Škoda Auto vyrábí v Číně své vozy v už třetím závodě. Jedním z nich je i...

Škoda Auto vyrábí v Číně své vozy v už třetím závodě. Jedním z nich je i automobilka Shanghai Volkswagen ve městě An-Tching | foto: Škoda Auto

Čínská expanze Škody pokračuje. Auta vyrábí už ve třetí továrně

  • 29
Automobilka Škoda Auto udělala další krok ke svému ambicióznímu plánu prodávat v Číně půl milionu aut ročně. V jihočínském městě Ning-Po začala vyrábět modernizované superby, ke kterým příští rok přidá i novou generaci octavií. Je to už třetí závod v Číně, ve kterém se škodovky vyrábějí.

"Náš odbyt v Číně chceme do budoucna zvýšit na více než půl milionu vozů ročně. Do poloviny roku 2014 rozšíříme lokální výrobu na šest modelů a k tomu potřebujeme další kapacity. Nový závod Ning-po se svým vysokým standardem kvality a ekologie k tomu významně přispěje,“ řekl šéf firmy Winfried Vahland.

Čína je už pro Škodu Auto největším trhem, na trhu působí od roku 2007. Doby skokových růstů prodejů však jsou už pryč.  Od ledna do září prodej v Číně meziročně klesl o 2,3 procenta, Škoda tu prodala přes 177 tisíc aut.  Automobilka pokles vysvětluje postupnou výměnou modelů. Například v Číně se stále prodává druhá generace octavií, třetí generace již prodávaná v Evropě půjde do výroby až příští rok. Z prodejů v Číně má automobilka menší zisk než v Evropě. Odbyt v Číně ovšem pomáhá automobilce rozpustit náklady na vývoj nových aut.

V novém závodě budou škodovky vyrábět společně s dalšími vozy automobilky Volkswagen. Koncern chystá v Číně další expanzi a staví další továrny, čím dál víc ve své strategii míří do vnitrozemí Číny, v prodejích se chce zaměřit po obřích aglomeracích i na menší metropole s počtem obyvatelem v řádu milionů.

Ning-po leží zhruba 150 kilometrů jižně od města An-tching v aglomeraci Šanghaje. Továrna s lisovnou, svařovnou, lakovnou a montáží má celkovou kapacitu 300 000 vozů ročně. "Závod přitom stanovuje nová měřítka pro trvale udržitelnou výrobu, která efektivně nakládá se zdroji v Číně," uvedla automobilka.

V závodě Ning-po se například využívá zbytkové teplo z kondenzátorů pro ohřev vody. Díky optimalizované lince s roboty a laserovým technologiím se ve svařovně ušetří 25 procent energie. Lakovna například spotřebuje o 90 procent méně vody.

Škoda dosud vyrábí svá auta v závodech An-Tching a I-čeng. K nynějším fabiím, rapidům, octaviiím a superbům ještě letos přibude prodloužená verze terénního auta Yeti, příští rok Rapid Spaceback. Čínské modely mají oproti evropským mírně odlišný vzhled, především pak v interiéru. Do Číny se současně vozí jako luxusní zboží vozy superb a yeti vyrobené v Kvasinách.