O tom, že by příští týden někteří zaměstnanci automobilky nepracovali, ale zatím dělníci nevědí.
"Mám tento týden odpolední směnu. Zatím se ke mně nedoneslo, že by Škodovka neměla v nejbližších dnech jet. Mezi dělníky se o tom nic neví, provoz funguje normálně," podotýká dělník Michal. Podobně reagoval na dotaz MF DNES i čtyřiadvacetiletý dělník, kterého redakce zastihla při cestě do práce. "O omezení provozu jsem vůbec neslyšel," potvrdil.
Podle Povšíka zatím není nutné se zaměstnanci situaci řešit. "Stále se pohybujeme na rovině spekulací, až zastavení výroby nastane, začneme se zaměstnanci jednat. "Bát se prý dělníci nemusí. "Překážka by byla na straně zaměstnavatele. Zaměstnanci by sice zůstali doma, ale se stoprocentním platem," doplnil. Nastalá situace by neměla nijak ohrozit ani plánované nabírání nových zaměstnanců.
Do zatopené továrny Grupo Antolin Bohemia vyslal krizový štáb Škodovky své techniky, kteří mají pomoci co nejrychleji obnovit produkci. "Podobná situace už v minulosti několikrát nastala. Předloni jsme podobně řešili velký požár a také jsme to zvládli," uvedl šéf odborů s tím, že i tato situace se musí dát do pořádku rychle. Škodovka má totiž do konce roku nasmlouvané lukrativní zakázky.
Pokud se provoz ve Škodovce zastaví, skončí produkce všech škodovek s výjimkou vozů Škoda Yeti. Ty mají jiného dodavatele stropních panelů.
V TPCA se vrátili z dovolené
V kolínské automobilce TPCA trvá až do neděle celozávodní dovolená. Někteří zaměstnanci ji ale museli ukončit kvůli ohrožené výrobě dřív. "V následujících dvou dnech bude situaci řešit speciální tým," popsal mluvčí TPCA Radek Kňava. V pondělí automobilka výrobu obnoví, zásoby stropních panelů má ale nejvýše na dvě směny.
Zaměstnanci TPCA, kteří se už vrátili z dovolených, teď hledají náhradní dodávky a chystají záložní aktivity pro dělníky, pokud by se výroba skutečně zastavila.
"Čas by se pravděpodobně věnoval předběžné údržbě strojů a dalšímu školení zaměstnanců," myslí si tiskový mluvčí. "Moudřejší ale budeme nejdříve pozítří," dodal Kňava.