Z dokumentu Šmejdi | foto: Aerofilms

Král předváděcích akcí Beck v Česku končí. Vadí mu „pomlouvačné kampaně“

  • 195
Německý podnikatel Jens Beckhäuser se stahuje z podnikání v oblasti předváděcích akcí v Česku. Jako důvod uvedl negativní kampaň médií. Beckhäuser prodal svůj podíl ve firmách Beck Europe a Beck Reisen.

Obě firmy tak nesmějí už dále nést jméno Beck v názvu. Podnikatel to uvedl v tiskovém prohlášení. Společnosti byly často v hledáčku médií i České obchodní inspekce (ČOI) kvůli agresivním obchodním praktikám na předváděcích akcích.

"Na základě negativní kampaně médií v Česku jsem se rozhodl ukončit svou činnost v oblasti předváděcího obchodního prodeje," uvedl Beckhäuser.

Kdo je Jens Beckhäuser ?

Německý podnikatel žijící v Česku vlastní mimo jiné síť fitness center BBC, dětské zábavní centrum Beckiland a další firmy v Česku a v zahraničí.

Pochází z Magdeburgu v bývalé NDR, kde vystudoval taneční obor na vysoké umělecké škole. Začátkem roku 1989 otevřel baletní školu v Brémách, kterou vedou Beckhäuserova matka a první žena. 

Později začal podnikat o oblasti přímého prodeje – tedy předváděcích akcí. V roce 1993 Beckhäuser založil firmu na přímý prodej v Bulharsku a od roku 1995 začal s firmou Beck International působit i v Česku. Firma se zabývá i pronájmem automatů na vodu.

V roce 2003 kupuje Beckhäuser zámeček v Klecanech, kde nyní žije.

Zdroj: Financnici.cz

"Společnost Beck International s.r.o. bude dále činná v oblasti dodávek vody a bude zpracovávat nadále pouze reklamace, poskytnuté garance a ostatní platné smlouvy s klienty. Společností Beck International s.r.o. nebudou žádné další přímé a předváděcí obchodní prodeje prováděny," uvedl majitel v tiskové zprávě.

Podle údajů z obchodního rejstříku se firma Beck Europe přejmenovala na Home Tech a jejími novými vlastníky jsou Josef Bárta a firma San Medical, kterou vlastní německý podnikatel Thomas Schenk. Z Beck Reisen se stala Euro Reisen, Jens Beckhäuser ale odprodal pouze desetiprocentní podíl firmě Beck-financ, kterou sám vlastní.

ČOI se na akce firmy Beck zaměřila hned několikrát. Společnosti dokonce udělila milionovou pokutu za to, že podmiňovala vyzvednutí výhry podepsáním smlouvy na desetitisíce korun. Firma však pokutu nezaplatila a přejmenovala se na Beck Europe.

ČOI udělila v prvním pololetí provozovatelům předváděcích akcí 84 pokut v celkové výši 11,2 milionu korun. Porušení zákona inspektoři zjistili u 80 procent z 218 kontrolovaných akcí. Podle ČOI agresivní obchodní praktiky a klamání seniorů na předváděcích akcích letos přetrvávají, některé provozovatele těchto akcí neodradily od nezákonného chování ani milionové sankce.

Kvůli agresivním praktikám prodejců na předváděcích akcích se připravují i změny zákonů. Pořadatelé těchto akcí budou muset zřejmě České obchodní inspekci hlásit dopředu místo konání, datum, časový harmonogram a jaké zboží na akci budou nabízet. Stejné údaje budou muset být také na letácích, kterými organizátoři zejména seniory na tyto akci lákají. Za porušení těchto povinností bude prodávajícímu hrozit pokuta až pět milionů korun (více čtěte zde).

Vyplývá to z návrhu novely zákona o ochraně spotřebitele, který 13. srpna schválila vláda. Zákon však musí projít Poslaneckou sněmovnou, která se v úterý rozpustila. Novelu proti tzv. šmejdům připravilo ministerstvo průmyslu a obchodu ještě pod vedením bývalého ministra průmyslu Martina Kuby.

Budeš o hladu, křičí na důchodce filmoví Šmejdi. Ukázka z filmu:

,