Plachetnice i nafukovací člun. Československý startup půjčuje lodě on-line

  14:00aktualizováno  14:00
Letní dovolená na jachtě není ani zdaleka výstřelek nejbohatšího jednoho procenta populace, tvrdí československá dvojice podnikatelů Jana Escher a Pavel Přibiš. Loni v dubnu odstartovali projekt Boataround, sloužící k vyhledávání lodí k pronájmu. Dovolit si je podle nich může téměř každý, kdo uvažuje o dovolené u moře.

Jana Escher a Pavel Přibiš a půjčovny jachet Boataround. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Internetový vyhledávač sloužící k pronájmu jachet, plachetnic nebo katamaránů začal s rozpočtem 10 000 eur a žádnou lodí v přístavu. Dnes její flotila čítá na 4 000 plavidel a firma nedávno získala za pomoci crowdfundingu finanční injekci 300 tisíc eur na další rozvoj. „Chceme mít v nabídce všechno, co se plaví,“ říká sebejistě Jana Escher.

Vyučili se u Booking.com

Budoucího obchodního partnera Pavla Přibiše poznala před sedmi lety při práci pro zaběhnutého vyhledávače ubytovacích služeb Booking.com. Oba měli na starosti vytipovávání vhodných míst a hotelů do katalogu společnosti. Osvojené dovednosti nakonec uplatnili k nastartování vlastního projektu Boataround, který v sobě základ internetového srovnávače služeb a cen nezapře.

Začátky ale spíš než klidnou plavbu představovaly velký šok, přiznává dnes dvojice. „Nejhorší byl ten přechod z korporátu, ve kterém jste zvyklí na zázemí a kompletní servis. Najednou jsme byli na všechno sami,“ líčí Přibiš. Dvojice si loni na jaře na internetu vytipovala lodě k pronájmu, natiskla vizitky a základní smlouvy a vydala se do chorvatského letoviska Sukošan na námluvy.

Lodě mají po celém světě

„Měli jsme štěstí. Jednomu majiteli menšího charteru o 17 lodích se naše nabídka líbila a upsal se nám. Pak už to bylo jednoduché. Obcházeli jsme další majitele lodí a mávali podepsanou smlouvou.“

Partyzánská metoda zafungovala a dnes se majitelé člunů i plachetnic ozývají firmě Boataround sami. Objednat si u ní lze plavidla i na Kubě, Nové Kaledonii nebo v Thajsku. Nedávno do svého katalogu zařadili i rybářské bárky ve Skandinávii. Osmdesát procent flotily Boataround však kotví v Chorvatsku.

Pronajímat lodě ale není jenom širé moře a sluníčko. Escher a Přibiš přiznávají, že si od práce neodpočinou ani o víkendech. „Vždy, když se něco přihodí, klienti volají přímo nám. V Řecku zase nejsou ojedinělé kontroly pobřežní hlídky, která pátrá po uprchlících,“ říká Přibiš. S těmi jim zatím nepomůže ani 15 zaměstnanců, kteří sedí v kancelářích Boataround v Bratislavě.

„Také se nám stalo, že si majitel lodi stěžoval na příliš hlučné, alkoholem posilněné hosty. Bylo pátek po půlnoci a já sloužila jako prostředník přes telefon,“ směje se Escher.

A na kolik dovolená na moři vyjde? Skupina šesti až deseti lidí může na týdenní plavbu po Středomoří vyrazit za 600 až 800 eur na osobu. Nutností není ani kapitánský průkaz – za den profesionálního námořníka se platí stoeurový příplatek.

Nejnáročnější klientela si může pronajmout plachetnici pro 18 lidí, která i s posádkou a kuchařem vyjde na 25 tisíc eur. „Máme ale i nafukovací člun ve městě Vodice,“ dodává Escher. Základem byznysu dvou kamarádů však zůstávají tříkabinové lodě pro rodinu či menší partu.

Získanou investici v objemu 300 tisíc eur hodlají podnikatelé použít na větší propagaci své značky na internetu. Zacílit chtějí například na německý a polský trh. Internetové stránky Boataround potom čeká lokalizace do všech středoevropských jazyků. Rezervace jim chodí i z Itálie nebo Dánska. „Chceme i člun na Vltavě,“ uzavírá Escher s úsměvem.

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Makro prodává pražské obchody. Německý řetězec zůstane v nájmu

Makro. Ilustrační snímek.

Obchodní řetězec Makro, fungující v Česku jako velkoobchod, jedná o prodeji svých tří pražských obchodů. Prodejny budou...

Od rejžáků k čištění zubů. Kartáčky od Spokaru si razí cestu do Evropy

Zubní kartáčky pod značkou Spokar se vyrábí od roku 1991.

Pelhřimovská značka Spokar chce těžiště výroby přesunout od výrobků, které konkurují levné asijské produkci ke zboží, s...

Zaměstnance Škody čekají díky zvýšení mezd a prémiím stotisícové výplaty

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách

Většina zaměstnanců automobilky Škoda by s příští výplatou měla dostat i rozsáhlé prémie. Díky nim částka na výplatní...

Najdete na iDNES.cz