Toyota náskok amerického rivala v posledních letech snižovala a tak překonání GM až takovým překvapením není. Podle některých analytiků bylo jen otázkou času, kdy se pozice v čele žebříčku vymění, uvedla agentura AP na serveru Yahoo News.
Japonská firma patří k řadě dalších asijských firem, které se prosazují na největším automobilovém trhu, a sice ve Spojených státech. Právě tvrdá konkurence z Asie pak ukrajuje z tržního koláče americkým výrobcům, mezi které patří i dosavadní jednička GM.
General Motors má snahu se prosadit na zahraničních trzích, což se jí například v Číně daří. Globálně ale konkurenci nestačí. GM tak je nucena zavírat továrny a snižovat počet zaměstnanců. - více zde
Toyota těží podle odborníků hlavně z rostoucí poptávky po úsporných vozech, což je patrné především v době, kdy se zvyšuje cena ropy a s ní i cena pohonných hmot, napsala ČTK. Automobilky se na tento trend snaží reagovat i vyšší nabídkou hybridních motorů, které využívají elektrických článků.
V Česku ale podle agentury vozy skupiny General Motors v prvním čtvrtletí nad Toyotou vedly. Pod značkou Opel a Chevrolet se v tuzemsku od ledna do března prodalo 2057 osobních a lehkých užitkových vozů, zatímco Toyota prodala 1398 vozů včetně luxusní značky Lexus.
V úterý zveřejněná čísla jsou ale pouze statistikami za první čtvrtletí roku. Tvrdý souboj obou automobilek tedy nekončí a konečného vítěze ukáží až statistiky za celý rok.