Za zakladatele Milky je považován Švýcar Philippe Suchard, který si v roce 1826 otevřel továrnu na výrobu čokolády. Když v roce 1901 začala továrna vyrábět čokoládu pod značkou Milka, objevovalo se jméno majitele i na obalech.
Původně bylo na obalu velkým zlatým písmem příjmení Suchard, později tuto dominantní pozici získalo slovo Milka. Tento název vznikl kombinací dvou německých slov, konkrétně slova „Milch“ a „Kakao“, tedy spojením mléka a kakaa odkazujících na složení čokolád.
Symbol krávy spolu s alpskou krajinou patří k Milce od jejího vzniku v roce 1901. Na tehdejším papírovém obalu byl pastevec s krávou v kopcovité krajině. Obal již tehdy obsahoval také typické fialové zbarvení, ale oficiální barvou značky se stal až roce 1964 odstín lila.
V hlavní roli Lila
Fialová kravička se poprvé objevila v reklamě během roku 1972. Legendární kráva jménem Lila (německy lila znamená fialová) se stala tváří reklamních kampaní a od následujícího roku již byla ústřední postavou všech propagačních materiálů.
Dopad tohoto marketingového rozhodnutí byl tak silný, že v průzkumu z devadesátých let více než polovina dětí v německých předškolních zařízeních věřila, že krávy jsou fialové.
Klasické tabulkové čokolády později doplnily i další výrobky, první výrazný milník v tomto ohledu přišel v roce 1926 se sezonní nabídkou vánočních a velikonočních produktů.
Roku 1977 se inovace dočkaly i tabulkové čokolády, které začaly být nově vedle tradiční stogramové varianty k dostání i ve vyšších gramážích.
Moje čokoláda je jiná ve všem, říká podnikatelka. Vyhrává ceny po celém světě |
O deset let později přibyly například pralinky ve tvaru srdce, v následujících letech se pak vyráběly i další tvary určené pro zvláštní příležitosti. V roce 2007 se portfolio značky rozrostlo o kategorii sušenek a jemného pečiva.
V roce 2010 se tak například poprvé objevily Milka Choco Wafer, oplatky s kakaovou náplní přelité čokoládou inspirované českou Fidorkou.