"Přínos automobilky bude obrovský - přímo v závodě budou vytvořeny zhruba tři tisíce nových pracovních míst a dalších nejméně 7 tisíc pracovních příležitostí vznikne v souvislosti s tímto projektem u dodavatelských firem a v návazných službách,“ říká Martin Jahn, generální ředitel agentury CzechInvest.
Celková výše investic do výstavby nové továrny dosahuje 1,5 miliardy eur, tedy kolem 45 miliard korun.
Samotné náklady na výstavbu továrny a nákup strojů by se měly pohybovat v rozmezí 750 až 950 milionů eur.
Výroba bude zahrnovat veškeré činnosti od lisování komponentů až po finální montáž vozů.
"Takto rozsáhlé spektrum výrobních činností, spolu s výrazným zapojením domácích subdodavatelů, výrazně přispěje k rozvoji celého regionu. A díky dominantnímu podílu exportu také podstatně vylepší obchodní bilanci České republiky," upozorňuje Tomáš Hruda, který mí v CzechInvestu projekt na starosti.
Automobily z Kolína se budou prodávat pod třemi značkami: Toyota, Peugeot a Citroën. Modely budou mít společný základ a společné díly, vzhledově však budou zcela odlišné.
Vozy budou vybaveny buď litrovým benzinovým motorem nebo dieselovým motorem o objemu 1,4 litru.
Miloš Zeman při projevu během slavnostního zahájení stavby nové továrny Toyoty a PSA v Kolíně. (10. dubna 2002) |