Pátek 28. února 2020, svátek má Lumír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 28. února 2020 Lumír

Skupina Dignity sází na vir, který obelstí antivir proti reklamám

  12:30aktualizováno  12:30
Internetový podnikatel Kamil Koupý by rád uskutečnil jednu větší akvizici ročně. Jeho skupina Dignity loni podle v pondělí zveřejněných výsledků dosáhla tržeb ve výši 327 milionů korun. Koupý sází na výkonnostní agenturu a software AntiAdblock, díky kterému mediální domy obejdou programy, které blokují reklamu na webu.

Většinový majitel skupiny Dignity Kamil Koupý. | foto: Tiscali Media, a.s.

Pojmem startup se dnes zaštiťuje každý druhý softwarový vývojář. Internetový podnikatel Kamil Koupý se však označení pro rychle rostoucí technologicky orientované společnosti s globálními ambicemi brání. „Jsme investiční skupina, která se zaměřuje provořadě na český trh. Nejsme startup,“ říká.

Jeho skupina Dignity loni podle zveřejněných výsledků dosáhla tržeb ve výši 327 milionů korun. Kumulovaný zisk společnosti, jejíž součástí je mimo jiné vydavatelství Tiscali Media a výkonnostní agentura Performio, se pohybuje v řádu desítek milionů korun. Skupina oproti předešlému roku povyrostla o 36 procent.

„Podstatnou část růstu představují velké investice do rozvoje projektů jako internetový obchod pro domácí mazlíčky VeseleZvire.cz nebo AntiAdblock.com a rovněž velká akvizice v podobě datového úložiště Úschovna.cz,“ říká většinový majitel Dignity Kamil Koupý. Tyto investice Koupý spolufinancoval ve spolupráci s bankami. Nákup Úschovny ho dle informací na trhu vyšel na asi 20 milionů korun, za VeseléZvíře potom zaplatil zhruba dvojnásobek.

Vir s globálním potenciálem

Zatímco česká magazínově a společensky orientovaná mediální divize Tiscali.cz nebo weby jako KaraokeTexty a srovnávač cen energií Srovnám.cz jasně hovoří o zaměření na Česko, Koupého AntiAdblock z lokálního konceptu vyčuhuje.

„Na náš server Games.cz chodilo 30 procent uživatelů se softwarem, který blokoval reklamu. To nám vadilo, protože jsme z nich nic neměli. Tak jsme zavedli předplatné, ale nikdo si ho nekoupil,“ vzpomíná Koupý na začátky AntiAdblocku. „Přemýšleli jsme, jak dostat reklamu na displeje lidí, kteří ji aktivně blokují, a tak vznikl AntiAdblock. Je to něco jako vir na antivir,“ říká Koupý. „Řekli jsme si, že ho může používat celý svět,“ doplňuje.

Podle serveru MarketingLand přišly mediální domy kvůli programům blokujícím reklamu jen v roce 2015 celosvětově o tržby za 22 miliard dolarů (více než 500 miliard korun). Objem internetové reklamy se přitom zvyšuje rok od roku. Jenom loni za ni firmy zaplatily 532 miliard dolarů, letos to má být podle každoroční zprávy Global Advertising Trends 590 miliard. Sázka na AntiAdblock tak může být Koupého prvním skutečným startupem. Službu si nyní platí mediální domy na Slovensku a v Polsku a Koupý se s ní snaží prorazit i na maďarský a řecký trh.

Mládí, nezkušenost a vyhořelý počítač

Koupého začátky ale ani zdaleka nebyly snadné. „Ještě jako studenti jsme vyvíjeli hru Husité. Celé to krachlo, byli jsme mladí a nezkušení,“ vysvětluje. Koncept nakonec realizovala až distribuční firma počítačových her Vochozka Trading (dnes 2K Czech, která má za sebou série jako Hidden & Dangerous nebo Mafia). „Z toho jsme ale neměli nic,“ říká Koupý. Ani snaha vyvinout překladový slovník mu nevyšla. „To zase padlo na tom, že programátorovi vyhořel počítač. Neměli jsme peníze na zálohy, na nic,“ vzpomíná se smíchem Koupý.

Fotogalerie

Nevydělával ani jeho další projekt Osobnosti.cz, díky kterému se ale dostal na pozici produktového manažera do Seznamu, kde ve spolupráci s Ivo Lukačovičem pracoval na projektech Zboží.cz, Lidé.cz nebo Hry.cz. Koupý se po čase začal Osobnostem znovu věnovat naplno, aby následně vstoupil do Tiscali. Od roku 2012, kdy se Koupý stal jejím většinovým vlastníkem a investorem, se její objem zpětinásobil. Jako partner s 5procentním podílem ve skupině Dignity figuruje vydavatel časopisu Level Ondřej Průša. Menšinoví spolumajitelé Tiscali Media jsou Michal Kubík a Bruno Wertlen. Většina akvizic skupiny Dignity probíhá právě skrz dceřinou Tiscali.

Koupý by letos obrat Dignity rád viděl nad hranicí 400 milionů korun. Necelou polovinu z toho mají činit tržby agentury Performio, která se soustředí na internetové kampaně a reklamu. „Chceme jednu větší akvizici ročně. Nejvíce potom hodláme investovat do Tiscali, protože má do budoucna mít šanci být nejhodnotnější,“ uzavírá Koupý.

Koronavirus

Nový typ koronaviru SARS-CoV-2 způsobující onemocnění COVID-19 se z Čínského města Wu-Chan rozšířil do více než 40 dalších zemí.

  • Nejčtenější

Češi začínají panikařit. Vykupují těstoviny i čističe, klidně i za 20 tisíc

Část regálů v prodejně Lidl na pražské Zbraslavi je poloprázdná. Lidé vykoupili konzervy s gulášem, ale také některé...

Rakousko pobavil „křečkující“ muž v plynové masce, nákup ani neodvezl

Nákaza wuchanským koronavirem se v posledních dnech rozšířila do mnohých evropských zemí. Někteří lidé proto začínají...

Zákaz dvojí kvality potravin narazí u zákazníků, obávají se řetězce

Čeští zákazníci vyžadují dle obchodníků potraviny, na které jsou zvyklí bez ohledu na kvalitu. Paragraf o dvojí kvalitě...

Panický nákup i o hmotnosti 600 kilo. Košík.cz proto omezuje objednávky

E-shop s potravinami Košík.cz omezuje maximální hmotnost nákupů, které zákazníkům dováží. Reaguje tak na paniku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Opatření proti koronaviru odrazují turisty, letní zájezdy jsou v ohrožení

Statisíce neprodaných zájezdů a čeští turisté trávící dovolenou doma. To může být obrázek letošního léta, pokud se...

Premium

Luxusní auta a vily. Pohádkový život utnula mladíkům až policie

Jakubovi O. bylo dvacet let, když založil firmu J.O. Investment a začal podnikat. Po třech letech jezdil v kabrioletu...

Premium

Lhaní se dá naučit. Emoce se však obelhat nedají, radí kriminální psycholog

Naproti vám sedí podezřelý. Říká pravdu, nebo lže? Kriminální psycholog Ondrej Kubík ví, jak u výslechu přečíst mysl...

Premium

Dojemná záchrana? Nikoliv. MF DNES odhalila síť černého byznysu se psy

Líbivá záchrana psů z nevhodných podmínek je skvělý byznys. Na jeho financování se podílí česká i německá veřejnost....

  • Další z rubriky

Ostravská huť slibuje modernizaci, investuje devatenáct miliard za deset let

Devatenáct miliard korun chce v příštích deseti letech investovat do rozvoje největší české huti její nový majitel,...

Pošťáci si polepší. Zaměstnanci podniku dostanou od dubna tisícovku navíc

Česká pošta zvýší mzdy zaměstnancům od dubna v průměru o pět procent. Dostanou přidáno zhruba 1000 korun měsíčně....

Již dvě letecké společnosti v reakci na koronavirus chystají úspory

Největší německé aerolinky Lufthansa v reakci na šíření nového koronaviru ohlásily úsporný program. Firma ve svém...

Reklamní společnost JCDecaux napadá stát. Může požadovat miliardu korun

Reklamní gigant JCDecaux se sídlem ve Francii hrozí státu arbitráží ve výši 40 milionů eur (více než miliarda korun)....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz