Jak byste představil službu DoDo?
Je to služba, která vám zajistí vyzvednutí a doručení čehokoliv, co lze koupit, zařídit nebo vyzvednout. Funguje pro firmy i koncové zákazníky, prozatím v Praze, Brně a Plzni.
A co tedy všechno si u vás mohou zákazníci objednat?
Běžně doručujeme jídlo, alkohol a cigarety. Naším heslem je: „Cokoliv, co je legální.“ Zákazníkům například seženeme a přivezeme lístky na představení nebo zapomenuté klíče. Občas máme i bizarnější zakázky. Jednou nám třeba zavolala paní, abychom jí přijeli odebrat pavouka z koupelny. Často se nám zákazníci snaží připravovat různé výzvy. Objednávky probíhají přes SMS nebo Facebook Messenger.
Jak dlouho to trvá a jaká je cena?
Průměrný čas doručení je 43 minut. Ten zahrnuje nákup nebo splnění požadavku i dovoz. Cena se řídí podle tabulek. Průměrně ale samotná služba vychází na 163 korun plus cena zboží.
Co vůbec znamená název DoDo a jak společnost vznikla?
Služba původně vznikla jako kopie populárního amerického startupu Get Magic (nonstop osobní asistent). Název má znázorňovat zkratku „Dovezeme do ruky“.
Od kdy své služby provozujete?
V Česku jsme už přes dva roky. DoDo jsme koncem minulého roku koupili od investiční skupiny KKCG Karla Komárka.
Co jste po převzetí změnili?
KKCG původně mířila spíše na koncové spotřebitele. Teď nově snažíme rozšířit portfolio i o spolupráci s firmami a adoptovat více technologií.
KKCG má silné finanční zázemí. Co se změnilo na financování startupu po vašem převzetí, kdo ho financuje nyní?
Naše společnost Inveo. Díky desetiletému působení v oblasti IT si vystačíme s vlastním kapitálem.
Na jakou cílovou skupinu se vaše služba vůbec zaměřuje?
Je to vyšší střední třída, ale našich služeb hojně využívají i studenti, pro které není problém si takovou částku za pohodlí připlatit. Je to možná i tím, že jsou zvyklí používat i jiné služby tohoto typu, jako Dámejídlo.cz.
Můžete prozradit, jak si váš startup vede?
Řekl bych, že dobře. Máme desítky tisíc objednávek měsíčně. Asi 40 procent klientů se vrací pravidelně. O spolupráci se hojně zajímají i firmy.
Abyste všechny objednávky vyřídili, kolik k tomu potřebujete kurýrů?
Dnes máme zhruba 160 kurýrů, kteří fungují na směny. Vlastníme asi 50 aut, ale většina kurýrů roznáší pěšky. Je to rychlejší a levnější.
Je těžké najít dobrého kurýra?
Ano, je a dost nás to brzdí v rozvoji. Máme problém najít usměvavé, ochotné a prozákaznické lidi, kteří rozumějí tomu, že se mají přizpůsobit oni klientovi, a ne klient jim.
V čem jste jiní než ostatní přepravní služby?
Klademe důraz na prozákaznický servis. Zároveň se snažíme změnit zastaralý svět logistiky a vnést do něj inovace a technologie. Například firmám nabízíme veškerá data on-line, což hodně oceňují. Každé naše auto má GPS. Všechny naše objednávky je možné v rámci aplikace sledovat v reálném čase. Funguje to podobně jako Uber.
Nedávno jste rozjeli spolupráci s KFC. Co za tím stálo?
KFC nás kontaktovalo v době, kdy hledalo partnera pro rozvoz. S tím původním nebyli spokojeni. V prvním čtvrtletí letošního roku jsme úspěšně otestovali naši spolupráci v Plzni. Jedním z jejich požadavků bylo doručení jídla i s přípravou do 30 minut. Následně jsme uspěli i v Praze a Brně, a tak jsme podepsali smlouvu.
30 minut to je poměrně málo. Jak se vám daří dodržovat takový šibeniční termín?
Základem je mít vyladěné všechny procesy na maximum. KFC má od nás navíc rozhraní, ve kterém jeho zaměstnanci mohou vidět statistiky v reálném čase, což umožňuje celý proces lépe koordinovat. Daří se nám to i díky skvělé a rychlé práci zaměstnanců KFC, kteří mají stanovený limit 10 minut na celou přípravu jídla. Zbytek času pak zůstává na přepravu objednávek. Fungujeme na základě zón. Každá zóna má svou restauraci a své kurýry, kteří ji obsluhují.
S jakými dalšími velkými firmami spolupracujete?
Od letošního června jsme začali spolupráci s Mall Group. Dále jezdíme také pro Datart, Ambiente, UGO nebo Urbanlux. Vozíme i pro malé lokální podniky jako Donuter.