro všude, snad až na pár stanic, které jsou na úrovni zemského povrchu. Jinde se totiž člověk dostane k vlaku jen po jezdících nebo po úplně obyčejných schodech. Snad ještě horší je to u velké části tramvají, které jsou zjevně projektovány pro vytáhlé modelky s nepříliš bujným poprsím: jejich dveřmi sotva projde objemnější osoba, natožpak vozíčkář. A i kdyby byly dveře širší, tělesně postižený člověk nezvládne úzké strmé schůdky, jež do tramvaje vedou - ani s cizí pomocí. Až novější typy tramvají berou ohled na handicapované, protože mají nástupní plošinu v úrovni vozovky. Lepší je to s bruselskými autobusy, které mají široké dveře a podlahu nepříliš vysoko nad úrovní chodníku. S trochou úsilí nástup zvládne i vozíčkář. Ani v ulicích se lidé s vozíčky moc neobjevují - ono jezdit po zdejších rozvlněných chodnících, kde se při chůzi v dešti nejednou zhoupne dlaždice a zpod ní vytryskne vydatný cákanec bláta, může být nepříjemné dobrodružství. V Bruselu tak vozíčkářům zbývá hlavně auto, které Belgičané obecně používají často a rádi. Taky se s ním skoro všude dostanou a skoro všude s ním zastaví a zaparkují - někdy třeba, jak je v kraji zvykem, v pruhu uprostřed méně používané vozovky. Oč těžší je cestovat na vozíčku z jednoho konce Bruselu na druhý, o to snazší je vyrazit si do Londýna nebo třeba také do poslední vesničky ErpsKwerps. Na jižním bruselském nádraží je cesta na peron stejně snadná k mezinárodnímu expresu Eurostar jako k místní lokálce. Člověk si však musí dávat pozor, kam jede: ne všude jsou na přijetí vozíčkáře zařízeni. Ale o tom se vozíčkář snadno dozví z bezplatného Průvodce pro cestující se sníženou pohyblivostí, jenž uvádí, jak jsou na tělesně postižené připravena jednotlivá nádraží v celé Belgii.
Brusel vozíčkáře vůbec nerozmazluje
S vozíčkem do metra nelez - tato zásada platí v Bruselu skoro všude, snad až na pár stanic, které jsou na úrovni zemského povrchu. Jinde se totiž člověk dostane k vlaku jen po jezdících nebo po úplně obyčejných schodech. Snad ještě horší je to u velké části tramvají, které jsou zjevně projektovány pro vytáhlé modelky s nepříliš bujným poprsím: jejich dveřmi sotva projde objemnější osoba, natožpak vozíčkář. A i kdyby byly dveře širší, tělesně postižený člověk nezvládne úzké strmé schůdky, jež do tramvaje vedou - ani s cizí pomocí. Až novější typy tramvají berou ohled na handicapované, protože mají nástupní plošinu v úrovni vozovky. Lepší je to s bruselskými autobusy, které mají široké dveře a podlahu nepříliš vysoko nad úrovní chodníku. S trochou úsilí nástup zvládne i vozíčkář. Ani v ulicích se lidé s vozíčky moc neobjevují - ono jezdit po zdejších rozvlněných chodnících, kde se při chůzi v dešti nejednou zhoupne dlaždice a zpod ní vytryskne vydatný cákanec bláta, může být nepříjemné dobrodružství. V Bruselu tak vozíčkářům zbývá hlavně auto, které Belgičané obecně používají často a rádi. Taky se s ním skoro všude dostanou a skoro všude s ním zastaví a zaparkují - někdy třeba, jak je v kraji zvykem, v pruhu uprostřed méně používané vozovky. Oč těžší je cestovat na vozíčku z jednoho konce Bruselu na druhý, o to snazší je vyrazit si do Londýna nebo třeba také do poslední vesničky ErpsKwerps. Na jižním bruselském nádraží je cesta na peron stejně snadná k mezinárodnímu expresu Eurostar jako k místní lokálce. Člověk si však musí dávat pozor, kam jede: ne všude jsou na přijetí vozíčkáře zařízeni. Ale o tom se vozíčkář snadno dozví z bezplatného Průvodce pro cestující se sníženou pohyblivostí, jenž uvádí, jak jsou na tělesně postižené připravena jednotlivá nádraží v celé Belgii.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
Plán na města bez zavíraček naráží. Místní ani policie nechtějí žít nonstop
Rostoucí náklady, obavy o bezpečnost a stížnosti na hluk dusí po setmění ekonomiky od Londýna po...
Od ropy k technologiím. Saúdská Arábie přezbrojuje na umělou inteligenci
Ve vývoji umělé inteligence hrají klíčovou roli dva faktory - peníze a energie. Obojího má Saúdská...
Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut
Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...
Auto by se mohlo stát stabilizačním prvkem soustavy. Místo baterie, říká Daniel Ševčík
Dodává SW pro řízení dobíjecí infrastruktury do Norska, Švédska, Itálie a dobíjecí stanice...