Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Stát zaplatí polovinu za opravy vlaků

Vláda na sebe vzala další stamilionové jho. Rozhodla, že Česká konsolidační agentura převezme závazky Českých drah za 490 milionů korun, které mají k železničním opravnám. Dráhy přitom dluží opravářům 944 milionů. "Rozhodně to není systémové řešení," konstatoval ředitel opraven Pars nova Tomáš Ignačák.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pražák

10. 12. 2002 10:10
Jenom lijte do ceskych drah penize?
Jakou motivaci hospodarit ma spolecnost, ktere vsechno vykompenzuje stat? Kam sakra ty penize jdou - masiny jsou z druhe svetove valky, polorozpadly, spinavy, sluzby stoji za prd - u prepazek jsou protivny babky, nadrazaci jsou sprosti, pruvodci jsou neprijemni (teda pokud si nepriplatite 30,-Kc za IC - to pak cumim, jak takova uboha sumicka dokaze z lidi udelat uplne nekoho jinyho). Jizdny se furt zdrazuje - momentalne jestli se nemylim stoji cca 1.2,-Kc / kilometr coz je stejna cena, jako byste jeli uspornou jizdou v aute, ve dvou se vam to uz vyplati. Ja jsem se na to vykaslal a koupil jsem si s pritelkyni auto a uz odmitam davat jakykoliv penize do takovyho hnusnyho statniho podniku. Jezdime mnohem rychlejc nez vlaky, ktery krome mnohem delsi doby jizdy maji furt zpozdeni, pohodli se neda srovnat (flexibilni doba odjezdu) + komfort a jeste nas to vyjde levneji! A doporucuju vsem to samy. Jen me mrzi, ze me ty CD furt stoji penize na danich, i kdyz  s nema nejezdim.
0 0
možnosti

Ivo Ma-thé

10. 12. 2002 11:54
Re: Jenom lijte do ceskych drah penize?
 
Dráhy aktuálně svoje služby zlevňují.
Vozový park není z druhé světové války, ale na nepoměrně modernější úrovni, než v kterékoli jiné post-komunistické zemi kromě exNDR. Jezdím vlakem velice často a většinou si nemůžu stěžovat.
 
Vlaky nemají furt zpoždění - na hlavních tratích je do jízdní doby započtena rezerva na stavbnu koridoru, do které se většinou vejdou (jel jsem v pátek do Brna a v každé stanici byl vlak o pět minut dřív než měl)  -  i když v poslední době se objevují nestandardní události, s kterými by se mělo systematicky něco dělat.
 
Víš kolik stát ročně dává na stavby a údržbu silnic a dálnic (a návazné infrastruktury) a jak to může štvát nás, kteří nemáme auto a busem jezdíme minimálně a přesto na to přispíváme ze svých daní?
 
 
A btw - příplatek na IC stojí 40,-. Ty už jsi vlakem asi nějaký ten pátek nejel, že?
 
0 0
možnosti

Pražák

10. 12. 2002 15:53
Re: Re: Jenom lijte do ceskych drah penize?
Ty asi delas u drah, ze jo :-)
Ano, vlakem jsem uz dlouho nejel, protoze davam prednost uspore casu, vetsimu pohodli a hospodarnejsimu provozu (vydaje si kontroluji sam, nejsem zavislej na tom, kolik si cesti manazirci rozdeli mezi sebou). Pokud stat naliva penize do silnic, pak je to pouze do jejich technicke infrastruktury. Dovedes si ale predstavit kolik na danich musi stat takovy kolos jako CD - jejich zamestnanecke vyhody, pobyty v laznich, doplaceni veskerych dluhu a ztrat (miliardy) - silnice narozdil od CD neumi byt prodelecne. Radsi dam 2,-Kc za kilometr na benzin, nez se vozit v ekonomickem a ekologickem vlaku, kde spotreba elektriky muze byt 10 haleru na km a cloveka, ale ve skutecnosti ty naklady diky nehospodarnemu provozu naskakaji. Se zpozdenim mam velmi caste zkusenosti, omluva zadna, vraceni casti penez taky ne (zazil jsem i zpozdeni 120 minut), navic vetsinu zpozdeni nereknou dopredu - clovek by si nekam odskocil, ale stoji na perone jak idiot a sleduje jak postupne cvaka na tabuli 5..10..15..20..25......120.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Plán na města bez zavíraček naráží. Místní ani policie nechtějí žít nonstop

1. května 2024

Rostoucí náklady, obavy o bezpečnost a stížnosti na hluk dusí po setmění ekonomiky od Londýna po...

Od ropy k technologiím. Saúdská Arábie přezbrojuje na umělou inteligenci

1. května 2024

Ve vývoji umělé inteligence hrají klíčovou roli dva faktory - peníze a energie. Obojího má Saúdská...

Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut

1. května 2024  9:02

Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...

Auto by se mohlo stát stabilizačním prvkem soustavy. Místo baterie, říká Daniel Ševčík

1. května 2024  5:36

Dodává SW pro řízení dobíjecí infrastruktury do Norska, Švédska, Itálie a dobíjecí stanice...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!