Nové logo se od původního příliš neliší, přibyla žlutá koule. | foto: Sazka

Sazka po třiceti letech mění logo, nový šéf si vyžádal slunečný design

  • 16
Loterijní jednička Sazka představila svou novou tvář. Pod vedením nového ředitele Roberta Chvátala, někdejšího šéfa rakouského T-Mobilu, přichází s novým firemním logem. Stejně tak se změní symboly hlavních her. K výraznějším změnám ve znaku firmy tak dochází po třiceti letech.

Nejde o žádnou revoluci. Vedení firmy, kterou od konce roku plně ovládá skupina KKCG, chtělo tváři firmy dodat podle svých slov více "slunce", ale zároveň navázat na dlouhou tradici. Nové vizáži dominuje více žluté barvy. Tradiční motiv žlutozeleného písmene S však zůstal zachován. Nově je ale usazen na žlutou kouli.

"Chceme respektovat identitu, kterou máme teď, ale zároveň ji hodláme posunout do 21. století. Nejde o revoluci, ale o evoluci," řekl Robert Chvátal, který se jako šéf Sazky veřejně představil vůbec poprvé. Do funkce nastoupil 1. února.

Staré logo Sazky

Změny čekají také loga hlavních her Sazky - tedy Sportku, Šťastných 10 i Euromiliony. Do změn firemní tváře chce firma investovat desítky milionů korun. Velkým úkolem bude "přebarvit" všech 6 500 prodejní míst, většinou trafik, barů a obchodů. To by chtěli šéfové loterie stihnout do konce letošního roku.

Chvátal také oznámil spuštění nové reklamní kampaně na hlavního tahouna tržeb firmy - tradiční Sportku. V ní se už neobjeví hokejista Jaromír Jágr. Se Sazkou by měl však spolupracovat dál. Podle Chvátala s ním počítají třeba při propagaci kurzových sázek. 

Sazka v roce 2011 finančně zkolabovala. Do bankrotu ji dohnaly především obří splátky za výstavbu libeňské O2 areny. Podnik pak z konkurzu vykoupili největší věřitelé, skupiny PPF a KKCG, když za ni nabídly 3,81 miliardy korun. V závěru loňského roku však skupina KKCG vyplatila skupinu PPF a stala se tak jediným majitelem loterie.