Pokud by firma nevyráběla delší dobu, automobilky by neměly díly na skládání aut a musely by zastavit kvůli jednomu dílu výrobu.
„Zatím poslední plán je ve čtvrtek v noci rozjet testovací výrobu. Pokud to dopadne dobře, vyráběli bychom přes víkend,“ řekl šéf firmy Petr Papánek. O ohrožení výroby v evropských automobilkách informoval jako první server iDNES.cz. (čtěte: Automobilkám hrozí zastavení výroby kvůli povodním)
Chrastavské firmě pomáhají výrazně i automobilky, především lidé ze Škody Auto a TPCA. „Je to úžasná spolupráce, jsou tu od nich desítky lidí,“ podotkl Papánek. Pro automobilky je záchrana firmy také klíčová. Bez ní by musely zastavit výrobu. Podle výrobního šéfa TPCA Jiřího Černého, který si dnes byl firmu prohlédnout, jsou škody ve firmě obrovské a bude velmi složité ji znovu rozjet.
Část zakázek pro jiné automobilky převedl chrastavský výrobce interiérových dílů do sesterských závodů španělského koncernu Grupo Antolin. I přesto počítá firma s tím, že zřejmě výrobu v automobilkách částečně ochromí. „Může to být ale jen omezení výroby, ne úplné zastavení,“ doufá Papánek. Výroba ve Škodě Auto zatím běží, firma stáhla panely určené například pro ruský závod.