Škodě už docházejí veškeré zásoby, které v Chrastavě vyrobili před povodní. Od soboty společnost vůbec panely nevyrábí a snaží se vzkřísit výrobu s pomocí svých zaměstnanců i lidí z automobilek, kterým interiérové díly dodává. Zatím poslední plán je zkusit ve čtvrtek v noci zkušební výrobu.
Škodovka přímo zaměstnává bezmála třicet tisíc lidí a dalších desítky tisíc lidí nepřímo u dodavatelských firem.
Odstávka se dotkne všech modelů
Omezení výroby už oznámili odboráři na svých webových stránkách a potvrdil ho mluvčí automobilky Jaroslav Černý.
Ve čtvrtek ve dvě hodiny odpoledne se zastaví výroba octavií a fabií v Mladé Boleslavi a Vrchlabí, v pátek odpoledne se zastaví výroba roomsterů v Kvasinách a Octavie Tour ve Vrchlabí.
V pátek v deset večer skončí výroba superbů a vozů Yeti, na které díly přitom jsou. Zrušené jsou i mimořádné směny, které byly naplánované na sobotu. "Předpokládá se, že příští týden se bude vyrábět již normálně," uvedli odboráři.
Lidé budou doma, dostanou od zaměstnavatele běžnou mzdu.
Škodovka nejdřív stahovala díly z dalších závodů
Automobilka stáhla postupně všechny volné díly ze skladů i například z ruských závodů, kvůli tomu změnila i pořadí některých aut ve výrobě. Nevyrábí se tak podle pořadníků, ale podle typu vozů, na který panely jsou. Automobilka nemá za výrobce střešních panelů tak rychlou náhradu.
Zastavení výroby ve Škodě Auto ochromí i tisíce dalších zaměstnanců u ostatních dodavatelských firem: linky totiž budou stát a nebudou potřebovat ani díly od jiných firem.