Česká pošta vypsala výběrové řízení na nové uniformy pro 25 tisíc zaměstnanců. Na snímku je uniforma pro řadovou úřednici.

Česká pošta vypsala výběrové řízení na nové uniformy pro 25 tisíc zaměstnanců. Na snímku je uniforma pro řadovou úřednici. | foto: Česká pošta

Pošta utratí za uniformy čtvrt miliardy, chce mít elegantní zaměstnance

  • 235
Česká pošta se chce zalíbit veřejnosti a proto vypsala výběrové řízení na nové uniformy za 250 milionů korun. Stejnokroje mají být z luxusnějších materiálů než dosud, aby se v nich zaměstnanci cítili lépe. Oděvníci však tvrdí, že oděvy jsou neúčelné a drahé.

Pětadvacet tisíc zaměstnanců pošty bude vypadat lépe. Dostanou uniformy za čtvrt miliardy. MF DNES získala kompletní zadávací dokumentaci k tendru. Je z ní zřejmé, že nové stejnokroje budou s těmi současnými nesrovnatelné. Vzhledově jsou sice podobné, ušité jsou však z mnohem kvalitnějších a dražších materiálů.

Stejnokroje navrhl ještě před svým krachem Oděvní podnik Prostějov, který v minulosti dodal oblečení letuškám a pilotům ČSA. "Je to příležitost posunout firmu ve vnímání veřejnosti. Zvolili jsme pro uniformy kvalitní a funkční materiál a chceme ukázat, že ve vizuální podobě se Česká pošta může zdokonalovat," říká mluvčí pošty Marta Selicharová.

Nové stejnokroje České pošty

Zatímco dnes chodí poštovní doručovatelka či pracovnice u přepážky v uniformě z umělých látek, nově by měla například vlněný svetr. Nové materiály by však podle zadání měly být luxusnější. Podle oděvního experta, který se soutěže vypsané poštou účastní také a proto nechce být jmenovaný, to ale bude znamenat, že oblečení bude méně praktické a méně trvanlivé.

"Budou z bavlny, lycry a vlny, které jsou náchylnější ke zničení. Nejsou vhodné pro každodenní nošení. Barvy blednou a materiály plstnatí," říká odborník.

Nové stejnokroje České pošty

Kdyby přitom státnímu podniku stačila stejná kvalita uniforem, jako má dosud, ušetřil by podle oděvníků téměř sto milionů korun.

Oděvní expert také upozorňuje, že nové uniformy nemají podle požadavků daných poštou nejvhodnější střihy - jsou navrženy jako běžná konfekce, nikoliv univerzální pracovní oděv pro různé postavy 25 tisíc lidí.