Česká spořitelna loni vykázala podle mezinárodních standardů konsolidovaný čistý zisk 1,8 miliardy korun, Komerční banka měla nekonsolidovaný čistý zisk 2,53 miliardy korun a ČSOB podle českých účetních standardů předběžný nekonsolidovaný zisk 4,088 miliardy korun.
HVB Bank vznikla loni 1. října spojením HypoVereinsbank a Bank Austria Creditanstalt. V roce 2000 vykázala tehdejší Bank Austria zisk 538 milionů, zisk HvB dosáhl jedné miliardy korun.
Celkové náklady fúze obou bank dosáhly v loňském roce 308 milionů korun a bez těchto nákladů by tak zisk banky dosáhl 1,66 miliardy. Čisté úrokové výnosy banky přesáhly tři miliardy korun, čisté výnosy z poplatků a provizí činily 1,5 miliardy.
Generální ředitel a předseda představenstva banky Karel Kratina uvedl, že banka chce na českém trhu dále růst a nebrání se ani případným akvizicím. "Všechny cesty jsou otevřeny, nechceme růst jen z vlastní síly," uvedl s tím, že však investice musí odpovídat strategii banky.
Přímo nevyloučil zájem o Živnostenskou banku, jejíž majoritní akcionář čelí finančním problémům a uvažuje o jejím prodeji. Zájem o Živnobanku nevyvrátila ani GE Capital Bank či italská UniCredito.
Banka ke konci loňského roku zaměstnávala 1158 pracovníků a měla v Česku 24 poboček. "Cílový stav pro počet pracovníků je 1244," dodal ředitel banky.
V letošním roce by výsledky banky podle Kratiny měly být lepší než loni. Banka se zaměří především na zvýšení zisku před zdaněním, který by měl letos vzrůst o zhruba deset procent z loňských 1,84 miliardy.
Banka se chce nadále zaměřovat především na velké podnikové klienty a bonitní soukromou klientelu. Rozvoj chystá rovněž mezi středními firmami. K současné žalobě dvou klientů Kratina pouze uvedl, že banka podala Komisi pro cenné papíry vysvětlení svého postupu a je přesvědčena, že klienti poškozeni nebyli.
Podle tisku vede KCP s bankou správní řízení a zřejmě jí udělí několikamilionovou pokutu, protože klientům nakoupila jiné akcie než požadovali.
HVB Group je s celkovými aktivy 718 miliard euro třetí největší bankovní skupinou v Evropě. Ve 40 zemích světa má přes 2400 poboček a osm miliónů klientů.