Ty by měly zajistit rovnováhu na trhu. UPC například nesmí v roce 2007 zvyšovat ceny nebo musí vést oddělené účetnictví.
„Úřad považuje navržené závazky za situace, kdy na straně jedné dochází spojením ke vzniku dominantního subjektu, a na straně druhé se v blízké budoucnosti očekává posílení konkurenčního prostředí zejména nástupem nových technologií, za dostačující pro odstranění obav z narušení soutěže,“ uvedl ÚOHS v tiskové zprávě.
Fúzí vznikne dominantní společnost v oboru kabelových televizí a silnější protihráč Telefónice 02 na trzích hlasových služeb a internetu.
Rozhodnutí je už pravomocné, UPC se vzdala práva na podání rozkladu. Součástí transakce je i firma Forcable, která pro Karneval připravuje lokální zprávy a infokanál.
Jednání o koupi Karnevalu vedla mateřská firma UPC Liberty Global. Za Karneval zaplatí 322,5 milionů eur, tedy přibližně devět miliard korun.
Po dokončení této transakce bude mít UPC v Česku přibližně 800 000 aktivních zákazníků. Karneval měl ke konci prvního pololetí přibližně 310 000 aktivních zákazníků. Z toho 253 tisíc bylo předplatitelů kabelové televize, dalších 57 tisíc jich využívalo internetové služby.
Doplňující podmínky spojení UPC a Karnevalu1. Smyslem prvního závazku je zajištění přístupu ostatních provozovatelů televizních sítí k programům, k nimž UPC (resp. její majitel skupina Liberty Global) vlastní či získá jakákoliv výhradní práva, a to za nediskriminačních a komerčně přiměřených podmínek. 2. UPC nesmí do konce roku 2007 zvýšit ceny za analogové vysílání ve svých sítích (tedy včetně Karnevalu). V následném období (do konce roku 2010) pak může zvýšit ceny jen o inflaci, příp. promítnout do cen zvýšení cen energií, autorských práv apod. 3. Dále byl stanoven závazek týkající se zachování stávající programové nabídky pro území, kde se kabelové sítě UPC a Karneval překrývají. Tento závazek má za cíl předejít jednorázové a neočekávané negativní změně programového obsahu. 4. Zneužití vyjednávací pozice vůči poskytovatelům programu má zabránit závazek, který by měl předejít tomu, že by dominantní subjekt dodávající televizní signál koncovým uživatelům a zároveň významný poskytovatel programu hodlal uzavřít svoji programovou nabídku ostatním „programerům“ tak, aby je následně vytěsnil z trhu a získal jejich pozice. 5. V posledním závazku se UPC zavazuje vést oddělenou evidenci nákladů a výnosů, tak aby bylo zřejmé, že nedochází k jakémukoliv křížovému financování, tedy například k dotování satelitního vysílání UPC Direkt z výnosů kabelové televize. Zdroj: ÚOHS |