Pivo v sudech

Pivo v sudech | foto: Výzkumný ústav pivovarský a sladařský

Jihlavský pivovar změnil chuť Ježka

  • 16
Chuť piva Ježek, jednoho ze symbolů Jihlavy, se mění. Vrací se k receptuře z osmdesátých let, kdy se Ježkem oslavovaly mistrovské tituly hokejistů Dukly. Noví majitelé včera představili zásadní změny v jihlavském pivovaru.

"Změnil se výrobní proces a přístup k regionálnímu trhu. Chceme se vrátit na bývalá odbytiště. Jde o výraznou změnu k lepšímu. Doufáme, že pivo bude mít úspěch," oznámil ředitel pivovaru Jan Kylberger. Cena se ale nebude v dohledné době zvyšovat.

Staronový Ježek má podle něj lepší hořkost a plnější chuť. A liší se výrazně od takzvaných europiv. "Hořkost podněcuje k dalšímu napití, tudíž je velmi důležitá pro klasické české pivo," vysvětlil Kylberger. Firma chce stavět hlavně na výrobě své jedenáctky. S její výrobou začala jako jedna z prvních v bývalém Československu.
"U desítky jsou ve hře další názvy. Každopádně zůstanou speciály Telčský Zachariáš a Jihlavský Grand," dodal ředitel.

Někteří hospodští již staronového Ježka čepují. "Je dobrý, lepší je i pěna," popsala Marie Pavlíková z jihlavské restaurace Na Hliništi. Hosté restaurace v Přímělkově na Jihlavsku už také novinku ochutnávají. "Zatím nikdo nic neříkal. Podle mě je chuťově malinko jiné, ale stále kvalitní jako dřív," usoudil Bohumír Ujčík, provozovatel přímělkovské restaurace, kde se měsíčně vypije až čtyřicet sudů Ježka.

Pijáci prý novou chuť vítají
Podle vedení společnosti již degustovaly novinku stovky hospodských a štamgastů. "Všichni přivítali změnu s povděkem. Chceme vrátit pivo Ježek tam, kde bylo před desetiletím. Peníze vydělané v regionu zůstanou v regionu. To nebylo prioritou minulých vlastníků," poznamenal Miloš Vostrý, obchodní ředitel pivovaru. Proměnu čeká i logo a etikety na lahvích.

Tradičního jihlavského výrobce vlastnili do loňska Belgičané. Dnes je majitelem česká společnost K Brewery group. Vedení pivovaru se odchýlí od exportních aktivit a zaměří pozornost na novou prioritu - tuzemský a hlavně regionální trh.

Jihlavský pivovar nebyl na sklonku loňského roku v lehké situaci. "Strategie bývalých vlastníků, zaměřující se na levná exportní piva primárně do řetězců, byla velice riskantní a úplně jim nevycházela," popsal Zdeněk Radil ze společnosti K Brewery Group. Jihlavské pivo má podle něj velký potenciál. Majitel má zájem na lepší kvalitě Ježka i přes zvýšené výrobní náklady.

"Naše záměry jsou dlouhodobé. Nemáme potřebu investované peníze rychle stahovat," ujistil Radil. K Brewery Group již má majetkový podíl v pivovarech Klášter, Černá Hora, Svijany, Rohozec, Janáček a Platan v Protivíně. Podle představ vlastníka by se měl Ježek stát dominantním pivem v okruhu třiceti až padesáti kilometrů kolem krajského města.

Čepovaná jedenáctka dnes stojí mezi 17 a 18 korunami. Lahvová mezi osmi až deseti korunami. Jihlavský pivovar uvařil loni 91 tisíc hektolitrů piva, zatímco o rok dříve to bylo rekordních 280 tisíc.