Zrušte hračky v Happy Mealu, říká britská členka parlamentního výboru

  19:42aktualizováno  19:42
McDonald’s by neměl přidávat plastové hračky do dětského menu Happy Meal, uvedla Thérèse Coffeyová, členka parlamentního výboru životní prostředí Velké Británie. Plast by měl řetězec podle ní nahradit například aplikacemi, které se dají nahrát do chytrých zařízení. Řekla to během diskuse o plastech na jedno použití na víkendové konferenci vládnoucí Konzervativní strany.

Happy Meal od MC Donald´s. | foto: AP

„Myslím si, že můžeme firmy přesvědčit k symbolickým krokům, protože v tomto případě jde o plast (hračky v Happy Meal, pozn. red.), který zde není v takovém množství,“ citoval ji The Telegraph. „Zoufale chci, aby se McDonald‘s vzdal hraček v Happy Mealu, nebo je změnil na něco, co můžete nahrát do mobilu nebo iPadu. Je to lepší než kus plastu, který dítěti vydrží na pět minut a pak se bude rozkládat pět století,“ dodala.

McDonald’s couvá, plastová brčka začne už letos nahrazovat papírovými

Podle listu Daily Mirror však ve svém projevu jen nekritizovala. Ocenila také, že společnost přestává používat plastová brčka. Ta od letošního léta postupně nahrazuje papírovými.

Firma McDonald‘s podle svého mluvčí neplánuje hračky v Happy Mealech rušit: „Omezení používání jednorázových plastů je velmi důležité – pro naše podnikání i pro celou společnost,“ uvedl pro Telegraph. „Hračky v menu Happy Meal jsou pro nás i naše zákazníky nedálnou součástí tohoto menu,“ řekla ředitelka komunikace McDonald’s pro Česko a Slovensko Zuzana Svobodová. Dodala, že hračky jsou poté, co doslouží, určené k recyklaci.

Na téže konferenci odhalil britský ministr životního prostředí, Michael Gove, svůj plán na recyklaci a redistribuci jídla pro charity a bezdomovce. Díky tomu by se mohlo na stoly chudých dostat až 250 milionů porcí jídla, které by jinak skončily v odpadu. Ministerstvo na tuto aktivitu uvolnilo 15 milionů liber (téměř 455 milionů korun).

Společnosti odstraňují plast

Problém s plastovým jednorázovým odpadem řeší v posledních měsících mnohé společnosti. Brčka, talířky či kelímky vyřadí z prodeje do konce příštího roku například Lidl, Kaufland, Tesco i Albert. Britský Starbucks například symbolicky zvedl cenu plastových kelímků na jedno použití, aby na problematiku upozornil (psali jsme zde).

Konec doby plastové. Některé firmy sníží produkci jednorázového odpadu

Zákazníci CrossCafe nebo Bageterie Boulevard začnou dostávat jídlo ke konzumaci na místě v keramickém nádobí. V Kavárně co hledá jméno, kterou provozuje společnost Dudes & Barbies, úplně eliminují plastová brčka. Občerstvení UGO se zavázalo, že do konce roku 2020 ušetří až 15 tun jednorázového plastu

Autoři: ,

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Papírových letáků s nabídkou slev je moc, obchody je chtějí omezit

Ilustrační snímek

Papírové letáky jsou nejsilnější zbraní obchodů při lovu zákazníků. Počet letáků zaplavujících české domácnosti je...

Zoot míří do reorganizace, majitelem se má stát společnost Natland

Prodejna e-shopu Zoot v Praze.

Český internetový obchod s módou Zoot, který se dostal do problémů, bude pokračovat dál ve svém fungování s novými...

Češi prodali radar na nespokojené klienty. Mění call centra po celém světě

Ilustrační snímek

Čeští investoři v čele s Jakubem Havrlantem prodávají zlaté startupové vejce jménem Brand Embassy. Úspěšný nástroj péče...

Najdete na iDNES.cz