Ikonické zlaté oblouky jsou naruby. Tak McDonald’s slaví den žen

  • 20
Zlaté oblouky McDonald’s na jedné z kalifornských restaurací jsou vzhůru nohama. Pohnulo se také ikonické logo na americkém webu. Není za tím akt aktivistů či hackerů, ale vypočítavá ekvilibristika marketérů jedné z nejcennějších značek světa.

Světový hamburgerový král tímto zdánlivě anarchistickým kouskem oslavuje Mezinárodní den žen, který připadá na 8. března. Symbolicky otočil logo jen na jedné z poboček, a to v americkém městě Los Angeles v Kalifornii. Po světě jich má přes 35 tisíc.

„Poprvé v historii jsme otočili své ikonické oblouky,“ uvedla podle CNN Wendy Lewis z McDonald’s s tím, že ke změně došlo i na webových stránkách. oslavuje tím úspěch žen po celém světě. Americká verze znázornila obrácené logo, v té české je však klasické M.

Na stovce poboček napříč USA také zaměstnanci nosí speciální úbor, který zahrnuje trička i pokrývku hlavy.

„Mezinárodní den žen je perfektní příležitostí pro značky, které chtějí zdůraznit svůj závazek k posílení postavení žen,“ myslí si Tim Calkins, profesor marketingu na Kellogg School of Management v Chicagu. „Je to příležitost, při které můžete vystoupit ven a zlepšit vnímání své značky,“ dodal.

McDonald’s uvádí, že šest z deseti manažerů amerických restaurací jsou ženy.

CNN také připomíná, že další úspěšnou kampaní, jak zdůraznit důležitost žen ve společnosti a zejména firemním prostředí, byla socha nebojácné dívky (Fearless Girl), která od loňska stojí na Wall Streetu v opozici zuřícímu býkovi, symbolizujícímu dravý svět peněz, tradičně spojovaný zejména s úspěchem mužů. (čtěte nejlepší reklamy z Cannes: dívka z Wall Street i muž, co přežije nehodu)

Na Mezinárodní den žen upozorňují v rámci merchandisingových aktivit i další známé firmy. Oděvní společnost Old Navy například prodává trička s nápisem „Hrdinky, kamarádky, matky, dcery, vizionářsky, královny, vládkyně, ŽENY“. Podobnými nápady se ale hemží i móda dalších značek nebo návrhářů.

Mattel, výrobce slavných panenek Barbie, představil kolekci barbín slavných žen. Je mezi nimi americká letkyně Amelia Earhartová, která v roce 1928 jako první žena přeletěla Atlantský oceán, mexická malířka Frida Kahlo nebo snowboardistka Chloe Kimová, která se stala nejmladší zlatou olympioničkou. (čtěte Úspěšné ženy dostaly dárek k MDŽ: mají vlastní panenky Barbie)

Kolekce panenek Barbie z března 2018 oslavuje ženy při příležitosti...

McDonald’s je dlouhodobě jednou z nejcennějších značek světa. V loňském žebříčku časopisu Forbes se brand umístil na 9. místě s hodnotou 40,3 miliardy dolarů. Vrchní příčky obsadily technologické firmy. V sestupném pořadí Apple, Google, Microsoft a Facebook. Pátá je Coca-Cola a šestý Amazon, který se těší nejrychlejšímu růstu. Z první desítky jsou pouze dvě firmy neamerické - Samsung a Toyota.

Hodnota značky Apple je podle žebříčku 170 miliard dolarů, což je téměř dvojnásobek hodnoty bronzového Microsoftu (87 miliard USD). (Celý žebříček The World’s Most Valuable Brands naleznete zde)