- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám 7 let staré auto a papírové spotřeby lze dosáhnout na delších trasách bez zrychlování (bez kopců, zatáček, přemíry vesnic atd) ¨Lze jet i za méně.
Ale v reálu mne to nebaví a jezdím za víc.
Údaj o spotřebě je nesmysl už z podstaty (opravdu chcete jedno číslo pro auto bez zátěže v Polabí i pro tahání vozíku se dřevem na Šumavě?).
Lepší by bylo uvádět měrnou spotřebu v g/kw/h než nesmysl v L/100km.
Nejen Fiat.Abych se u Dácie vešel do udávané spotřeby,tak bych ji z 1/5 musel tlačit.
Mám služební Logan MCV 77kw. Udávaná průměrná spotřeba činí 7,1 reálná dlouhodobě 6,9. Jezdím předpisově při průměrném zatížení asi 60%
Pravda že na soukromé Impreze se na udávaný průměr 10,5 nelze přiblížit
Ono se není čemu divit. Malý motor s vysokým poměrným výkonem prostě musí žrát. Fyzikální zákony stále platí.
tak pokud vezmeme jen fyzikální zákony, tak ty jdou spíše ve prospěch motoru menšího s větším litrovým výkonem. Například litrový tříválec se 150 koníky versus motor stejné konstrukce (!) čtyřválec 2.0/150 koní. Při odběru stejného výkonu například 50 koní bude v tom okamžiku žrát více ten 2.0 protože větší motor má prostě větší ztráty. Proto mají stejná auta s různými motorizacemi při stejné jízdě spotřebu různou a to čím větší motor tím větší spotřeba (vyjma přiblížení se hraničním mezím některého z motorů). Například Mustang s R4 má menší spotřebu než s V6 a ten má menší spotřebu než s V8
Tak u svého dvoulitrového Japonce to mám opačně, ve velkém TP mám uvedenou spotřebu o dobrých 45% vyšší
Pokud se týká skutečné spotřeby, musíte se dívat na totéž vozidlo v nabídce USA. To není fiat.....
hm,pandu v usa nekoupíš.dodge journey ten jo
Na spotřebu má největší vliv styl jízdy a rychlost. Povedlo se mi se stejným autem dojet do Madarska za 5,5 litru benzinu po okreskach a za 9 kdyz jsem jel po dalnici na Slovensko. A kazdy technicky gramotny clovek vi, ze palivo ma urcite mnozstvi enegie v sobe "uchovane". Rika se tomu vyhrevnost a je to u benzinu 44 MJ/kg. A moderní benzinovy spalovaci motor pracuje s ucinosti cca 35%. S tim se toho moc delat neda. Takova je fyzika. A o vyuziti tech 35% si z vetsi casti (ta mensi je ucinnost hnaciho ustroji, nahusteni gum, nalozeni auta a spoustu dalsich faktoru) rozhoduje sam tim, jestli kouka dopredu, jak moc brzdi, i kdyz to neni treba a jestli jede po dalnici 130 nebo 140. Jelikoz odpor auta roste s mocninou rychlosti.
To ano. Ale pokud naši servisáci jezdí se starým passatem za 7,5-8 A s novým "superturbem" jen o půl litru míň, asi to s tou úsporností nových motorů tak slavné nebude.
Tak výborně. Psal jsme o tom, že jde o obchodní válku mezi USA a EU, když byly dáno pokuty německé bance, Googlu a Microsoftu a pak přišel na řadu Volkswagen a teď se úder vrací proti Fiatu s Chryslerem, Jde především o to, že je to společná firma s Chryslerem, tedy odvety za VW. Začíná to být zábavné.
cist umis, ale chapat a rozumet ne.
specificky pro tebe je v clanku uvedeno, ze toto je rok stara causa, dokonce explicitne uvedeno, ze byla otevrena jeste pred aferkou s VW.
krom toto, ci by to jako byla odvet?? chrysler patri fiatu, nikoliv obracene. tak leda ze by italove hrali na vlastni branu
Spotřeba vozu je jeden z nejprolhanějších údajů v TP vůbec. To můžete vzít kterékoliv auto od kterékoliv značky. Výhody aut se stále nafukují a proti evidentním lžím se nedělá nic.
Jde o to, jak se svozem jezdí. Mám vůz, který má spotřebu v TP 13,1. Obvykle jezdím za 14 až 15, ale bez problémů dokážu mít spotřebu i jen 10,7. Zvláštní, jak těžká noha ovlivní spotřebu a peněženku.
Koukám, že tady jsou samí kouzelníci, co jezdí se spotřebou udávanou výrobcem a ještě níže. Přitom ten výrobce tu spotřebu měří za podmínek, které s běžným provozem prakticky vůbec nekorespondují.Já jsem měl už pěknou řádku aut a jediné opravdu úsporné, které nemělo problém se dostat na spotřebu udanou výrobcem , byla Octavia 1,9Tdi 66 kw.
U 15 let starého auta není problém se vejít do papírové spotřeby, u nového není šance.
Všechny automobilky mají k dopozici data z řídících jednotek získaná při sevisních kontrolách. Bylo by zajímavé, kdyby tato data, statisticky zpracovaná, tedy třeba grafy rozložení spotřeby a např. průměrné rychlosti, byla veřejně přístupná. To by bylo mnohem víc vypovídající, než nějaká vycucaná laboratorní čísla.
Ne nebylo a to z toho duvodu, ze nemate uplne reprezetnantivni vzorky ridicu a jejich stylu jizdy - da se totiz cekat ze treba s porsche 911 budou lidi jezdit trochu jinak nez treba s nejakou rodinnou polododavkou ....