Ikonické zlaté oblouky jsou naruby. Tak McDonald’s slaví den žen

  19:37aktualizováno  19:37
Zlaté oblouky McDonald’s na jedné z kalifornských restaurací jsou vzhůru nohama. Pohnulo se také ikonické logo na americkém webu. Není za tím akt aktivistů či hackerů, ale vypočítavá ekvilibristika marketérů jedné z nejcennějších značek světa.

Světový hamburgerový král tímto zdánlivě anarchistickým kouskem oslavuje Mezinárodní den žen, který připadá na 8. března. Symbolicky otočil logo jen na jedné z poboček, a to v americkém městě Los Angeles v Kalifornii. Po světě jich má přes 35 tisíc.

„Poprvé v historii jsme otočili své ikonické oblouky,“ uvedla podle CNN Wendy Lewis z McDonald’s s tím, že ke změně došlo i na webových stránkách. oslavuje tím úspěch žen po celém světě. Americká verze znázornila obrácené logo, v té české je však klasické M.

Na stovce poboček napříč USA také zaměstnanci nosí speciální úbor, který zahrnuje trička i pokrývku hlavy.

„Mezinárodní den žen je perfektní příležitostí pro značky, které chtějí zdůraznit svůj závazek k posílení postavení žen,“ myslí si Tim Calkins, profesor marketingu na Kellogg School of Management v Chicagu. „Je to příležitost, při které můžete vystoupit ven a zlepšit vnímání své značky,“ dodal.

McDonald’s uvádí, že šest z deseti manažerů amerických restaurací jsou ženy.

CNN také připomíná, že další úspěšnou kampaní, jak zdůraznit důležitost žen ve společnosti a zejména firemním prostředí, byla socha nebojácné dívky (Fearless Girl), která od loňska stojí na Wall Streetu v opozici zuřícímu býkovi, symbolizujícímu dravý svět peněz, tradičně spojovaný zejména s úspěchem mužů. (čtěte nejlepší reklamy z Cannes: dívka z Wall Street i muž, co přežije nehodu)

Na Mezinárodní den žen upozorňují v rámci merchandisingových aktivit i další známé firmy. Oděvní společnost Old Navy například prodává trička s nápisem „Hrdinky, kamarádky, matky, dcery, vizionářsky, královny, vládkyně, ŽENY“. Podobnými nápady se ale hemží i móda dalších značek nebo návrhářů.

Mattel, výrobce slavných panenek Barbie, představil kolekci barbín slavných žen. Je mezi nimi americká letkyně Amelia Earhartová, která v roce 1928 jako první žena přeletěla Atlantský oceán, mexická malířka Frida Kahlo nebo snowboardistka Chloe Kimová, která se stala nejmladší zlatou olympioničkou. (čtěte Úspěšné ženy dostaly dárek k MDŽ: mají vlastní panenky Barbie)

Kolekce panenek Barbie z března 2018 oslavuje ženy při příležitosti...

McDonald’s je dlouhodobě jednou z nejcennějších značek světa. V loňském žebříčku časopisu Forbes se brand umístil na 9. místě s hodnotou 40,3 miliardy dolarů. Vrchní příčky obsadily technologické firmy. V sestupném pořadí Apple, Google, Microsoft a Facebook. Pátá je Coca-Cola a šestý Amazon, který se těší nejrychlejšímu růstu. Z první desítky jsou pouze dvě firmy neamerické - Samsung a Toyota.

Hodnota značky Apple je podle žebříčku 170 miliard dolarů, což je téměř dvojnásobek hodnoty bronzového Microsoftu (87 miliard USD). (Celý žebříček The World’s Most Valuable Brands naleznete zde)

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Pod tlakem Applu a Číny. Čtvrtletní provozní zisk Samsungu se propadl

Čtyři fotoaparáty pro každou příležitost. Prohlédněte si Samsung A9

Jihokorejskému výrobci elektroniky Samsung Electronics podle předběžných údajů klesl ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk...

Nekonečný příběh pokračuje. Kladenská Poldi byla znovu vydražena

Historické věže vápenných pecí Vojtěšské hutě byly původně čtyři.

Huť Poldi Kladno byla vydražena za 140 milionů korun. Vydražitelem se stala společnost Opimo Trade. Devadesát milionů...

Značka Prim patří firmě Elton hodinářská, rozhodl soud

Výroba hodinek značky Prim v Novém Městě nad Metují (Elton hodinářská).

Výrobce náramkových hodinek Elton hodinářská z Nového Města nad Metují vyhrál u Krajského soudu v Hradci Králové spor o...

Najdete na iDNES.cz