Informoval o tom deník E15. Spolupráce by také měla vést ke zlevnění letenek, v některých případech až o polovinu, tvrdí firma. Spolupráce obou firem by měla u Kiwi.com zlepšit vyhledávané výsledky. Napomoci tomu má velký objem dat, se kterým Amadeus pracuje.
Podle analytika ze společnosti C-Corpfin Petra Kováče propojuje Kiwi letecké společnosti, které přímo nespolupracuji při prodeji letenek, takže pokles cen je těžko odhadnutelný.
„Propojení s Amadeem jako rezervačním systémem je ale velmi zajímavá kombinace. Má dlouholeté zkušenosti a obrovské množství dat, se kterými dokáže Kiwi pomocí svých algoritmů velmi dobře naložit,“ řekl E15 Kováč.
„Partnerství je pro nás významným milníkem a posouvá nás opět dále,“ uvedl zakladatel Kiwi.com Oliver Dlouhý. Spolupráce se společností Amadeus podle něj není náhodná a poukázal na třicetileté zkušenosti španělské skupiny.
Brněnský prodejce letenek Kiwi.com, který fungoval v minulosti pod názvem Skypicker, loni utržil přes osm miliard korun. Za rok firma vyrostla čtyřnásobně. V rychlé expanzi chce společnost pokračovat.