Škoda Rapid Spaceback

Škoda Rapid Spaceback | foto: Škoda

Kampaň Hyundai pomohla i Škodě. Má nejlepší prodej za dva roky

  • 171
Srovnávací reklama českého zastoupení korejské automobilky Hyundai, v které se vymezovala proti Škodě Auto, pomohla nakonec oběma značkám k růstu prodejů. Škodě dokonce k nejlepšímu výsledku za poslední dva roky.

Škoda za září prodala 4 744 aut, což znamená meziroční nárůst o více než osmnáct procent. Rekordní je především podíl na trhu: 35,92 procenta. Po měsících, kdy klesla Škoda pod třicet procent, jde o nejlepší výsledek od září 2011.

"Výrazný podíl na tomto úspěchu měla masivní reklamní kampaň propagující kvalitní české automobily s velkorysým zavazadlovým prostorem a chytrými řešeními, třeba právě v podobě škrabky na led a námrazu. Za tuto aktivitu patří náš velký dík našim korejským konkurentům z pražských Stodůlek," naráží mluvčí Škody Auto Vítězslav Pelc na kampaň automobilky Hyundai, která do vybraných autosalónů navezla pro srovnání škodovky. Ve Stodůlkách sídlí česká prodejní centrála Hyundai.

Hyundai přitom zaznamenal také velmi úspěšný měsíc v počtu registrací: těch přibylo v meziročním srovnání více než 20 procent a s 1 292 vozy upevnil pozici tuzemské dvojky. Hyundai zatím výsledky za září nekomentoval.

Škoda začíná naplno těžit z velké obměny svých modelů,  téměř polovina všech prodaných aut byly nové octavie (1 946 ks). Mladoboleslavská automobilka ovládá první trojici nejprodávanějších vozů s fabiemi (785 ks) a rapidy (694 ks).

Zářijové statistiky ukazují výrazný vzestup i dříve opomíjených značek. Například Dacia se dostala už na post šesté nejprodávanější značky, ještě větší skok zaznamenal Seat: s více než zdvojnásobením prodejů se dostal na pozici tuzemské pětky.